معرفی هیجان انگیزترین و زیباترین مسیرهای قطار در دنیا

به گزارش چه خبر آنلاین، زیباترین جهتهای قطار در دنیا

امروزه سفر با هواپیما به اولین انتخاب مردم برای مسافرت تبدیل شده است. امنیت پرواز، زمان کوتاه سفر و راحتی و آسایش بیشتر باعث شده تا خیلی از مسافران، هواپیما را ترجیح بدهند. با این حال، سایر وسایل حمل و نقل مثل قطار هم لطف و صفای خاص خود را دارند و شاید مسافران ماجراجو که دوست دارند از جهت سفر هم لذت ببرند آن را انتخاب کنند. اگر تا به حال با قطار سفر کرده باشید می دانید که تماشای چشم انداز ها و جهت از پنجره قطار یکی از به یادماندنی ترین و لذت بخش ترین تجربیات سفر خواهد بود. برخی جهتهای قطار به دلیل موقعیت جغرافیایی شان به نسبت سایر جهتهای قطار زیبایی و هیجان بیشتری دارند و مسافران می توانند از چشم انداز های بدیع و چشم نواز لذت ببرند. در این مطلب برخی از هیجان انگیزترین و زیباترین جهتهای قطار در دنیا را به شما معرفی می کنیم. این جهتها در کشورهای مختلف دنیا وجود دارند و بهترین تجربیات قطارسواری را برای شما رقم می زنند. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

معرفی هیجان انگیزترین و زیباترین مسیرهای قطار در دنیا

ویتنام، قطار اکسپرس ریونیفیکیشن | The Reunification Express

  • مبدا: شهر هوچی، مینه مقصد: هانوی
  • طول جهت: 1726 کیلومتر، مدت زمان سفر: دو روز

برخی جهتهای قطار از بین شهرهای تاریخی گذر می کنند. برخی دیگر از دل طبیعت بکر رد می شوند و جهتهایی هم به خاطر رنگ های بی نظیر و جلوه های دیدنیی طبیعت و شهر معروفیت پیدا کرده اند. قطار اکسپرس ریونیفیکیشن که به نام خط راه آهن شمال-جنوب هم معروفیت دارد تمام این مولفه ها و ویژگی ها را دارد و یکی از زیباترین جهتهای قطار در دنیا به شمار می رود. این خط یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین جهتهای قطار در جنوب شرق آسیاست و بین هانوی در شمال و شهر هوچی مینه در جنوب، دو کلانشهر ویتنام حرکت می کند. مسافران کوله گرد که برای ماجراجویی به ویتنام سفر می کنند حتما قطارسواری در این جهت را هم جزء برنامه هایشان قرار می دهند.

روسیه، قطار بایکال - آمور | Baikal-Amur Mainline

  • مبدا: تایشت، مقصد: سوتسکایا گاوان
  • طول جهت: 4324 کیلومتر، مدت زمان سفر: بیش از چهار روز

روسیه کشوری پهناور است و بخش زیادی از خاک این کشور را منطقه سردسیر سیبری دربرگرفته است. خب، در همین کشور روسیه خط راه آهنی وجود دارد که یکی از بی نظیرترین و خاص ترین جهتهای دنیا را می پیماید. قطار بایکال-آمور از سرزمین های وحشی و غیرقابل سکونت سیبری عبور می کند و سکونتگاه های دوردست که در فصل زمستان دمای هوایش به 60 درجه زیر صفر می رسد را به سایر منطقه ها متصل می کند. در حقیقت، این خط ریلی یکی از بزرگ ترین پروژه های اتحاد جماهیر شوروی به حساب می آمد. با سوار شدن به این قطار می توانید به مدت بیش از 4 روز به سرزمین هایی بکر، سردسیر و برهوت سفر کنید که شاید کمتر توریستی پایش را به آن جا می گذارد. البته اگر در فصول گرم سال سوار این قطار شوید در بیشتر جهت با منظره های سرسبز و دل نواز روبرو خواهید شد و این طور نیست که همیشه انتظار برف و یخبندان داشته باشید.

پرو، جهت ریلی دریاچه تیتیکاکا | Perurails Lake Titicaca Railway

  • مبدا: پونو، مقصد کوزکو
  • طول جهت: 388 کیلومتر، مدت زمان سفر: 10 ساعت

یکی دیگر از زیباترین جهتهای قطار در دنیا در کشور پرو واقع شده است. این قطار مسافران را از پونو سوار می کند و به سمت کوزکو حرکت می کند و در طول جهت، از کنار دریاچه زیبا و بی نظیر تیتیکاکا و دره های شگفت انگیز آند عبور می کند. یکی از جالب ترین و هیجان انگیزترین تجربیاتی که در این قطار می توانید داشته باشید رفتن به انتهای قطار و لذت بردن از فضای بازی است که مثل قطارهای قدیمی است و امکان دیدنی منظره ها و ریل راه آهن پشت سر را به مسافران می دهد. اگر شما هم در فیلم های وسترن و قدیمی این منظره را زیاد دیده اید و همیشه دوست داشته اید آن را تجربه کنید در سفر به پرو و سوار شدن به قطار پونو-کوزکو می توانید این تجربه بی نظیر را داشته باشید. پرو به طور کلی کشوری شگفت انگیز و منحصربفرد است و طبیعت بسیار خاص و بکری دارد. بنابراین قطارسواری در طول این کشور مطمئنا تجربه ای خارق العاده و به یادماندنی برای شما خواهد بود.

ایران، جهت اندیمشک به درود

  • مبدا: اندیمشک، مقصد: درود
  • طول جهت: 209 کیلومتر، مدت زمان سفر: 5-7 ساعت

در معرفی هیجان انگیزترین و زیباترین جهتهای قطار در دنیا جا دارد از یکی از جهتهای ریلی کشور عزیزمان هم نام ببریم. جهت ریلی اندیمشک به درود آن طور که باید و شاید شناخته شده نیست، با این حال یکی از بهترین منظره ها را می توانید در این قطار دیدن کنید. قطار اندیمشک به درود مثل کاروان های قدیمی که در جاده ابریشم سفر می کردند از لابلای کوه ها و دشت می گذرد و در طول جهت از برخی از مجذوب کننده ترین منطقه ها ایران عبور می کند. این قطار از از لابلای رشته کوه زاگرس عبور می کند، از کنار دره ها و رودخانه های بزرگ و کوچک می گذرد، وارد تونل های هیجان انگیز می شود و در طول جهت منظرههایی بکر و نفس گیر را به مسافران ارزانی می دارد. قطار اندیمشک به درود از اندیمشک که به سمت درود حرمت می کند اوج می گیرد و تفاوت ارتفاع مبدا و مقصدش بیش از 1000 متر خواهد بود. از دشت های هموار و فلات خوزستان به کوهستان ها و منطقه ها پرارتفاع لرستان و درود، جهتی شگفت انگیز در انتظار شما خواهد بود. برای لذت بردن از زیباترین جهتهای قطار در دنیا حتما لازم نیست به کشورهای دوردست سفر کنیم، در همین ایران خودمان هم می توانیم تجربیاتی فوق العاده داشته باشیم که در کمتر جایی مانند آن را تجربه خواهید کرد.

چین، قطار اکسپرس پکن به لهاسا | The Bĕijīng to Lhasa Express

  • مبدا: پکن، مقصد: لهاسا
  • طول جهت: 3750 کیلومتر، مدت زمان سفر: 40 ساعت

جهت پکن-لهاسا به جرات یکی از نفس گیرترین و زیباترین جهتهای قطار در دنیا است. این قطار شگفتی ها و معماری های فوق مدرن پکن را به یکباره به قصرها و نیایشگاه های رویایی و غیرواقعی تبت و لهاسا متصل می کند. با سوار شدن به این قطار، مسافران از کلانشهر شلوع، پرازدحام و چراغانی چین به آرامش و خلوت بی نظیر راهبان پناه می برند و از نور چراغ ها و تابلوهای نئون تبلیغاتی به نور دلپذیر و آرامش بخش شمع های راهبان و صومعه ها می رسند. چین و منطقه تبت یکی از ایده آل ترین مقاصد برای گردشگران ماجراجو و دوست دار هیجان است و در طول جهت از پکن حدود 5000 متر اوج می گیرد تا به منطقه فلات تبت و بام دنیا برسد. کوهستان های سر به فلک کشید و پوشیده از برف، آبی ترین آسمان دنیا و آب و هوایی کوهستانی و دلپذیر انتظار شما را در این سفر می کشند.

نروژ، قطار برگنسبانن | The Bergensbanen

  • مبدا: اوسلو، مقصد برگن
  • طول جهت: 496 کیلومتر، مدت زمان سفر: 6 ساعت

برای معرفی یکی دیگر از زیباترین جهتهای قطار در دنیا به اروپا و کشور زیبای نروژ می رویم. جهت قطار اوسلو-برگن یکی از بی نظیرترین جهتهای ریلی و یکی از شاهکارهای قرن نوزدهم است. با این حال، مسافران و گردشگران کمی از وجود آن باخبرند. اما اگر در پی ماجراجویی و لذت بردن از طبیعت نفس گیر و خارق العاده نروژ هستید پیشنهاد می کنیم در سفر به این کشور حتما سوار این قطار بشوید و خود را به یکی از رویایی ترین جهتهای دنیا بسپرید. مسافرانی که سوار این قطار می شوند در مدت زمانی بیش از 6 ساعت و جهتی تقریبا 490 کیلومتری از تمام شگفتی ها و زیبایی های طبیعی نروژ دیدن می کنند: از دره ها و کانیون های خارق العاده بالا می فرایند، از رودخانه های بکر و زلال عبور می کنند، از تونل های کوهستانی گذر می کنند و از منظرهی برفی و یخی نروژی لذت می برند. قطار اوسلو به برگن فرصتی بی نظیر و منحصربفرد برای دیدن و لمس طبیعت نروژ از نزدیک است و مطمئنا مانند آن را در هیچ کجا پیدا نخواهید کرد.

نیوزلند، قطار ترانز آلپاین | The TranzAlpine

  • مبدا: کرایست چرچ، مقصد: گری ماوث
  • طول جهت: 223 کیلومتر، مدت زمان سفر: 4 ساعت و 30 دقیقه

آخرین مورد از زیباترین جهتهای قطار در دنیا را به کشور شگفت انگیز و بی مانند نیوزلند اختصاص می دهیم. قطار ترانز آلپاین در مدت زمانی کمتراز 5 ساعت مسافران را به سفری باورنکردنی و رویایی در دل طبیعت نیوزلند می برد. این قطار سفرش را از شهر کرایست چرچ شروع می کند و بعد به سمت دشت های کانتربری می رود و بعد از کوهستان های آلپ جنوب بالا می رود و اوج می گیرد. بعد از گذر از جهتهای کوهستانی و دیدنی کوهستان های پوشیده از برف، از طریق تونلی هیجان انگیز با سرعت پایین می آید تا به دشت ها و دریاچه های زیبا و رویایی ساحل غربی جزیره جنوبی نیوزلند برسد. این جهت یکی از رویایی ترین و زیباترین جهتهای قطار در دنیا است و بهشتی برای مسافران کوله گرد و طبیعت دوست به شمار می رود.

منبع: lonelyplanet.com

منبع: الی گشت
انتشار: 6 فروردین 1401 بروزرسانی: 6 فروردین 1401 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 1209

به "معرفی هیجان انگیزترین و زیباترین مسیرهای قطار در دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی هیجان انگیزترین و زیباترین مسیرهای قطار در دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید