چین: مخالف هرگونه قلدری کشورها در امور دیگران هستیم

به گزارش چه خبر آنلاین، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، دولت چین روز چهارشنبه گفت که ادعاهای مطرح شده در بیانیه مشترک ایالات متحده و اتحادیه اروپا را به شدت رد و محکوم می نماید.

چین: مخالف هرگونه قلدری کشورها در امور دیگران هستیم

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گفته ژائو لیجیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین، دولت پکن شدیدا با کوشش های هر کشوری مبنی بر تحمیل خواسته های خود به دیگر کشورها مخالف است.

ایالات متحده و اتحادیه اروپا روز گذشته طی بیانیه ای مشترک بعضی ادعاها را علیه چین مطرح کردند. در بند 26 متن این بیانیه صراحتا این ادعا مطرح شده است که ما (ایالات متحده و اتحادیه اروپا) به طور جدی نگران شرایط دریای چین شرقی و جنوبی هستیم و به شدت با هر گونه اقدام یک جانبه جهت تغییر شرایط موجود و افزایش تنش ها مخالفت می کنیم.

در ادامه این بند آمده است: بر اهمیت صلح و ثبات سرتاسر تنگه تایوان تاکید نموده و سعی به ترغیب طرفین جهت رسیدن به راه حلی صلح آمیز در قبال مسائل مرتبط با این تنگه داریم. همچنین تصمیم داریم در تعاملات سازنده مان با چین بر سر مسائلی از قبیل تغییرات آب و هوایی، عدم اشاعه هسته ای و مسائل خاص منطقه ای هماهنگی کنیم.

به گزارش خبرنگاران، پیشتر ناتو و گروه هفت نیز در بیانیه های پایانی نشست های خود ادعاهای بی اساسی را علیه چین مطرح نموده بودند که همگی آنها با پاسخ های قاطعانه پکن روبرو شد.

چین همیشه به آمریکا و متحدان غربی اش درباره خط قرمز خود مبنی بر لزوم احترام به اصل چینِ واحد که مستلزم عدم تحریک جریان های جدایی طلب مناطق تابعه شامل تایوان، هنگ کنگ، ماکائو و تبت است؛ هشدار داده است.

با این وجود، آمریکا با استناد به رویکرد چرخش به ایندوپاسیفیک و با هدف ممانعت از قدرت یابی چین، دست به اقداماتی می زند که علاوه بر جدال دیپلماتیک، بیم رویارویی نظامی دو کشور را نیز افزایش می دهد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 تیر 1400 بروزرسانی: 13 تیر 1400 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 896

به "چین: مخالف هرگونه قلدری کشورها در امور دیگران هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین: مخالف هرگونه قلدری کشورها در امور دیگران هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید