10کاخ با شکوه آسیا

به گزارش چه خبر آنلاین، قاره ی کهن و پهناور آسیا در طول تاریخ شاهد تمدن های بزرگ و سلسله های پادشاهی بسیاری بوده است. در هر گوشه از این قاره ی پهناور، می توان شاهد کاخ های با شکوهی بود که امروزه از اغلب آن ها ویرانه یی بیش باقی نمانده است، اما هنوز کاخ های باشکوهی در کشورهای مختلف آسیا وجود دارند که از گزند روزگار محفوظ مانده اند. این تصاویر نگاهی کوتاه به ده کاخ باشکوه آسیا است.

10کاخ با شکوه آسیا

10کاخ با شکوه آسیا

تهیه و تنظیم: سحر سعیدیان

قاره ی کهن و پهناور آسیا در طول تاریخ شاهد تمدن های بزرگ و سلسله های پادشاهی بسیاری بوده است. در هر گوشه از این قاره ی پهناور، می توان شاهد کاخ های با شکوهی بود که امروزه از اغلب آن ها ویرانه یی بیش باقی نمانده است، اما هنوز کاخ های باشکوهی در کشورهای مختلف آسیا وجود دارند که از گزند روزگار محفوظ مانده اند. این تصاویر نگاهی کوتاه به ده کاخ باشکوه آسیا است.

1

کاخ شناور جال محل در نزدیکی شهر جایپور در استان راجستان هند؛ مهاراجه های سابق جایپور این کاخ تابستانی را در میان دریاچه ی مان ساگار بنا کرده بودند.

2

این تصویر یکی از دروازه های شهر ممنوع (کاخ امپراتوران چین) در شهر پکن است که در قرن پانزدهم میلادی احداث شد. در وسیع ترین کاخ جهان 9999 اتاق و سالن در محوطه یی به وسعت هفتصد و بیست هزار متر مربع وجود دارد. این کاخ برای مدت پنج قرن اقامتگاه رسمی امپراتوران چین بود.

3

کاخ پوتالاد نماد تبت در قرن هفدهم میلادی که از طریق دالایی لاما پنجم در شهر لهاسا ساخته شد. کاخ پوتالا نشانه ی گنجینه ی غنی فرهنگی و معنوی مردم تبت است که تحت تسلط چینی ها به سر می برند.

4

کاخ سلطنتی تایلند با 218هزار کیلومتر مساحت در اواخر قرن هجدهم میلادی در شهر بانکوک بنا شد.

با این که خانواده ی سلطنتی تایلند دیگر در این کاخ اقامت ندارند، اما معبد وات پهراکائهو و بودای مروارید از باشکوه ترین بناهای این کاخ هستند که بازتماشامایندگان زیادی دارند

5

کاخ عالی قاپو در اوایل قرن هفدهم میلادی به دستور شاه عباس پادشاه صفوی در شهر اصفهان، مرکز آن زمان ایران ساخته شد. از این کاخ برای مراسم رسمی استفاده می کردند.

6

کاخ سلطنتی کامبوج در اوساط قرن هجدهم میلادی در پنوم پن ساخته شد. ساختمان اصلی کاخ به روی عموم بسته است، اما مردم می توانند بسیاری از معابد کوچک و باغ های اطراف آن را تماشا کنند.

7

کاخ سلطنتی ماندلای در اواسط قرن هجدهم میلادی از طریق میندون پادشاه برمه ساخته شد. در جنگ جهانی دوم ژاپنی ها این کاخ را بمباران کردند، اما با سرانجام ی جنگ بار دیگر کاخ ماندلای بر اساس نقشه های اولیه ی آن بازسازی شد.

8

کاخ سلطنتی کیونگبوک در قرن پانزدهم میلادی و در دوره ی سلسله ی پادشاهان یی با الگوبرداری از کاخ امپراتوران چین در شهر سئول ساخته و مانند سایر بناهای تاریخی شهر سئول در قرن بیستم بازسازی شد.

9

کاخ تاج محلدر واقع یک آرامگاه است. این کاخ نمونه ی بارزی از کاخ های هزار و یک شب بوده و نماد هند محسوب می شود. بنای تاج محل به دستور شاه جهانامپراتور سلسله ی مغول هندوستان به یاد همسرش ممتازمحل در شهر آگرا بنا شد.

10

کاخ سلطنتی امپراتوران سلسله ی نگوین ویتنام که در شهر باستانی هوئهقرار دارد.

منبع: 7 روز زندگی 107

منبع: راسخون
انتشار: 17 آذر 1400 بروزرسانی: 17 آذر 1400 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 1091

به "10کاخ با شکوه آسیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10کاخ با شکوه آسیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید