پاک کردن لکه پوست گردو با چند روش ساده

به گزارش چه خبر آنلاین، گردوی تازه آنقدر خوشمزه است که در زمان خوردن آن اصلا به لکه های سیاهی که از خود روی دست و لباس باقی می گذارد فکر نمی کنیم. اما وقتی گردو خوردن تمام می گردد تازه به این فکر می کنیم که حالا برای پاک کردن لکه پوست گردو از لباس و دست هایمان چه کار کنیم. این سوالی است که تقریبا هر کسی که گردوی تازه می خورد به آن فکر می نماید. در این مطلب از خبرنگاران مگ قرار است با ساده ترین راه های پاک کردن لکه پوست گردو از لباس و پوست آشنا شوید.

پاک کردن لکه پوست گردو با چند روش ساده

مواد و وسایل مورد احتیاج

شما برای پاک کردن لکه پوست گردو از لباس و پوست به چند قلم مواد و وسایل ساده احتیاج دارید. حدود 4 لیتر آب، مایع لباسشویی و یک لگن بری شست وشو تمام چیزی است که به آن احتیاج دارید. البته اگر لکه ها مقاوم و عمیق باشند به یکی از مواد زیر هم احتیاج پیدا خواهید کرد:

  • محلول لکه بر
  • آب لیموی تازه
  • جوش شیرین
  • روغن آشپزی
  • سرکه سفید
  • بوراکس
  • برس نرم یا مسواک

روش پاک کردن لکه پوست گردو از لباس

راحت ترین راه برای پاک کردن لکه ها استفاده از محلول آب و مایع لباسشویی است. اگر لکه تازه باشد خیلی راحت از روی لباس پاک می گردد پس بهتر است بلافاصله بعد از ایجاد لکه به فکر پاک کردن آن باشید. روی لکه آب سرد بریزید تا کمی خیس بخورد. با یک پارچه تمیز روی لکه بکشید تا قسمت های خیس خورده از روی لباس جدا گردد. حالا چند قطره مایع لباسشویی روی لکه بریزید و پارچه همان قسمت را کمی روی هم بکشید تا به جامانده لکه شُل گردد.

کمی مایع لباسشویی را با حدود 4 لیتر آب سرد مخلوط نموده و لباس را به مدت 30 دقیقه در آن قرار دهید. در این زمان لکه کاملا از روی لباس محو می گردد. بعد از گذشت زمان، لباس را به روش همیشگی بشویید. فقط باید بعد از شست وشو و قبل از قرار دادن لباس در خشک کن آن را آنالیز کنید. اگر لکه به جای مانده بود آن را در خشک کن نگذارید چون لکه را ماندگار می نماید.

در صورت باقی ماندن لکه بعد از شست وشو باید تمام مراحل را از ابتدا انجام دهید تا لکه پاک گردد. بعلاوه می توانید از یکی از روش های زیر بهره ببرید.

آب لیمو

آب لیموی تازه یکی از برترین مواد برای پاک کردن لکه پوست گردو از لباس است. اسید سیتریک موجود در آن می تواند به راحتی لکه را سست نموده و از بین ببرد. قسمت لکه شده لباس را زیر آب سرد بگیرید تا خیس بخورد. سپس یک لیموی تازه را برش زده و چند قطره از آب آن را روی لکه بچکانید. سپس پارچه قسمت مورد نظر را کمی روی هم بکشید تا لکه از بین برود. حالا لباس را با آب سرد آبکشی نموده، به روش همیشگی بشویید.

جوش شیرین

یک قاشق چایخوری جوش شیرین را با نصف فنجان آب مخلوط کنید تا یک خمیر نرم درست گردد. خمیر را با استفاده از یک مسواک به صورت دایره ای و آرام روی لکه بمالید. مطمئن شوید این کار را به آرامی و با حوصله انجام می دهید تا به عمق بافت پارچه نفوذ کند. 30 دقیقه صبر کنید تا لکه کاملا از روی لباس جدا گردد. بعد از گذشت زمان، لباس را زیر آب سرد بگیرید تا تمام مواد از روی آن پاک گردد. حالا می توانید لباس را به روش همیشگی بشویید.

روغن آشپزی

لباس را روی یک سطح صاف قرار داده و چند قطره روغن آشپزی روی قسمت لکه شده بریزید. پارچه قسمت لکه شده را کمی روی هم بمالید تا لکه سست گردد. حالا 30 دقیقه به لباس زمان دهید تا کاملا از شر لکه خلاص گردد. بعد از 30 دقیقه با یک پارچه تمیز روی قسمت لکه شده بکشید و ببینید اگر هنوز اثری از آن باقی بود، دوباره همین کار را انجام دهید تا کاملا پاک گردد. وقتی لکه محو شد لباس را به روش همیشگی بشویید.

سرکه سفید

نصف فنجان سرکه سفید را با حدود 4 لیتر ب سرد مخلوط کنید. لباس را به مدت یک ساعت در آن خیس کنید و سپس آن را به روش همیشگی بشویید.

محلول لکه بر

روی محل لکه شده کمی مایع لکه بر اسپری کنید و اجازه دهید لباس چند دقیقه در همان حالت باقی بماند. حالا با یک مسواک نرم روی لکه بکشید تا لکه پاک گردد. قسمت مورد نظر را زیر آب سرد بگیرید و سپس لباس را به روش همیشگی بشویید. اسپری لکه بر لباس دیپافو یکی از مناسب ترین محلول های لکه بر است که می توانید برای از بین بردن لکه پوست گردو از آن بهره ببرید.

پودر بوراکس

بوراکس با نام بورات سدیم هم شناخته می گردد و یکی از قدرتمندترین لکه برها برای انواع لباس است. قسمت لکه شده لباس را زیر آب سرد بگیرید تا لکه خیس بخورد. سپس نصف فنجان بوراکس را با حدود 4 لیتر آب مخلوط نموده، لباس را به مدت 30 دقیقه در آن قرار دهید. بعد از گذشت زمان، لباس را با آب سرد آبکشی نموده و به روش همیشگی بشویید.

روش پاک کردن لکه گردو از روی پوست

حالا که با راه های پاک کردن لکه پوست گردو از لباس آشنا شدید بد نیست با روش از بین بردن لکه گردو از روی پوست هم آشنا شوید تا از این به بعد با خیالی راحت گردوی تازه پوست بکنید و بخورید. برای پاک کردن لکه سیاه گردو از روی دست ابتدا باید دست های خود را خوب با آب و صابون بشویید. سپس تمام دست خود را به آب لیموی تازه آغشته کنید. دست ها را خوب به هم بمالید تا تمام قسمت های لکه شده با آبلیمو پوشیده گردد.

در مرحله بعد با یک مسواک یا برس مویی نرم روی قسمت های لکه شده پوست بکشید تا پاک شوند. حالا دست ها را با آب سرد آبکشی نموده، یک بار دیگر با آب و صابون بشویید. اگر لکه ای به جای مانده بود دوباره همین کار را تکرار کنید تا کاملا پاک گردد. بعد از اتمام کار هم به دست ها کرم مرطوب کننده مناسب بزنید تا پوست دست تان آسیب نبیند.

لکه پوست گردو روی لباس، فرش، یا مبلمان چطور پاک می گردد؟

لکه پوست گردو به علت وجود رنگدانه های قوی می تواند سرسخت باشد، اما با اقدام سریع و روش های مناسب، قابل پاک شدن است:

اقدام سریع

هر چه سریعتر به لکه رسیدگی کنید، احتمال پاک شدن کامل آن بیشتر است. با استفاده از یک دستمال تمیز و مرطوب، به آرامی لکه را از روی سطح پاک کنید، بدون اینکه آن را بیشتر پخش کنید.

استفاده از شوینده مناسب

  • لباس: قبل از شستشوی لباس با ماشین لباسشویی، از شوینده لکه بر بر روی لکه بهره ببرید و اجازه دهید چند دقیقه بماند. در صورت احتیاج، مراحل را تکرار کنید.

    فرش و مبلمان: از محلول آب و مایع ظرفشویی رقیق شده و یک اسفنج نرم برای پاک کردن لکه بهره ببرید. از مالش شدید که باعث نفوذ بیشتر لکه به الیاف می گردد، خودداری کنید.

  • استفاده از مواد طبیعی: جوش شیرین و لیمو ترش: مخلوط جوش شیرین و لیمو ترش، یک لکه بر طبیعی و موثر است. مخلوط را روی لکه قرار دهید و اجازه دهید چند ساعت بماند، سپس با آب سرد بشویید.
  • سرکه سفید: سرکه سفید نیز می تواند به عنوان یک لکه بر طبیعی استفاده گردد.

مرور کلی

لکه سیاه گردو یکی از سرسخت ترین لکه هایی است که می تواند روی لباس یا روی پوست باقی بماند. در این مطلب از برترین و ساده ترین روش های پاک کردن این لکه صحبت کردیم. اگر شما هم روشی برای پاک کردن این لکه ها می دانید حتما در قسمت کامنت ها بنویسید.

منبع: Organizing

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 19 مهر 1403 بروزرسانی: 19 مهر 1403 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 1541

به "پاک کردن لکه پوست گردو با چند روش ساده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاک کردن لکه پوست گردو با چند روش ساده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید