دولت آمریکا تحریم های جدیدی را علیه روسیه خاطرنشان کرد

به گزارش چه خبر آنلاین، دولت آمریکا ضمن اعلام تحریم علیه 32 فرد و نهاد روسی، از ده دیپلمات این کشور خواست آمریکا را ترک نمایند.

دولت آمریکا تحریم های جدیدی را علیه روسیه خاطرنشان کرد

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دولت آمریکا روز پنجشنبه تحریم های جدیدی را علیه 32 فرد و نهاد روسی اعمال کرد.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، کاخ سفید در بیانیه ای علاوه بر اعلام تحریم های جدید که به بهانه دخالت روسیه در انتخابات آمریکا و حمله سایبری علیه این کشور وضع شده اند، ده دیپلمات روس را به جاسوسی متهم نموده و از آن ها درخواست کرد آمریکا را ترک نمایند.

این تحریم ها بر اساس دستور اجرایی رئیس جمهور آمریکا با محور اعلام شرایط اضطراری ملی علیه روسیه وضع شده که از 14 ژوئن امسال اجرایی می شوند و علاوه بر موارد ذکر شده، 6 شرکت روس فعال در زمینه تکنولوژی را نیز در بر می گیرند.

کاخ سفید گفت بر اساس این تحریم ها، وزارت خزانه داری آمریکا از تبادل اقتصادی شرکت های آمریکایی با نهادها و افراد تحت این تحریم ها ممانعت خواهد نمود.

خبرنگار بخش کاخ سفید پایگاه خبری بلومبرگ روز گذشته (چهارشنبه) گزارش کرد که دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا میخواهد، 12 فرد روس از جمله مقام های دولتی و اطلاعاتی و 20 نهاد روس را به اتهام مداخله در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و حمله هکری به شرکت های آمریکایی تحریم کند.

اعلام وضع این تحریم ها در حالی صورت می گیرد که دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین امروز (پنجشنبه) با اشاره به انتشار بعضی گزارش ها مبنی بر تصمیم واشنگتن برای تحریم افراد و نهادهای روسی به بهانه مداخله در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا تأکید کرد که مسکو با اقدامات متقابل پاسخ تحریم های آمریکا را خواهد داد.

پسکوف هشدار داد: رویکرد ما در مورد تحریم ها تغییر نمی کند. ما هرگونه وضع تحریم ها را محکوم می کنیم و آن را غیرقانونی می دانیم و بر اساس اصل اقدام متقابل پاسخ خواهیم داد تا به بهترین شکل منافع خود را تضمین کنیم.

وی در ادامه تحریم های آمریکا علیه روسیه را مانعی بر سر ملاقات احتاقتصادی جو بایدن و ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه خواند و گفت که این گونه اقدامات آمریکا موجب تسهیل ملاقات بین رؤسای جمهور آمریکا و روسیه نمی گردد.

اواسط ماه مارس، سازمان های اطلاعاتی آمریکا با انتشار گزارشی مدعی شدند که پوتین مجوز عملیات نفوذ دولت روسیه برای تضعیف بایدن در رقابت های انتخابات ریاست جمهوری 2020 و ایجاد تفرقه سیاسی در آمریکا را صادر نموده است.

با این حال، کرملین گزارش اطلاعاتی آمریکا را کاملاً بی اساس توصیف نموده است و تأکید نموده است که این تنها بهانه ای برای وضع محدودیت های جدید برای روسیه است.

بایدن در ماه مارس امسال میلادی طی مصاحبه ای با شبکه ای بی سی نیوز آمریکا، پوتین را قاتل خطاب کرد و ادامه داد در صورتی که نقش روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تأیید گردد، رئیس جمهور روسیه باید تاوان بدهد.

پوتین نیز در واکنش به این اظهارات، برای بایدن آرزوی خوب کرد و از او خواست که دعوت وی را برای شرکت در یک مناظره آنلاین و زنده بپذیرد تا پاسخ وی را بدهد که بایدن حاضر به پذیرش آن نشد.

روسیه به طور مکرر هرگونه اتهام حمله سایبری به آمریکا را رد نموده و این گونه اتهامات را بی اساس خوانده است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 20 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 20 اردیبهشت 1400 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 808

به "دولت آمریکا تحریم های جدیدی را علیه روسیه خاطرنشان کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت آمریکا تحریم های جدیدی را علیه روسیه خاطرنشان کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید