تور ارزان چین: برترین زمان سفر به چین

به گزارش چه خبر آنلاین، برترین زمان سفر به چین، چهارمین کشور پهناور جهان

چین کشوری پهناور در شرق قاره آسیا است که در سال های اخیر با پیشرفت های چشمگیری که داشته توانسته موج عظیمی از گردشگران خارجی را به سمت کشور خود روانه سازد. در این کشور شرایط آب و هوایی گوناگونی بر بخش های مختلف آن حاکم است که می تواند بر مقدار سفرهای خارجی آن تاثیر گذار باشد، بعلاوه جشنواره های مختلفی که در این کشور برگزار می گردد و فصل های حراج که مختص خرید هستند هر کدام به نوبه خود می توانند دلیلی مناسب برای سفر به چین باشند. از همین رو ما در این مطلب از مجله گردشگری خبرنگاران قصد داریم تا برترین زمان سفر به چین از حیث هر کدام از دلایل بالا آنالیز کنیم تا شما عزیزان بنابر احتیاج و هدفتان برنامه سفری خود را تنظیم کنید و سفری هدفمند و عالی را تجربه کنید. با ما در ادامه این مطلب همراه باشید.

تور ارزان چین: برترین زمان سفر به چین

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

برترین زمان سفر به چین از نظر آب و هوایی

از نظر شرایط آب و هوایی برترین زمان سفر به چین بستگی به این دارد که شما به کدام قسمت از کشور می خواهید سفر کنید. در فصل تابستان بین ماه های تیر، مرداد و شهریور در شهرهای جنوبی این کشور به علت بارش ها و طوفان های تابستانه ای که رخ می دهد شرایط کمی برای مسافران سخت می شود که پیشنهاد می کنیم شهرهای شمالی این کشور برای سفرتان انتخاب کنید. برترین زمان بازدید از نواحی کوهستانی، منطقه ها شمالی چین، مغولستان داخلی، منطقه تبت، در طول تابستان است که هوا گرم و شرایط جوی مساعدی حاکم است.

همانطور که می دانید سرگرمیاتی آبی و کروزسواری یکی از پرطرفدارترین سرگرمیات در سفر به چین محسوب می شود، پس به این منظور سعی کنید در فصل تابستان جنوب چین را رها نموده و به سمت منطقه ها شمالی سفر کنید.

دیگر فصل های سال هم برای سفر به چین شرایط خاص خودش را دارد به طور مثال در فصل بهار چشم انداز هایی شگفت انگیز از شکوفه های بهاری در این کشور پدید می آیند و شرایط دلچسبی را برای کسانی که به آن سفر نموده اند پدید می آورد. در این فصل پیشنهاد ما این است که به سمت منطقه ها شمالی چین سفر کنید و از تماشای شکوفه های بهاری نهایت لذت را ببرید.

فصل زمستان که از ماه آذر تا فروردین در این کشور است، به علت سرمایی که در آن به وجود می آید از اندازه گردشگران آن کاسته می شود ولی در صورتی که شما خواستار پرداخت هزینه پایین هستید می توانید با تحمل سرما و تقریبا شرایط گردشگری سخت این زمان را برای سفرتان انتخاب کنید، اما قاعدتا نمی تواند جز برترین زمان به چین به حساب بیاید.

از برترین سرگرمی هایی که در این فصل می توانید در چین انجام دهید رفتن به پیست ها اسکی و بعلاوه شرکت در فستیوال برف و یخ هاربین است. این جشنواره هر سال در فصل زمستان برگزار می شود سازه های یخی شگفت انگیزی را از بناهای دنیا به طور مینیمال در فضایی محدود ساخته می شود و گردشگران زیادی برای تماشای این سازه های یخی به چین سفر می نمایند.

در مطلب هاربین خبرنگاران می توانید بیشتر و کاملتر با این جشنواره در چین آشنا شوید.

به غیر از فستیوال هاربین، پکن، هاربین، هنگ کنگ و سانیا هم در فصل زمستان شرایط مساعدی را برای سفر دارا می باشد.

و اما پادشاه فصل ها پاییز در صورتی که شما علاقمند به طبیعت هستید و می خواهید طبیعت را در هفت رنگ مجذوب کننده تماشا کنید، پیشنهاد می کنیم که پاییز را برای سفرتان انتخاب کنید. از اواخر مهر ماه تا اواخر ماه آذر می تواند برای این منظور برترین زمان سفر به چین به شمار بیاید. شما می توانید در این زمان به سمت منطقه ها جنوبی چین بروید و از طبیعت بی حد و حصر زیبای این کشور لذت ببرید. کوهستان هونگ شان، دره جیو ژایگو، شهر پکن و شهر کونمینگ از مقاصد مناسب سفر در فصل پائیز هستند.

برترین زمان سفر به چین از نظر رویدادها

در صورتی که هدف از سفر به چین شرکت در رویدادها و فستیول هایی است که در این کشور برگزار می شود، برترین زمان سفر به چین متفاوت خواهد بود. از همین رو ما در ادامه مطلب برترین زمان سفر به چین می خواهیم به چند مورد از مهم ترین فستیوال هایی که در این کشور برگزار می شود اشاره داشته باشیم. سعی کنید تور چین خود را در این زمان ها بخرید.

  • جشن کریسمس در چین

یکی از مهمترین جشن هایی که در این کشور برگزار می شود و مسافران زیادی از سراسر دنیا به این کشور سفر می نمایند تا در برگزاری آن شرکت نمایند جشن کریسمس است. این جشن سال نو که در اول ژانویه هر سال برگزار می شود در آن مردم چین لباس های ها نو به تن می نمایند و انواع شیرینی و خوراکی را برای پذیرایی از مهمانان خود خریداری می توانند و در طول اجرای آن کوچکترها به بازدید از بزرگترها می فرایند. در زمان جشن سال نو تمام خیابان های چین، چراغانی شده و جشن در گوشه و کنار این کشور پهناور بر پا می شود.

توجه داشته باشید که این جشن سال نو با جشن سال نو چینی ها فرق دارد.

یکی از معروف ترین پایکوبی های چینی هم در طول این مراسم اجرا می شود پایکوبی اژدها است و در چینی ها در هنگام سال نو در این پایکوبی را اجرا م ینمایند. پایکوبی اژدها به این صورت است که دو نفر لباسی از اژدها بر تن نموده و با حرکات خاصی در پی سبزیجات می گردند و هماهنگ با موزیک در کوچه و خیابان ها حرکت می نمایند.

  • جشن بهار یا سال نو چینی

با توجه به این که در پاراگراف بالا هم گفتیم، در چین دو بار سال نو را جشن می گیرند، یک بار در کریسمس و دیگری هم همان سال نوی چینی است. این مراسم که در ماه بهمن برگزار می شود در آن آغاز فصل بهار در این کشور جشن گرفته می شود و هر سال را با نام یک حیوان چینی ها نام گذاری می نمایند و برای آن ویژگی های خاصی را تعریف می نمایند. مردم چین در طول این مراسم خانه های خودشان را با شکوفه های گیلاس تزئین می نمایند که نمادی از آمدن فصل بهار است. در چین آب به تنهایی نشانه روشنایی و حیات است. بعلاوه چینی ها استفاده از شکوفه گل ها، آب و رنگ قرمز را نمادی از خوشبختی می دانند. قدمت این جشن به سه هزار سال قبل تر از میلاد مسیح برمی شود و در کشورهای دیگری نظیر اندونزی، کره، ژاپن، سنگاپور، ویتنام و مالزی نیز جشن گرفته می شود.

  • جشن قایق اژدها

از دیگر فستیوال های مهم چین که می توانید علتی باشد برای برترین زمان سفر به چین ، جشن قایق اژدها است. این جشنواره یکی دیگر از هیجان انگیزترین جشن های ملی کشور چین محسوب می شود که در 5 روز از 5 ماه مختلف برگزار می شود. این جشن روایت گر مرگ و زندگی و افسانه معروف چینی به نام Chu Yuanاست.

خوردن غذای مخصوص، پوشیدن لباس هایی به عنوان نمادی از اژدها و مسابقه هیجان انگیز قایق های دراگون از جمله مهمترین اتفاقات روز جشن در چین هستند. البته باید بدانید که بعد از انقلاب در چین این روز را به نام Poets Day می شناسند. چینی ها معتقد هستند که اولین شعر در تاریخ چین در این روز سراییده شده است. استفاده از قایق ها با نقاشی هایی از اژدها نشانی از آوردن زندگی تازه است. جشن قایق اژدها در 7 ژوئن برگزار می شود.

  • جشن پاییزه در چین

اگر برنامه سفری شما به چین در فصل پاییز باشد هم در این کشور جشنواره ای به نام ماه یا moon festival برگزار می شود که در آن مردم چین علاوه بر جشن و شادی، کیک شیرینی خوشمزه ای به نام کیک ماه نیز پخته می شود. در چین باستان ماه را مقدس می دانستند و حرکت آن را باعث رشد گیاهان و تغییر فصل به شمار می آوردند. این جشنواره از تاریخ 15 تا 17 سپتامبر برگزار می شود و یکی از برترین زمان ها برای سفر به چین محسوب می شود چرا که شما هم می توانید از طبیعت این کشور استفاده کنید و هم در جشنواره آن شرکت کنید.

  • جشن فانوس در چین

دیگر جشنواره ای که سبب می شود برترین زمان سفر به چین برای مسافران باشد، جشن فانوس است. این جشنواره که در بین تاریخ 5 فوریه تا 7 مارس برگزار می شود یکی از معروف ترین جشن های چینی به شمار می رود و در آخرین روز فستیوال بهاری یا ه مان جشن سال نوی چینی برگزار می شود. این جشنواره سابقه 2 هزار ساله دارد و قدمت آن به زمان سلسله هان بر می شود. در این روز بر فانوس ها نوشته ها و جملات به وسیله مردم نوشته می شود و فانوس ها را در هنگام شب به آسمان می فرستند.

گفتنی است که بگوییم که این جشنواره در این کشور بنابر شرایط جغرافیایی که دارا می باشد، گزینه خوبی برای جشن گرفتن محسوب می شود اما در کشورهایی که شرایط آب و هوایی خشکی دارا هستند مانند کشور خودمان ایران به هیچ وجه پیشنهاد نمی شود که فانوس به هوا بفرستید چرا که با وزیدن باد این آتش های پرنده به خانه ها و درختان آسیب می رسانند و سبب خسارات جبران ناپذیری می شوند.

برترین زمان سفر به چین از نظر آب و هوایی

خرید جز جدا نشدنی برای هر مسافری است، به خصوص که اگر کشور مقصد چین باشد. در این کشور به علت تنوع و مقرون به صرفهی اجناس سالانه افراد زیادی هستند تمایل بالایی برای رفتن به بازارهای پر زرق و برق این کشور دارند. اما آنچه که ضروری است قبل از خرید کردن بدانید آداب و رسوم خاص مربوط به هر کشور می باشد. قطعا در این کشور فصل ها و زمان هایی وجود دارد که تخفیف های هیجان انگیزی بر روی اجناس قرار بگیرد، ما در ادامه این مطلب می خواهیم به این موضوع بپردازیم چرا که خود یکی از مهمترین عوامل در مطرح شدن برترین زمان برای سفر به چین به شمار می آید.

خواندن این مطلب برای خرید در چین خالی از لطف نیست :)

در بعضی از روزهای مناسبی فروشگاه های کشور چین تخفیف های ویژه ای را بر روی محصولات خود ارائه می دهند، از جمله این روزهای مناسبتی روز مادر، روز زن، روز ولنتاین، عید چینی ها و کریسمس زمان هایی است که در این کشور شما می توانید با قیمت کمتری کالاهای مورد نظر خودتان را تهیه کنید.

برترین زمان سفر به چین از نظر آب و هوایی

همانطور که گفتیم برترین زمان سفر به چین بستگی به این دارد که شما هدفتان از این سفر چه چیزی است، تا به حال ما برترین زمان برای خرید، گردشگری و شرکت در مناسبت های خاص را خدمتتان ارائه دادیم، اما یکی از مهمترین موارد که برای هر مسافری می تواند حائز اهمیت باشد، مقرون به صرفه ترین زمان برای سفر است. در صورتی که شما می خواهید هزینه کمتری برای سفرتان به چین بپردازید، فصل زمستان و اواسط فصل تابستان است. در این دو فصل به علت شرایط جوی خاصی که در چین به وقوع می آید کمی برای گردشگری و سرگرمی سختی وجود دارد، اما خوب به طبع اندازه هزینه های هم در این دو فصل کاهش چشمگیری دارد. در فصل زمستان حتی برای خرید بلیط هواپیما هم شما هزینه کمتری را پرداخت خواهید کرد. هزینه های اقامت کاهش پیدا می نمایند و به راحتی می توانید از جاذبه های گردشگری تماشا کنید. این فصل کم گردشگرترین فصل در کشور چین بوده و به همین علت مزایای زیادی برای گردشگران خواهد داشت.

فصل تابستان مثل زمستان نیست البته و نمی توان چین را در این فصل خلوت شمرد، در فصل تابستان اندازه سفر ها در حد معمولی است و به علت هوای گرم تابستانی سفرهای زیادی به این کشور انجام نمی شود، اما نمی توان چین را در فصل تابستان خلوت به حساب آورد.

به طور کلی اگر بخواهیم در بگوییم برترین زمان برای سفر به چین، دقیقا کی است! پاسخ دقیقی نمی توان پیدا کرد چرا که بعضی از شهرهای این کشور نظیر پکن، شانگهای، شیان و هنگ کنگ از جمله مقصدهایی هستند که شما هر زمان که به آن سفر کنید شرایط ایده آلی در آن برقرار است.

منبع: الی گشت
انتشار: 13 اسفند 1400 بروزرسانی: 13 اسفند 1400 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 1185

به "تور ارزان چین: برترین زمان سفر به چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان چین: برترین زمان سفر به چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید