طرز تهیه سس سیر (سس سیر رژیمی

به گزارش چه خبر آنلاین، اگر قصد میل کردن استیک، قارچ سوخاری، سیب زمینی تنوری و … را دارید، پیشنهاد می کنیم از تهیه سس سیر غافل نشوید. سس سیر چاشنی مورد علاقه افراد بسیاری است. تهیه این سس کاری نسبتا آسان است. در این مقاله از مجموعه مقالات خبرنگاران مگ طرز تهیه سس سیر با روش ها و مواد اولیه گوناگون را برای شما توضیح داده ایم. با ما همراه باشید.

طرز تهیه سس سیر (سس سیر رژیمی

مواد اولیه برای تهیه سس سیر

هنگام خرید سیر تازه، پیاز سیر را آنالیز کنید و از سفت بودن و تازه بودن آن مطمئن شوید. برای تهیه این سس می توانید از انواع روغن های گیاهی مانند روغن زیتون، روغن هسته انگور، روغن کنجد و رغن آووکادو بهره ببرید. آب لیمو یا آب نارنج باعث بهتر ترکیب شدن روغن و سیر می گردد. شما می توانید طبق ذائقه خود اندازه آن را تغییر دهید. اندازه استفاده از نمک و فلفل نیز به طبع و ذائقه شما بستگی دارد.

ممکن است طعم تلخ روغن زیتون بر طعم سایر مواد قالب باشد که می توانید از سایر روغن ها به جای آن بهره ببرید.

عنواناندازه
بوته سیر2 عدد
آب یخ2 قاشق غذاخوری
روغن زیتون (یا سایر روغن ها)یک و نیم لیوان
نمکبه اندازه دلخواه
آب لیموچهار قاشق غذاخوری

طرز تهیه سس سیر ساده

پوست سیرها را جدا کنید. سپس آن ها را در مخلوط کن بریزید یا درون هاون بکوبید تا به خوبی له شوند. بافت سیرهای له شده باید یک دست باشد. نمک و آب را به مواد اضافه کنید. در صورت لزوم می توانید چندبار مخلوط کن را روشن کنید تا تمام موارد با یکدیگر ترکیب شوند. سپس روغن و آب لیمو را نیز درون مخلوط کن ریخته و مجدد مواد را هم بزنید. با چند بار هم زدن بافت مواد سس سیر شبیه به خمیر می گردد. برای این که سس سیر بهتری داشته باشید، روی مواد را با دستمالی تمیز پوشانده و به مدت سه ساعت درون یخچال قرار دهید. بافت سس شما شبیه سس مایونز خواهد شد.

برای مطالعه بیشتر: خواص بی نظیر سیر برای سلامتی بدن و پوست و مو

طرز تهیه سس سیر رستورانی

اگر به مصرف سس مایونز علاقه دارید یا می خواهید برای افزایش وزن از این سس بهره ببرید، این طرز تهیه سس سیر مناسب شما است. مواد لازم برای تهیه این سس کمی متفاوت تر از سس قبلی است که شما می توانید بر اساس ذائقه خود اندازه آن ها را کم و زیاد کنید.

مواد لازم برای تهیه سس سیر رستورانی

عنواناندازه
سس مایونزدو لیوان
سبزی معطر خشکیک قاشق غذاخوری
پودر سیر یا سیر تازه له شدهیک قاشق غذاخوری
آب لیمویک چهارم لیوان
فلفل سیاه1 قاشق غذاخوری

مراحل تهیه سس سیر رستورانی

ابتدا سبزی خشک، فلفل، پودر سیر یا سیر تازه را به خوبی با یکدیگر ترکیب کنید. سپس سس مایونز را به مواد خود اضافه نموده و به مدت یک ربع با همزن دستی یا چنگال هم بزنید. کم کم آب لیمو را نیز به مواد اضافه کنید. اگر سس شما خیلی غلیظ است می توانید از اندازهی آب شیرین برای رقیق تر شدن آن بهره ببرید.

طرز تهیه سس سیر رژیمی

بسیاری از افراد به علت داشتن رژیم های لاغری از مصرف انواع غذاهای چرب و روغن پرهیز می نمایند. اگر شما هم جزو این دسته هستید می توانید سس رژیمی تهیه کنید. برای تهیه این سس کافی است ماست رژیمی یا هر نوع ماست دیگری که دوست دارید را با سیر له شده، آب لیمو و اندازهی سبز معطر و فلفل ترکیب نموده و نوش جان کنید.

مواد لازم برای تهیه سس سیر رژیمی

عنواناندازه
سیرنصف بوته
ماست (به دلخواه)نصف لیوان
آب لیمویک قاشق غذاخوری
سبزی معطر و انواع فلفلبه دلخواه

برای مطالعه بیشتر: طرز تهیه سس های ساده و خوشمزه

چند نکته در طرز تهیه سس سیر

  • برای بهتر شدن بافت سس خود می توانید از یک عدد سفیده تخم مرغ بهره ببرید.
  • می توانید سیر ها را داخل فر بگذارید تا آب درون آن ها جمع گردد و بهتر با مواد ترکیب گردد.
  • برای غلیظ تر شدن سس سیر می توانید از نشاسته ذرت بهره ببرید.

سخن آخر

مصرف بسیاری از غذاها مانند قارچ سوخاری، استیک و … با چاشنی های خوشمزه لذت دیگری دارد. یکی از چاشنی های خوشمزه ویژه این غذاها سس سیر است که شما می توانید به راحتی و در منزل آن را تهیه کنید. پیشنهاد می کنیم سرو کردن سس سیر و پاستا با یکدیگر را نیز امتحان کنید. برای تهیه این سس تنها به اندازهی سیر، آب لیمو، روغن و فلفل احتیاج دارید. بسته به شرایط و ذائقه خود می توانید از دستورهای مختلف طرز تهیه سس سیر بهره ببرید.

منبع

feelgoodfoodie.com

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 11 خرداد 1403 بروزرسانی: 11 خرداد 1403 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 1516

به "طرز تهیه سس سیر (سس سیر رژیمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه سس سیر (سس سیر رژیمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید