تور فرانسه: کشف سویه جدیدی از کرونا در فرانسه؛ شناسایی 12 مورد

به گزارش چه خبر آنلاین، پس از ظهور سویه جهش یافته اُمیکرون اخیرا در فرانسه دنیای پزشکی دوباره در حالت آماده باش قرار گرفته است.

تور فرانسه: کشف سویه جدیدی از کرونا در فرانسه؛ شناسایی 12 مورد

با ما همراه باشید و با تور فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش ایسنا، سویه نو که IHU یا B. 1.640.2 نامیده می گردد، برای اولین بار در ماه گذشته در این کشور شناسایی شد، اما اکنون به علت توجه کارشناسان جهانی در تیتر اخبار بین المللی قرار گرفته است.

در حال حاضر حداقل 12 مورد ابتلا به این سویه در نزدیکی منطقه مارسی فرانسه تایید شده و تعیین است که بسیاری از بیماران به علت ابتلا به آن در بیمارستان بستری شده اند.

اعتقاد بر این است که سویه IHU به وسیله مسافرانی که به کشور آفریقایی کامرون سفر نموده اند، به فرانسه منتقل شده است.

این سویه دارای 46 جهش است که کارشناسان نگرانند این جهش ها به معنای مقاومت آن در برابر واکسن های موجود باشد، اما نکته مثبت این است که به نظر نمی رسد سویه نو به سرعت در حال توسعه باشد.

این سویه به وسیله محققان موسسه بیمارستان عفونی مدیترانه (IHU) کشف شده، اما هنوز به وسیله سازمان بهداشت جهانی (WHO) مورد آنالیز قرار نگرفته است.

بعلاوه هیچ مدرک تعیینی وجود ندارد که این ویروس نو از مرز فرانسه عبور نموده باشد؛ اگرچه ادعا های تایید نشده نشان می دهد این سویه بر اساس احتمالات قبلا وارد بریتانیا شده است.

پروفسور فیلیپ کولسون، رئیس بخش کشف این سویه نو، جزئیات آن را در مقاله ای که ماه گذشته به صورت آنلاین منتشر شد، ارائه کرد، اما این مطالب هنوز در یک مجله پزشکی منتشر نشده است.

وی نوشت: ما چندین مورد از این سویه نو در منطقه جغرافیایی مارسی داریم. نام آن را سویه IHU گذاشتیم که 2 ژنوم نو آن به تازگی ارائه شده است.

ادعا شده مورد شاخص مبتلا به این ویروس مردی کاملا واکسینه شده بود که از سفر به کامرون در ماه نوامبر بازگشته و یک روز قبل از مراجعت علائم تنفسی خفیفی داشت و نتیجه آزمایش وی مثبت بود.

تعدادی دیگر از بیماران مبتلا به کووید مثبت که در همان منطقه زندگی می کردند، از جمله چندین کودک نیز ترکیب یکسانی از جهش ها را نشان دادند.

این مقاله استدلال کرد که ظهور سویه نو اهمیت آزمایش کامل و نظارت ژنومی را ثابت می نماید.

این مشاهدات بار دیگر غیرقابل پیش بینی بودن ظهور سویه های نو سارس کوو 2 و ورود آن از خارج از کشورها، دشواری کنترل چنین موضوعی و احتمال توسعه بعدی را نشان می دهد.

اما هنوز خیلی زود است که بر اساس حدس و گمان در خصوص ویژگی های ویروسی، اپیدمیولوژیک یا بالینی سویه IHU بر این اساس قضاوت کنیم.

منبع: فرارو
انتشار: 25 فروردین 1401 بروزرسانی: 25 فروردین 1401 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 1218

به "تور فرانسه: کشف سویه جدیدی از کرونا در فرانسه؛ شناسایی 12 مورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور فرانسه: کشف سویه جدیدی از کرونا در فرانسه؛ شناسایی 12 مورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید