تور آفریقای جنوبی: هشدار محققان آفریقای جنوبی درباره دستکم گرفتن امیکرون

به گزارش چه خبر آنلاین، مقامات بهداشتی آفریقا می گویند تلفات کمتر سویه امیکرون در آفریقای جنوبی قابل تعمیم به سایر کشور های دنیا نیست.

تور آفریقای جنوبی: هشدار محققان آفریقای جنوبی درباره دستکم گرفتن امیکرون

با تور آفریقای جنوبی یه جذابترین کشور قاره آفریقا سفر کنید، ترکیبی از سافاری های دلنشین و اقامت در هتل های لوکس ژوهانسبورگ را در این سفر پر هیجان تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، کشور های دنیا پس از مشاهده ظهور سویه امیکرون در آفریقای جنوبی در گام نخست اقدام به ایجاد ممنوعیت سفر از کشور های جنوب قاره آفریقا به خاک خود کردند.

در همان زمان نیز بسیاری از مقامات بهداشتی دنیا هشدار دادند این اقدام کارایی کمی دارد و بزودی سویه تازه به سایر کشور ها گسیل خواهد شد. در نهایت هم اکنون بیش از یکصد کشور دنیا شاهد موارد مختلفی از سویه تازه است.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های واگیردار قاره آفریقا در بیانیه ای گفت که اطلاعات اولیه از کشور آفریقای جنوبی نشان می دهد سویه امیکرون 70 تا 80 درصد قدرت کمتری نسبت به دلتا که هم اکنون سویه غالب در دنیا است، دارد. با این حال، این اطلاعات را نمی توان به سایر کشور های دنیا تعمیم داد.

مطالعات اولیه در آفریقای جنوبی نشان می دهد افرادی که در ماه اکتبر و نوامبر به امیکرون مبتلا شده اند 80 درصد کمتر نسبت به افرادی که به سایر سویه های کرونا در مدت مشابه مبتلا شده بودند در بیمارستان بستری شده اند.

جان ننگاسانگ، مدیر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های واگیردار آفریقا در این رابطه می گوید: ما باید به یافته های دانشمندان آفریقای جنوبی درباره شدت کشندگی امیکرون با هوشیاری اظهار نظر کنیم. ما هنوز در اوایل شناسایی سویه تازه هستیم و این اطلاعات به صورت محلی تهیه شده اند و شاید توانایی تعمیم به سایر کشور ها را نداشته باشند.

وی می افزاید: مقامات بهداشتی باید بسیار محتاط عمل نمایند و چنین اطلاعاتی را به سایر کشور های آفریقایی و حتی دنیا تعمیم ندهند. ممکن است بعضی عوامل بر روی این داده ها تاثیر گذار بوده باشد. برای مثال، کشور آفریقای جنوبی جمعیت جوانی دارد و در سوی مقابل، واکسن های متفاوتی در این کشور تزریق شده که همگی می تواند به عنوان یک عامل مداخله گر در مشخص اندازه کشندگی امیکرون باشد.

با این وجود، تحقیقاتی که پیشتر در بریتانیا انجام گرفته است نشان می دهد قدرت کشندگی سویه امیکرون نسبت به سویه دلتا که برای نخستین بار در هند مشاهده شد و سپس دنیا را در برگرفت، بسیار کمتر است.

مقامات بهداشتی می گویند نباید با تصور آنکه سویه تازه کشندگی کمتری دارد مسائل بهداشتی از قبیل تزریق واکسن، حفظ فاصله اجتماعی، و زدن ماسک را فراموش کرد. این در حالی است که هم اینک نخستین موارد مرگ و میر ناشی از امیکرون در چندین کشور اروپایی از جمله آلمان و بریتانیا مشاهده شده است.

بیشتر بخوانید:

سیر تا پیاز خونریزی بینی +راه حل درمان

بیماری اکتروپیون چیست؟

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 20 دی 1400 بروزرسانی: 20 دی 1400 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 1125

به "تور آفریقای جنوبی: هشدار محققان آفریقای جنوبی درباره دستکم گرفتن امیکرون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور آفریقای جنوبی: هشدار محققان آفریقای جنوبی درباره دستکم گرفتن امیکرون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید