برگزاری رویداد بزرگ محیط زیست به صورت آنلاین در روز زمین پاک

به گزارش چه خبر آنلاین، روز زمین پاک که روزی برای افزایش آگاهی و قدردانی نسبت به محیط زیست کره زمین است، سال جاری به علت شیوع افسارگسیخته ویروس کرونا و شرایط قرنطینه، به صورت آنلاین برگزار خواهد شد.

برگزاری رویداد بزرگ محیط زیست به صورت آنلاین در روز زمین پاک

یکی از بزرگ ترین رویدادهای محیط زیستی دنیا، در سایه بیماری همه گیر کرونا و قرنطینه ناشی از آن، قرار است به صورت آنلاین برگزار گردد. پنجاهمین سالگرد روز زمین، سال جاری با اکران فیلم مجازی، مباحثه در پنل، تجربیات تعاملی و موارد دیگر، به خانه های شما خواهد آمد.

فستیوال زمین 2020 (Earthx2020)، از تاریخ 16 تا 26 آوریل (28 فروردین تا هفت اردیبهشت 1399) برگزار می گردد. این فستیوال، صدای مجموعه ای از افراد متخصص، صاحب نظر و ایده پرداز را در زمینه محیط زیست، به وسیله کنفرانس ها، جشنواره فیلم، برنامه نویسی جوانان و تجربیات واقعیت افزوده که برای پاسخگویی به چالش های فوری محیطی طراحی شده اند، به خط مقدم مصاحبه در خصوص پایداری می آورد.

فستیوال زمین، سال جاری با همکاری سازمان EarthX و نشنال جغرافی برگزار می گردد و شامل یک اجلاس زنان بین نسلی با حضور جین فوندا (Jane Fonda) و سیه باستیدا (Xiye Bastida)، فعال جوان محیط زیستی خواهد بود. این اجلاس با نمایش های مجازی از چهره های شرکت نماینده و فیلم های کوتاه، مکالمه های پخش زنده از فیلمسازان، رهبران جوانان و فعالان محیط زیست و 50 تجربه واقعیت افزوده از غواصی های زیر آب گرفته تا پیاده روی با فیل ها، شما را شگفت زده خواهد نمود.

رویداد سال جاری، بعلاوه بر فعالیت و کنش گرایی جوانان تاکید دارد؛ از نشست علمی جوانان در ماه مارس گرفته تا مسابقات فیلم و هنرهای محیط زیستی و بعلاوه، هکاتون (hackathon) مجازی و یک مصاحبهی زنده ویدئویی روزانه بین محققان نشنال جغرافی و علاقه مندان جوان در سراسر دنیا. هکاتون، رویدادی است که در آن برنامه نویسان کامپیوتر، طراحان گرافیکی، طراحان واسط کاربری و مدیران پروژه گردهم جمع می شوند و در توسعه پروژه های نرم افزاری و گاهی سخت افزاری با یکدیگر همکاری می نمایند.

در فستیوال زمین 2020، در روز 22 آوریل (سه اردیبهشت 1399)، برای گرامیداشت پنجاهمین سالگرد این روز تعطیل، اشاره خاصی به تیا نلسون (Tia Nelson)، دختر گیلرد نلسون (Gaylord Nelson)، سناتور سابق عضو حزب دموکرات ایالات متحده آمریکا و موسس روز زمین خواهد شد و کاوشگران نشنال جغرافی، از جمله انریک سالا (Enric Sala) و سیلویا ارل (Sylvia Earle)، سخنرانی خواهند کرد.

ترامل اس (Trammell S)، موسس کمپانی EarthX، گفت:

پنجاه سال قبل، اولین روز زمین پاک، برگزار گردید، زیرا سناتور گیلرد نلسون، عضو حزب دموکرات ایالات متحده آمریکا در ویسکانسین، از اینکه هیچ کس به مسائل محیط زیستی اهمیت نمی داد، به ستوه آمده بود.

سخنگوی این شرکت در یک بیانیه گفت:

فستیوال زمین 2020 (Earthx2020)، به نیم قرن دفاع از سیاره زمین که نیروی صدها هزار نفر را گرد هم آورد تا سیاره ای بهتر برای نسل های آینده، به جای بگذارند، ادای احترام خواهد نمود.

برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام در فستیوال زمین 2020، می توانید به سایت رسمی آنها سری بزنید.

منبع: کجارو / lonelyplanet
انتشار: 4 فروردین 1401 بروزرسانی: 4 فروردین 1401 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 1207

به "برگزاری رویداد بزرگ محیط زیست به صورت آنلاین در روز زمین پاک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری رویداد بزرگ محیط زیست به صورت آنلاین در روز زمین پاک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید