وا رفتن کتلت؛ دلایل و روش های پیشگیری از آن

به گزارش چه خبر آنلاین، کتلت یک غذای ترکیبی ساده است که از گوشت یا مرغ، سیب زمینی، پیاز و ادویه تهیه می گردد و هم طعم و محبوبیت خوبی دارد و هم پخت سرع و آسان. خانواده های ایرانی معمولا این غذا را برای شام و شب آماده و مصرف می نمایند. این غذای سریع را می توان با نان یا برنج میل کرد. اما مسئله ای که گاهی اوقات ممکن است پیش بیاید، وا رفتن کتلت در هنگام سرخ کردن است. در این مقاله سعی شده است چندین روش آسان برای جلوگیری از این مشکل آموزش داده گردد. برای مشاهده طرز تهیه کتلت گوشت و کتلت مرغ به این صفحات مراجعه کنید و با مجله اینترنتی خبرنگاران بلاگ همراه باشید.

وا رفتن کتلت؛ دلایل و روش های پیشگیری از آن

دلایل و ترفندهای جلوگیری از وا رفتن کتلت

  • یکی از دلایل اصلی وا رفتن کتلت، میزان آب پیاز آن است. آب پیاز را قبل از اضافه کردن به مایه، بگیرید و یا از پیاز کمتری بهره ببرید. بعلاوه پیشنهاد می گردد پیاز را با رنده درشت خرد کنید.
  • بهتر است سیب زمینی پخته و رنده شده را بگذارید سرد گردد، سپس سایر مواد را به آن اضافه کنید. علاوه بر آن، برای جلوگیری از وا رفتن کتلت، مواد را خوب ورز بدهید و حدود یک ساعت در یخچال بگذارید و سپس آن ها را سرخ کنید.
  • یکی دیگر از دلیل هایی که باعث خرد شدن و وا رفتن کتلت می گردد، کم بودن میزان تخم مرغ و به ویژه سفیده آن است.
  • می توانید میزانی آرد نخودچی یا سوخاری و نان خشک به مایه کتلت اضافه کنید. بعضی از افراد توصیه می نمایند که جوش شیرین بزنید، اما از آنجا که این ماده برای سلامتی مضر است، اصلا پیشنهاد نمی گردد.
  • هنگام سرخ کردن، بگذارید ابتدا روغن کاملا داغ گردد. اگر این نکته را رعایت نکنید ممکن است کتلت خرد شده و وا برود.
  • می توانید از چاشنی های مخصوص کتلت و شامی بهره ببرید که استحکام لازم را به کتلت می دهد.
  • اگر مایه خیلی کم نمک باشد، ممکن است کتلت در هنگام سرخ کردن وا برود.
  • سیب زمینی نباید خیلی پخته و له باشد. می توانید میزانی سیب زمینی خام را با پخته مخلوط کنید.
  • در صورتی که موقع سرخ کردن، روی روغن کف تشکیل شد، یکی از فوت و فن های خوشمزه شدن آن این است که روغن را عوض و با روغن نو جایگزین کنید.یادتان باشد اگر در روغن کمی زردچوبه بریزید و سپس کتلت ها یا کوکو را سرخ کنید، رنگ آن زیباتر خواهد شد.
  • بعلاوه میتوانید از میزانی زعفران دم نموده در مواد شامی و کتلت بهره ببرید. این به عنوان یک راز خوشمزه شدن کتلت و شامی باعث طعم فوق العاده آن ها خواهد شد.

به علاوه شما میتوانید برای مطالعه مقاله مربوط به شور شدن کتلت به این صفحه مراجعه نمایید.

منبع: اُکالا
انتشار: 5 دی 1400 بروزرسانی: 5 دی 1400 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 1109

به "وا رفتن کتلت؛ دلایل و روش های پیشگیری از آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وا رفتن کتلت؛ دلایل و روش های پیشگیری از آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید