هولوگرام های خوردنی برای تأیید و تزئین مواد غذایی

به گزارش چه خبر آنلاین، محققان انگلیسی برای اولین بار پیروز به فراوری هولوگرام های خوردنی شده اند که از آنها هم می توان برای تأیید کیفیت و سلامت مواد غذایی و تزئین آنها استفاده کرد.

هولوگرام های خوردنی برای تأیید و تزئین مواد غذایی

هولوگرام های جدید خوردنی را می توان به شیوه های متنوعی طراحی کرد و بر روی انواع مواد غذایی چسباند تا مصرف نماینده بدون ایجاد هیچ گونه مسئله ای برای سلامتش آنها را بخورد.

هولوگرام های یادشده توسط محققان دانشگاه های بیرمنگام و وارویک طراحی شده اند و برای فراوری آنها شربت ذرت و وانیل با آب مخلوط شده و ترکیب خشک شده نهایی به عنوان هولوگرام به کار گرفته شده است.

برای تثبیت این محصول یک لایه نازک از رنگ سیاه مصنوعی به آن اضافه شده است. در ادامه با استفاده از روشی موسوم به الگوی تداخل لیزری، اطلاعات لازم بر روی این هولوگرام های خوردنی درج شده و خطوط برجسته ای در مقیاس نانو به آنها اضافه می گردد.

زمانی که نور به این هولوگرام برخورد کند و از لایه زیرینی آن عبور کند، پوشش بیرونی آن در قالب طیفی رنگین کمانی مشاهده شده و اطلاعات درج شده بر روی آن نیز قابل خواندن خواهد بود. دانشمندان در کوشش هستند از غیر سمی بودن این هولوگرام اطمینان کسب نمایند و مجوز استفاده از آن بر روی مواد غذایی را کسب نمایند.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 28 اسفند 1399 بروزرسانی: 28 اسفند 1399 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 709

به "هولوگرام های خوردنی برای تأیید و تزئین مواد غذایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هولوگرام های خوردنی برای تأیید و تزئین مواد غذایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید