آلمان، فرانسه، اسپانیا و ایتالیا هم استفاده از واکسن آسترازنکا را متوقف کردند

به گزارش چه خبر آنلاین، کشورهای آلمان، اسپانیا، فرانسه و ایتالیا هم اعلام کردند که برای انجام آنالیز های لازم درباره عوارض جانبی واکسن انگلیسی-سوئدی آسترازنکا فعلا استفاده از این واکسن را متوقف نموده اند.

آلمان، فرانسه، اسپانیا و ایتالیا هم استفاده از واکسن آسترازنکا را متوقف کردند

با ما همراه باشید و با تور ارزان فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از هانوفرشه آلگماینه سایتونگ، کشورهای مختلف اروپایی یکی پس از دیگری تزریق واکسن آسترازنکا را برای انجام آنالیز ها درباره عوارض جانبی آن به حال تعلیق در می آورند.

ینز اشپاهن، وزیر بهداشت آلمان در اطلاعیه مهمی از افرادی که بیش از 4 روز پس از تزریق این واکسن علائم شدید سردرد و خونریزی های پوستی دارند خواسته است سریعا به پزشک مراجعه نمایند. 7 نفر از حدود 1.6 میلیون نفری که از این واکسن تزریق نموده اند دچار عارضه لخته شدن خون موسوم به ترومبوز شده اند.

وزیر بهداشت آلمان توقف تزریق این واکسن را هم برای نوبت اول و هم برای نوبت دوم ضروری دانسته است.

اشپان خاطرنشان کرد که این یک اقدام سیاسی نبوده و مربوط به مناقشات اتحادیه اروپا با انگلیس بر سر مسئله برگزیت و ارسال به موقع این واکسن در این اتحادیه نیست. بر اساس آمارها قرار بود در مرحله دوم تزریق واکسن تا اواخر ماه ژوئن حدود 77 میلیون دوز واکسن در آلمان تزریق گردد که 17 میلیون آن از شرکت آسترازنکا دریافت شده بود.

ایتالیا هم استفاده از واکسن کرونای آسترازنکا در سراسر این کشور را متوقف نموده است. این خبر را آژانس دارویی ایتالیا (آیفا) روز دوشنبه خاطرنشان کرد. در بیانیه این نهاد اروپایی آمده است: استفاده از این واکسن موقتا و تا زمان ارائه تصمیمی از طرف آژانس دارویی اروپا متوقف می گردد. ایتالیا خاطرنشان کرد که این تصمیم در هماهنگی با دیگر کشورهای اروپایی اتخاذ شده است.

فرانسه هم تزریق این واکسن را موقتا به حال تعلیق درآورده است. رئیس جمهور فرانسه خاطرنشان کرد که تا زمان ارائه ارزیابی نهایی آژانس دارویی اروپا دیگر نمی خواهد از این واکسن برای تزریق اولیه در کشورش استفاده کند.

امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه روز دوشنبه این اظهارات را در اجلاس اسپانیا -فرانسه با حضور نخست وزیر اسپانیا در جنوب غربی فرانسه ایراد کرد. وی این را یک اقدام احتیاطی دانسته و ابراز امیدواری کرد که تزریق این واکسن سریعا دوباره شروع گردد. وی خاطرنشان کرد که تزریق این واکسن حداقل تا بعد از ظهر سه شنبه به حال تعلیق درخواهد آمد.

اسپانیا هم از متوقف کردن فرایند واکسیناسیون با این واکسن اطلاع داد و وزیر بهداشت این کشور خاطرنشان کرد که این اقدام برای دو هفته تصمیم گیری شده و در این مدت کارشناسان امنیت واکسن آنالیز های لازم را انجام می دهند. وی این را اقدامی موقتی و احتیاطی ارزیابی کرد.

در ایتالیا در هفته گذشته بعضی شهفرایندانی که واکسن آسترازنکا را تزریق نموده بودند جان خود را از دست دادند. آژانس دارویی ایتالیا چندی پیش نوع خاصی از این واکسن را در کشور ممنوع نموده بود.

با این همه جمهوری چک اعلام نموده که بر خلاف اسپانیا، آلمان و فرانسه می خواهد به تزریق واکسن با آسترازنکا ادامه دهد. وزیر بهداشت این کشور فواید مثبت این واکسن را غیر قابل انکار دانسته و هیچ دلیلی برای نگرانی ندانسته است. در جمهوری چک با بیش از 10.7 میلیون سکنه تا به حال بیش از یک میلیون دوز واکسن کرونا تزریق شده است.

در این میان کشور اتریش به اقدامات ملی کشورهای اروپایی در توقف واکسیناسیون با آسترازنکا انتقاد وارد نموده است.

رادولف آنشوبر، وزیر بهداشت اتریش عصر روز گذشته خاطرنشان کرد که موضع شفاف و هر چه سریع تر مقامات اروپایی برای یک اقدام مشترک اروپایی ضرورت دارد.

تا به حال بسیاری کشورهای اروپایی از جمله هلند، دانمارک، ایرلند، نروژ و رومانی و بعضی کشورهای دیگر هم تزریق واکسن آسترازنکا را به دلیل مشاهده بعضی عوارض جدی جانبی متوقف نموده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 12 فروردین 1400 بروزرسانی: 12 فروردین 1400 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 736

به "آلمان، فرانسه، اسپانیا و ایتالیا هم استفاده از واکسن آسترازنکا را متوقف کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلمان، فرانسه، اسپانیا و ایتالیا هم استفاده از واکسن آسترازنکا را متوقف کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید