نگرانی آمریکا از زرادخانه اتمی چین

به گزارش چه خبر آنلاین، ایالات متحده درباره افزایش سریع ذخیره سازی تسلیحات هسته ای چین ابراز نگرانی کرد و از پکن خواست تا تدابیر عملیاتی را برای کاهش خطرات ناشی از رقابت های تسلیحاتی اتخاذ کند.

نگرانی آمریکا از زرادخانه اتمی چین

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، ایالات متحده ضمن ابراز نگرانی از توسعه سریع زرادخانه اتمی چین، از مقام های پکن خواست تا برای اتخاذ تدابیر عملیاتی با هدف کاهش خطر ناشی از رقابت های تسلیحاتی بی ثبات کننده، تعامل داشته باشد.

بر اساس این گزارش ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در یک نشست خبری کوتاه گفت: برای چین سخت تر شده است تا افزایش و توسعه زرادخانه هسته ای خود را پنهان نگه دارد و به نظر می رسد چین در حال منحرف شدن از راهبرد هسته ای دهه های اخیر خود است که مبتنی بر بازدارندگی حداقلی بوده است.

وی این اظهارات را در پاسخ به سئوالی درباره گزارش واشنگتن پست بیان کرده است، گزارشی که اعلام می کند چین ساخت بیش از 100 انبار موشکی نو را در یک منطقه صحرایی در غرب این کشور آغاز کرده است.

پرایس اضافه نمود: این گزارش و سایر تحولات نشان می دهد که زرادخانه هسته ای چین در حال رشد سریعتری است و به سطح بالاتری نسبت به برآوردها و تخمین های قبلی رسیده است. این افزایش زرادخانه هسته ای چین نگران کننده است. این مساله سئوالاتی را درباره انگیزه چین ایجاد می کند. و برای ما اهمیت اتخاذ تدابیر عملیاتی برای کاهش خطرات هسته ای را دو چندان می کند. ما چین را تشویق می کنیم تا با ما برای اتخاذ تدابیر عملیاتی برای کاهش خطرات ناشی از رقابت های تسلیحاتی بی ثبات کننده، تعامل کند.

گزارش نو واشنگتن پست بر اساس تصاویر یک ماهواره تجاری و تجزیه و تحلیل مرکز جیمز مارتین برای مطالعات غیرانتفاعی تنظیم شده است.

پنتاگون در گزارش سال 2020 خود به کنگره اعلام کرده است که چین حدود 200 کلاهک هسته ای در زرادخانه اتمی خود در اختیار دارد.

این در حالی است که تحلیلگران معتقدند ایالات متحده بیش از 3800 کلاهک اتمی در اختیار دارد و بر اساس اعلام وزارت خارجه آمریکا تا اول مارس امسال بیش از 1357 کلاهک هسته ای مستقر شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 مرداد 1400 بروزرسانی: 17 مرداد 1400 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 959

به "نگرانی آمریکا از زرادخانه اتمی چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگرانی آمریکا از زرادخانه اتمی چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید