نگرانی ها از شیوع ویروس جهش یافته از نوع دلتا در کشور وجود دارد

به گزارش چه خبر آنلاین، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: اگر چه افزایش بار بیماری کرونا در استان شاخص نیست، اما نگرانی ها با توجه به توسعه ویروس جهش یافته کرونا از نوع دلتا موسوم به نوع هندی و سرایت آن در نقاط مختلف کشور وجود دارد.

نگرانی ها از شیوع ویروس جهش یافته از نوع دلتا در کشور وجود دارد

به گزارش خبرنگار از ، مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: بر اساس آنالیز آخرین شرایط پاندمی کووید 19 در چهارمحال و بختیاری، هم اینک 5 شهرستان شامل اردل، شهرکرد، فارسان، بروجن و لردگان در شرایط نارنجی کرونایی و سایر شهرستان های استان در شرایط زرد قرار دارند.

او اضافه نمود: قرار گرفتن 5 شهرستان در شرایط نارنجی حاکی از این است که بار ویروس کرونا در این شهرستان ها بیشتر است و در تراکم های جمعیتی بیشتر امکان انتقال بیماری کرونا هم بالاتر می رود.

شیرانی اضافه نمود: اعمال محدودیت های کرونایی بر اساس رنگ بندی ها همچنان در استان ادامه دارد.

او ادامه داد: از دو سه روز گذشته، فرایند کاهشی شیوع بیماری کرونا در این استان متوقف شده است.

شیرانی گفت: اگر چه افزایش بار بیماری کرونا در استان شاخص نیست، اما نگرانی ها با توجه به توسعه ویروس جهش یافته از نوع دلتا موسوم به نوع هندی و سرایت آن در نقاط مختلف کشور و بسیاری از نواحی جنوب، جنوب شرقی، حتی جنوب غربی و بعضی از نواحی مرکزی کشور، در حال افزایش است.

او اضافه نمود: با توجه به افزایش بار مسافرت ها بیم این می رود دیر یا زود سایر استان های کشور هم گرفتار این از نوع ویروس کرونا شوند.

شیرانی اضافه نمود: بسیاری از هم استانیان در حوزه های جنوبی کشور مشغول به کار هستند و تردد این افراد ممکن است باعث شیوع این بیماری گردد، کما اینکه متاسفانه یک مقداری از رعایت موازین بهداشتی و پروتکل های بهداشتی در بین مردم کاسته شده است.

او ادامه داد: طی یکی دو روز گذشته با توجه به افزایش بار بیماری در یک هفته اخیر در شهرستان اردل شرایط این شهرستان از زرد به نارنجی تغییر پیدا کرد و هم اکنون 5 شهرستان اردل، بروجن، شهرکرد، فارسان و لردگان نارنجی و سایر شهرستان های استان در شرایط زرد قرار دارند.

شیرانی گفت: مردم باید دقت کافی و رعایت دستورالعمل های بهداشتی را داشته باشند تا مجدداً با افزایش بار بیماری روبرو نشویم و با افزایش سرعت واکسیناسیون پس از گذشت یکی دو ماه، با یک ثبات قدم بیشتر به فعالیت های اجتماعی خود ادامه بدهیم.

او اضافه نمود: کنکور سراسری 1400 از 9 تا 12 تیرماه همزمان با سراسر کشور در استان با رعایت تمامی دستورالعمل های بهداشتی در حال برگزاری است.

ف

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 3 شهریور 1400 بروزرسانی: 3 شهریور 1400 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 978

به "نگرانی ها از شیوع ویروس جهش یافته از نوع دلتا در کشور وجود دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگرانی ها از شیوع ویروس جهش یافته از نوع دلتا در کشور وجود دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید