کرونا در اروپا، از احتمال فراوری واکسن در آلمان تا ممنوعیت اعتراضات در پاریس

به گزارش چه خبر آنلاین، جدیدترین اخبار کرونایی در اروپا حاکی از آن است که وزیر کشور آلمان درباره فراوری واکسن کرونا تا خاتمه امسال میلادی ابراز امیدواری نموده و اعتراضات ضدنژادپرستی در پاریس هم برای مقابله با شیوع کرونا ممنوع اعلام شده است.

کرونا در اروپا، از احتمال فراوری واکسن در آلمان تا ممنوعیت اعتراضات در پاریس

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران ، با وجود کاهش تدریجی محدودیت های ضد کرونایی در بسیاری کشورهای اروپایی اما این بیماری همه گیر همچنان چالشی حل نشده در این اتحادیه باقی مانده است.

امکان حملات سایبری و اطلاعاتی بیشتر برای مجرمان در دوران کرونا

جدیدترین اخبار کرونایی از اتحادیه اروپا حاکی از آن است که نتایج یک آنالیز موسسه کونراد آدنایر آلمان نشان می دهد که بحران کرونا برای مجرمان سایبری و سازمان های اطلاعاتی امکان بیشتری برای حملات را فراهم نموده است.

هشدار درباره وقوع موج دوم کرونایی در پاییز در آلمان

رئیس کنفرانس وزرای داخلی ایالات آلمان هم درخواست نموده که تا پاییز وسایل مورد احتیاج مانند لباس های محافظتی و دارو برای مبارزه با موج دوم احتمالی کرونا آماده گردد. وی تاکید نمود که باید منتظر شیوع موج دوم کرونا در پاییز و زمستان باشیم.

آلمانی ها بحران کرونا را عامل جدایی شدید در جامعه می دانند

نتایج یک نظرسنجی هم نشان می دهد که بیشتر شهفرایندان آلمانی بر این عقیده اند که بحران کرونا نسبت به بحران پناهندگان جدایی بیشتری در جامعه ایجاد می نماید.

این نظرسنجی که توسط مؤسسه گیوی صورت گرفته است نشان می دهد که 60 درصد شهفرایندان آلمانی اعتقاد دارند که بحران کرونا می تواند به شدیدترین از هم گسیختگی در جامعه آلمان در عرض 10 سال گذشته منجر گردد. تنها 27 درصد به این مسئله اعتقادی نداشتند و 13 درصد هم در این مسئله نظری نداشتند.

آلمان: احتمال فراوری واکسن کرونا تا انتها امسال میلادی وجود دارد

هورست زیهوفر، وزیر کشور آلمان هم انتظار دارد که در جریان امسال میلادی واکسنی برای کرونا فراوری گردد.

وی در تبادل نظریی با یک رسانه آلمانی تاکید نمود که مهم ترین چیز در این اوضاع فراوری واکسن است. گفته می گردد که این موفقیت می تواند تا انتها سال حاصل گردد. من امید دارم که این فرایند حتی سریع تر هم پیش رود.

وزیر کشور آلمان همچنین گفت که فکر می نماید بیشتر شهفرایندان خواستار تزریق واکسن کرونا هستند. وی از همه شهفرایندان خواست تا زمان فراوری واکسنی برای این بیماری همچنان به قوانین ضد کرونا پایبند باشند.

وزیر کشور آلمان همچنین امکان برگزاری فصل جدید لیگ فوتبال آلمان با حضور تماشاگران را قابل تصور دانست.

کاهش محدودیت های کرونایی در اسپانیا

اسپانیا هم محدودیت های ضد کرونایی به ویژه در شهرهای مادرید و بارسلونا را به تدریج کاهش می دهد. از روز دوشنبه بعضی از این مقررات در این شهرهای اسپانیا از جمله قواعد برای بازی بچه ها و رفتن به رستوران ها به تدریج لغو می گردد.

سوئیس مرزهای خود را باز می نماید

کشور سوئیس هم از 15 ژوئن (26 خرداد ماه) مرزهای خود را بر روی همه کشورهای عضو اتحادیه اروپا و کشورهای عضو منطقه تجارت آزاد این اتحادیه باز می نماید. دولت سوئیس اعلام نموده که شرایط شیوع این بیماری این امر را امکان پذیر نموده است.

ملاقات کرونایی وزرای خارجه آلمان و ایتالیا در برلین

وزیر امور خارجه ایتالیا هم در اولین سفر خارجی خود از زمان شیوع بحران کرونا به برلین سفر نموده و یاری های آلمان به ایتالیا در دوران این بحران را تمجید کرد. وی روز آدینه با همتای آلمانی خود هایکو ماس، ملاقات و تبادل نظر کرد.

وزیر کشور آلمان هم اعلام نموده که از ماه جولای آزادی کامل تردد در اروپا برقرار شده و مرزها گگردده می شوند. وی همچنین از انتها قواعد قرنطینه برای مسافران اطلاع داد.

ضربه مهلک کرونا به صنعت اسپانیا

صنعت اسپانیا هم به دلیل محدودیت های کرونایی در ماه آوریل رکود سختی را تجربه نموده است. بر اساس اطلاعات اداره آمار اسپانیا فراوری در این بخش نسبت به سال گذشته در این ماه حدود 33.6 درصد کاهش داشته است.

بر اساس پیش بینی بانک مرکزی اسپانیا فراوری ناخالص ملی در این کشور به دلیل شیوع کرونا و محدودیت های ایجاد شده در سه ماهه دوم امسال میلادی بین 9.5 تا 12.4 درصد کاهش پیدا خواهد نمود.

تمدید ممنوعیت پروازهای خارجی در لهستان

کشور لهستان هم ممنوعیت پروازهای خارجی برای مقابله با شیوع کرونا را تا 16 ژوئن (27 خرداد ماه) تمدید می نماید. بر اساس آمارها در لهستان تا به حال بیش از 25 هزار نفر به کرونا مبتلا شده و 1137 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

ناتو برای مقابله با موج دوم کرونا آماده می گردد

دبیر کل ناتو هم اعلام نموده است که این ائتلاف نظامی در قالب برنامه های مشخصی خود را برای مقابله با موج دوم کرونا آماده می نماید.

ممنوعیت اعتراضات ضد نژادپرستی در پاریس

مقامات فرانسوی برگزاری بسیاری اعتراضات علیه خشونت پلیس و نژادپرستی برای مقابله با شیوع کرونا را در پاریس ممنوع اعلام کردند.

کرونا در اروپا همچنان قربانی می گیرد

جدیدترین آمارها نشان می دهد که تا به حال حدود 288058 نفر در اسپانیا به کرونا مبتلا شده و 27134 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در انگلیس هم تا به حال 283311 نفر به کرونا مبتلا شده و 40261 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود ر از دست داده اند.

ایتالیا هم به شدت تحت تاثیر شیوع کرونا قرار گرفته و تا به حال 234531 نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده و 33774 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

بر اساس جدیدترین آمارها در آلمان هم تا به حال 185414نفر به کرونا مبتلا شده و 8763 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان داده اند.

در فرانسه هم تا به حال 153055 نفر به کرونا مبتلا شده و 29111 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 2 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 222

به "کرونا در اروپا، از احتمال فراوری واکسن در آلمان تا ممنوعیت اعتراضات در پاریس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در اروپا، از احتمال فراوری واکسن در آلمان تا ممنوعیت اعتراضات در پاریس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید