قطع کالری به کاهش وزن کمک نمی کند؟

به گزارش چه خبر آنلاین، کمی اضافه وزن آورده اید و حالا تصمیم گرفته اید یک الی دو کیلو از چربی های اضافی را آب کنید؟ حتما کالری های دریافتی بدن را قطع و یا به شدت کم کرده اید. درست است؟

قطع کالری به کاهش وزن کمک نمی کند؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از راشا تودی، متخصصان تغذیه می گویند ممکن است آنطورها هم که فکر می کنید کم قطع کردن کالری و نخوردن غذا تاثیری در کاهش وزن شما نداشته باشد. حتی در مواردی امکان اینکه معکوس عمل کند هم وجود دارد.

آدام آرنت، متخصص تغذیه میگوید: بدن انسان برای نجات پیدا کردن ساخته شده است. بنابراین ممکن است خیلی به اینکه شما دنبال چه چیزی هستید توجهی نکند.

به محض اینکه سراغ کالری های دریافتی را قطع می کنید، بدنتان به حالت گرسنگی کامل می رود. این بدان معناست که میزان سوخت و ساز بدن کاهش پیدا می کند چون بدن در تلاش است میزان کمی از مواد غذایی را حفظ کند. هر چه متابولیسم کمتر شود یعنی اینکه شما کالری کمتری می سوزانید.

حتی تحقیقات در همین مورد نشان داده است اگر در طولانی مدت کالری بیشتر از میزان مصرف بسوزانید ممکن است به چربی بدن اضافه شود. بهترین راه این است که کالری مصرفی را به میزان بسیار ناچیزی کم کنید تا پاسخ بدن شما به این اقدام کوبنده نباشد! در این راه می توانید وعده های غذایی کوچک اما متعدد در طول روز را استفاده کنید. و البته سعی کنید صبحانه را به مفصل ترین وعده غذایی خود تبدیل کنید چه اینکه در سوزاندن کالری در بقیه روز به شما کمک می کند.

ورزش کردن منظم هم چربی های بدن شما را از بین می برد ضمن اینکه در این راه باید نقش کیفیت و کمیت خواب را در نظر بگیرید چون همه این موارد بر روی اینکه شما طی 24 ساعت آینده چه میزان کالری می سوزانید تاثیر می گذارند.

منبع: خبرآنلاین

منبع: اُکالا
انتشار: 14 دی 1400 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 1119

به "قطع کالری به کاهش وزن کمک نمی کند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قطع کالری به کاهش وزن کمک نمی کند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید