جهش فراوری محصولات گواهی شده کشاورزی با اجرای 5 پروژه

به گزارش چه خبر آنلاین، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، فراوری محصولات سالم کشاورزی نیازمند این است که زنجیره فراوری این محصولات در کشور به شکل کامل و بی نقصی شکل گیرد.

جهش فراوری محصولات گواهی شده کشاورزی با اجرای 5 پروژه

این کار به وسیله ایجاد سامانه دیجیتال برای مدیریت بازیگران این حوزه، ارائه خدمات فنی فراوری، ارائه خدمات رهگیری، برند سازی، بازاریابی و غیره انجام شدنی است و می تواند شرایط برای فراوری مستمر و بهینه محصولات سالم کشاورزی را فراهم کند.

فراوری محصولات سالم کشاورزی به معنای تامین امنیت غذایی در کشور است که این هدف مهم و راهبردی در کشور به عنوان یک سیاست ملی در دستگاه ها و نهادهای متولی در حال پیگیری است. ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم به عنوان یکی از حامیان این کار با یاری شرکت های دانش بنیان در کوشش است تا این هدف را در کشور پیاده سازی کند.

یکی از اقدامات صورت گرفته در این زمینه اجرای 5 پروژه ملی برای ارتقای فراوری محصولات گواهی شده کشاورزی است. پروژه هایی چون استقرار پلتفرم زنجیره فراوری محصولات سالم کشاورزی، برنامه رتبه بندی محصولات اساسی کشاورزی (گندم)، برنامه رتبه بندی محصولات اساسی کشاورزی (ذرت)، برنامه رتبه بندی محصولات اساسی کشاورزی (محصولات صیفی)، برنامه رتبه بندی محصولات اساسی کشاورزی (میوه ها).

طرح هایی که با افزایش تاب آوری ملی و جهش فراوری در اقلام اساسی و مهم کشاورزی می تواند نقش بسزایی در رونق دادن به این صنعت مادر و مهم در کشور داشته باشد. صنعتی که بسیاری از بخش های اقتصاد را به صورت محلی و بین المللی تحت تأثیر قرار می دهد و عرصه ای است که احتیاج بشر به آن دایمی و مستمر است و در سال های اخیر اهمیت تامین امنیت غذایی و وامداری آن به صنعت کشاورزی بیشتر خودنمایی می نماید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 مرداد 1401 بروزرسانی: 27 مرداد 1401 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 1330

به "جهش فراوری محصولات گواهی شده کشاورزی با اجرای 5 پروژه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جهش فراوری محصولات گواهی شده کشاورزی با اجرای 5 پروژه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید