دستاوردهای باستان شناسی گذر کمر زرین حاصل همیاری شهرداری و میراث فرهنگی است

به گزارش چه خبر آنلاین، میراث آریا/ براساس اخبار واصله، دستاوردهای باستان شناسی گذر کمر زرین حاصل همیاری شهرداری و میراث فرهنگی است.

دستاوردهای باستان شناسی گذر کمر زرین حاصل همیاری شهرداری و میراث فرهنگی است

مصطفی ده پهلوان، رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری با امیر کرم زاده، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان و جمعی از مدیران پژوهشگاه و اداره کل و علی قاسم زاده، شهردار اصفهان ملاقات کرد.

مصطفی ده پهلوان در این ملاقات گفت: میراث فرهنگی شکل دهنده هویت یک جامعه بوده و این در حالی است که ما ایرانیان بیش از 5 هزار سال است که وارد مدنیت شده ایم.

رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری ادامه داد: باکمال تأسف از یک سو تجربه 5 هزار سال مدنیت را نتوانسته ایم درست استفاده کنیم و از سوی دیگر هنوز آن طور که شایسته است نتوانسته ایم آن را درست معرفی کنیم، نمونه این غفلت را میتوان به تجربه نیاکان به منظور استفاده از آب و قنات اشاره نمود که امروزه بدون توجه به آن دچار کمبود آب شده ایم.

او اضافه نمود: تجربه زیست منطقی نیاکان با اقلیم متنوع ایران و تنوع معماری سنتی که در همخوانی با طبیعت و اقلیم متفاوت ایرانیان است، یکی دیگر از تجارب نیاکان است که امروز از آن غفلت نموده ایم.

ده پهلوان توضیح داد: اصفهان یکی از کهن ترین شهرهای ایران است که دارای هویتی ارزشمند و تاریخی است، لذا خرسندم که تجربه کاوش گذر تاریخی کمر زرین که به دستاوردهای ارزشمندی رسید و راه حاصل همکاری صمیمانه میراث فرهنگی و شهرداری بدانیم که توانستند با همگرایی یکدیگر بخشی از هویت اصیل اصفهان را نجات دهند.

منبع: همگردی
انتشار: 21 تیر 1403 بروزرسانی: 21 تیر 1403 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 1522

به "دستاوردهای باستان شناسی گذر کمر زرین حاصل همیاری شهرداری و میراث فرهنگی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستاوردهای باستان شناسی گذر کمر زرین حاصل همیاری شهرداری و میراث فرهنگی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید