درخت جذامی ، اجساد مدفون شده در درخت مالاوی

به گزارش چه خبر آنلاین، در کشور مالاوی (Malawi) درختی وجود دارد که به درخت جذامی معروف شده است. در گذشته برای جلوگیری از شیوع بیماری جذام ، کسانی که گرفتار آن می شدند را داخل فضای توخالی این درخت رها می کردند که بمیرند که اسکلت این آدم ها هنوز هم درون آن دیده می شوند. با خبرنگاران همراه باشید تا با این داستان آشنا شوید.

درخت جذامی ، اجساد مدفون شده در درخت مالاوی

بیماری جذام ...

امروزه بیماری جذام قابل درمان است ، ولی حدود هفتاد سال پیش مردم از این بیماری می مردند. بعد از سرانجام قرن 17 بیماری جذام نه تنها در کشورهای فقیر آفریقا و آسیا ، حتی در غرب اروپا نیز به معضل مهمی تبدیل شده بود. به دلیل آشنا نبودن مردم با این بیماری ، نبود دارو و راهی برای معالجه و مشکلاتی که جذام به ظاهر این افراد وارد می کرد ، باعث می شد فرد مبتلا از جامعه رانده می شد. افرادی که از این بیماری رنج می بردند از جامعه طرد ، قرنطینه و حتی کشته می شدند.

دفن اجساد درون درخت

در کشور مالاوی که در جنوب شرقی آفریقا واقع شده است ، کسانی را که از این بیماری می مردند به روش مناسبی دفن نمی کردند. مردم از نگرانی اینکه بیماری به زمین سرایت نکند و زمین آلوده نگردد، به جای دفن کردن آن ها را در قبرستانی از درخت آویزان می کردند ، یا دست و پای آن ها را می بستند و در درخت توخالی می انداختند تا بمیرند. در 60 سال اخیر چنین اتفاقی از روستای لیوونده گزارش شده است.

داستان تاریخی تلخ

طبق یک داستان ، نه نفر از افراد یک قبیله محلی به جذام مبتلا شدند. برای جلوگیری از شیوع این بیماری ، این افراد دستگیر شدند ؛ دست و پایشان را بستند و داخل یک درختی بزرگ بکه اسمش بائوباب است و در دامنه تپه چینگونی می انداختند تا بمیرند. این داستان موجب شد که در حال حاضر این درخت که با نام درخت جذامی شناخته می گردد ، با اینکه درخت به یک طرف خم شده و تنه اش آسیب دیده ، هنوز هم سر پا به جای مانده است. روی تنه این درخت نوشته ای وجود دارد که می گوید:قبر کسانی که در گذشته از بیماری جذام رنج می بردند.شما هنوز هم می توانید به داخل درخت توخالی نگاه کنید و جمجمه و اسکلت هایی که ته آن هستند را ببینید و این داستان تلخ را حس کنید.

منبع: همگردی
انتشار: 15 دی 1401 بروزرسانی: 15 دی 1401 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 1395

به "درخت جذامی ، اجساد مدفون شده در درخت مالاوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخت جذامی ، اجساد مدفون شده در درخت مالاوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید