تور فرانسه: دیزنی لند پاریس؛ جایی که جادو به واقعیت تبدیل می گردد

به گزارش چه خبر آنلاین، اگر قصد سفر به دیزنی لند پاریس دارید، جای درستی هستید. ما در این مقاله سعی نموده ایم همه چیز را درباره دیزنی لند پاریس در اختیار شما قرار دهیم. فکر نمی کنیم کسی در جهان باشد که با کارتون های والت دیزنی خاطره نداشته باشد. انیمیشن های والت دیزنی نقطه اشتراک جهانی بچه ها با پدر و مادرها است. همه ما کودکی خود را با قصه سیندرلا، پینوکیو، سفید برفی و ده ها کارتون دیگر گذرانده ایم؛ یک روز رویای پرواز با پیتر پن را در سر داشتیم، روز دیگر منتظر ظاهر شدن هفت کوتوله در اتاقمان بودیم. هر آدمی در زندگی خود به نحوی به این کارتون ها وصل می گردد. والت دیزنی با ساختن مجموعه های دیزنی لند در سراسر جهان این امکان را در اختیار همه قرار داده تا با هر سنی وارد جهانی کارتون ها شوند و حداقل برای چند ساعت با جهانی واقعی آدم بزرگ ها خداحافظی نمایند.

تور فرانسه: دیزنی لند پاریس؛ جایی که جادو به واقعیت تبدیل می گردد

با ما همراه باشید و با تور فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

فرقی نمی نماید که بچه داشته باشید یا نه، سفر به دیزنی لند پاریس اتفاقی است که نباید آن را از دست بدهید و از لحظه به لحظه آن بهره ببرید. برای این کار قبل از هرچیز بهتر است با دیزنی لند پاریس آشنا شوید، خوب درباره سرگرمیات و جاهای مختلف آن تحقیق کنید تا بتوانید برای مدت کوتاهی که در این سرزمین رویایی هستید بهترین برنامه ریزی را داشته باشید.

دیزنی لند پاریس : به سرزمین جادو خوش آمدید!

دیزنی لند پاریس که سابقا به نام Euro Disney Resort شناخته می شد، یکی از مشهورترین مراکز سرگرمیی در شرق پاریس است که سالانه تعداد زیادی از بچه ها و بزرگسالان برای خوش گذرانی به سراغ آن می فرایند. دیزنی لند پاریس شامل دو مجموعه پارک سرگرمیی است که محل مناسبی برای طبیعت گردی، خرید و رستوران گردی است، البته که سرگرمی های این پارک محدود به همین چند مورد نیست و قرار است کم کم به معرفی آن ها بپردازیم.

دیزنی لند پارک (Disneyland Park) پارک اصلی این مجموعه است که در تاریخ 12 آوریل 1992 به عنوان محلی برای سرگرمی افتتاح شد. 10 سال بعد از آن، دومین پارک این مجموعه با نام پارک استودیو والت دیزنی (Walt Disney Studios Park) در سال 2002 ساخته شد. در سال 2017 دیزنی لند پاریس بیست و پنجمین سالگرد خود را جشن گرفت، این پارک طی 25 سال نزدیک به 320 میلیون نفر بازدیدکننده داشته است که همین موضوع دیزنی لند پاریس را به یکی از پربازدیدترین پارک های اروپا تبدیل نموده است.

دیزنی لند پاریس، دومین دیزنی لند پس از دیزنی لند توکیو است که در سال 1983 برای اولین بار خارج از ایالات متحده ساخته شده است. دیزنی لند پاریس تنها پارک خارج از ایالات متحده است که کاملا متعلق به شرکت والت دیزنی است. دیزنی لند پاریس شامل چهار بخش اصلی است.

پارک قلعه یا پارک دیزنی لند (The Castle Theme Park)

پارک دیزنی لند پاریس به شکل یک قلعه ساخته شده است. این قلعه به خاطر جاذبه های با کیفیتی که دارد، توجه به جزییات و شباهت بی نظیرش به قلعه کارتون زیبای خفته، یکی از محبوب ترین جاهای دیدنی پاریس است. در واقع هرجا که از نام پارک دیزنی لند پاریس استفاده می گردد، منظور همین قلعه معروف است.

پارک استودیو والت دیزنی (Walt Disney Studio Park)

پارک استودیوی والت دیزنی در واقع نسخه کوچک تری از استودیو هالیوود دیزنی است. پارک استودیو نیز دارای چند جاذبه خوب برای بازدیدکنندگان است اما نسبت به پارک دیزنی لند هواداران کم تری دارد.

دهکده دیزنی

دهکده دیزنی، منطقه کوچکی با مراکز خرید متنوع و رستوران است که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت.

منطقه هتل

به طور کلی شش هتل در منطقه پارک و دو هتل خارج از محدوده و با فاصله کمی قرار گرفته است. به استثنای دو هتلی که خارج از منطقه قرار گرفته اند، کل منطقه را می توان در عرض مدت زمان کوتاهی، پیاده گشت.

خبر خوب برای هواداران Avengers این است که در سال های 2020 تا 2021 دو جاذبه Avengers به این مجموعه اضافه خواهد شد و آن را کامل تر خواهد نمود.

چرا باید از دیزنی لند پاریس دیدن کرد؟

به طور کلی چهار مقصد بین المللی دیزنی وجود دارد که هرکدام دارای مجذوب کنندهیت خاص خود هستند، حالا سوال اصلی این است که چرا از بین این چهار مقصد، دیزنی لند پاریس را هدف خود برای سرگرمی انتخاب کنیم؟ دلایل زیادی وجود دارد که هرکدام از شما دیزنی لند پاریس را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب کنید. سوالی که بیشتر هواداران دیزنی درباره این پارک می پرسند این است: دیزنی لند پاریس، دیزنی واقعی است؟

البته که بله، این دیزنی واقعی است. دیزنی لند پاریس نسبت به سایر دیزنی لندها ساختاری به نسبت متفاوت دارد و بسیار دیدنی است. توصیف این پارک با تمام جزییات ریز و درشتی که دارد کار آسانی نیست.

7 جای دیدنی در دیزنی لند پاریس که حتما باید ببینیم

باید بگوییم که دیزنی لند پاریس در نگاه اول شما را عاشق خود می نماید، حتی اگر به عشق در نگاه اول اعتقاد نداشته باشید. اگر بخواهید از زمان خود در بازدید از این پارک بیشترین استفاده را بکنید، بهتر است از قبل درباره بخش های مختلف آن اطلاعات کلی داشته باشید. در ادامه 7 مورد از بهترین سرگرمیات دیزنی لند را به شما معرفی خواهیم کرد.

1. راه آهن کوهستان بزرگ (Big Thunder Mountain Railroad)

راه آهن کوهستان بزرگ در دیزنی لند پاریس نوعی ترن هوایی است که برای تمام سنین طراحی شده، وسیله ای که با تمام اعضای خانواده می توان از آن لذت برد. این قطار همواره مسافرین خود را در اعماق کوهی اسرارآمیز راهی یک ماجراجویی پرهیجان و ترسناک می نماید. راستای پر پیچ وتاب در رودخانه های خروشان و صداهای ترسناکی که دل تمام مسافران را به لرزه می اندازد؛ اما قطار از حرکت نمی ایستد تا مسافران خود را سلامت به مقصدی امن برساند.

2. فانتوم مانور (Phantom Manor)

خانه ترسناک Phantom Manor در سال 1992 ساخته شد، این خانه تسخیرشده یکی از جاذبه های سرگرمیی و ترسناک دیزنی لند پاریس است. مشابه این خانه در دیزنی لند آمریکا و توکیو نیز وجود دارد اما خط داستانی این خانه نسبت به بقیه متفاوت و تاریک تر است. اگر اهل ماجراجویی هستید و سرتان برای قصه های ترسناک درد می نماید باید وارد این خانه شوید تا اسرار آن را کشف کنید.

3. سفید برفی و هفت کوتوله (Blanche-Neige et les Sept Nains)

اگر به شما بگویند همین الان می توانید سوار یک چرخ دستی شوید و با آن به دنیای سفید برفی سفر کنید، چه کار خواهید کرد؟ معلوم است که هیچ کس فرصت آشنایی با هفت کوتوله را از دست نخواهد داد! سفر به دنیای سفید برفی، گذر از جنگل تاریک و از بین بردن ملکه بدجنس این بار به عهده شما و هفت کوتوله خواهد بود. این ماجراجویی ترسناک و هیجان انگیز را به هیچ وجه از دست کم نگیرید.

4. قلعه زیبای خفته (Sleeping Beauty Castle)

بهتر است قبل از اینکه به قلعه زیبای خفته در دیزنی لند پاریس سر بزنید، یک بار دیگر کارتون آن را با دقت دیدن کنید تا از لحظه به لحظه ماجراجویی خود لذت ببرید. قلعه زیبای خفته دارای دو بخش است، یک بخش حالت سیاه چاله دارد که اژدهای قصه در آن قرار گرفته و بخش دیگر بالکنی است که شیشه های آن با نقاشی های زیبای کارتون زیبای خفته به طرز باشکوهی رنگ آمیزی شده است. در این بخش تعدادی فروشگاه کوچک برای خرید زیورآلات و هدایا وجود دارد.

5. ادونچرلند (Adventureland)

سرزمین ماجراجویی یا همان ادونچرلند یکی از بخش های موضوعی دیزنی لند است که با الهام از جنگل های آفریقا، آسیا و آمریکای جنوبی به وسیله شرکت والت دیزنی طراحی شده است. والت دیزنی این سرزمین موضوعی را در سراسر دنیا تاسیس نموده تا رویا را به واقعیت تبدیل کند و در رابطه با این کار بزرگ خود گفته: ما خود را دور از تمدن، در جنگل های دورافتاده آسیا و آفریقا مجسم کردیم.

ادونچرلند دیزنی لند پاریس از لحاظ جغرافیایی کمی با دیزنی لندهای آمریکا فرق دارد و بیشتر برگرفته از منطقه ها هند و مراکش است. این سرزمین موضوعی به 4 بخش تقسیم می گردد.

علاالدین در دیزنی لند پاریس (Le Passage Enchanté dAladdin)

بخش اول بازار ادونچر (Adventureland Bazar)نام دارد. این بازار، بازسازی یک شهر شرقی بر اساس هزار و یک شب است، شهری شبیه به شهر Agrabah در داستان علاالدین و چراغ جادو. جاذبه دیدنی علاالدین در سال 1993 به بازار ادونچر اضافه شد که در واقع نمایشگاهی از فیلم و داستان علاالدین است.

با قدم زدن در این نمایشگاه به دیدنی ویترین هایی خواهید رفت که صحنه هایی از فیلم علاالدین را بازسازی نموده و به نمایش گذاشته اند. اگر به تازگی فیلم علاالدین را دیده باشید حتما این بخش برای شما مجذوب کننده خواهد بود.

مجموعه فروشگاه و رستوران دیزنی لند پاریس

بخش دوم ادونچرلند بیشتر حال وهوای آفریقایی دارد و پر از رستوران و مغازه های مختلفی است که می توانید مدت زمان زیادی با آن ها وقت بگذرانید.

ایندیانا جونز و معبد پریل (indiana jones and the temple of peril)

بخش سوم با مضمون جنگل های اسرارآمیز آسیا ساخته شده است که سرگرمیات موضوعی مربوط به داستان ایندیانا جونز در این بخش قرار گرفته است. این بخش شامل یک ترن بزرگ و هیجان انگیز است که در سال 1993 بر اساس فیلم های ایندیانا جونز طراحی و ساخته شده است. مهمانان سوار ماشین های ترن می شوند که به شکل چرخ های قدیمی معدن هستند و سپس با آن سفری پر ماجرا به یک معدن مخوف خواهد داشت تا در خاتمه به معبد گمشده و مرموز پریل برسند. بهتر است هرچه زودتر کمربندهای خود را ببندید و در طول راستا محکم سر جای خود بنشینید، این ترن با تمام سرعت شما را به دنیای ایندیانا جونز خواهد برد.

دزدان دریایی کارائیب (Pirates of the Caribbean)

بخش آخر و شاید مهم ترین بخش ادونچرلند، منطقه دزدان دریایی کارائیب است که بخش عظیمی از ادونچرلند را پوشش می دهد. بهتر است هرچه سریع تر شمشیر خود را بردارید و برای تجربه یک ماجراجویی ترسناک به تیم کاپیتان جک اسپارو بپیوندید.

ماجراجویی دزدان دریایی کارائیب جزو سرگرمیاتی است که در همه دیزنی لندها وجود دارد و به نوعی عضو جدایی ناپذیر آن ها محسوب می گردد. دزدان دریایی کارائیب داستان رازآلود گروهی از دزدان دریایی است که که شما باید آن ها را در این سفر همراهی کنید. حتما برایتان جالب خواهد بود که بدانید این ماجراجویی نقطه شروعی برای ساخت فیلم و سریال دزدان دریایی کارائیب در سال 2003 بوده است که پس از ساخت آن تعدادی از شخصیت های نو نیز به مجموعه دیزنی لند اضافه شده اند.

6. پرواز پیتر پن (Peter Pans Flight)

پرواز پیتر پن یک سواری موزیکال و دل نواز بر اساس داستان کارتون پیتر پن است که یکی از معروف ترین جاذبه های دیزنی لند محسوب می گردد. همراه پیترپن سوار کشتی سحرآمیز شوید و در آسمان شب بر فراز شهر لندن که به صورت ماکت های کاملا طبیعی ساخته شده، پرواز کنید. نسخه ای که از پیتر پن در دیزنی لند پاریس ساخته شده، نسبت به سایر پارک ها طولانی تر است، این موضوع باعث می گردد که فرصت بیشتری برای لذت بردن از پروار خود داشته باشید، پروازی که آرزو می کنید هیچ وقت به خاتمه نرسد.

7. سفرهای پینوکیو (Les Voyages de Pinocchio)

سفر پرماجرای پینوکیو را دوست دارید یا خیر؟ سعی کنید وقتی در دیزنی لند پاریس هستید در جواب این سوال هرگز دروغ نگویید، اینجا سرزمین والت دیزنی است و ممکن است اگر دروغ بگویید دماغتان مثل پیونوکیو دراز گردد! چه کسی ممکن است از دیدن پینوکیو و پدر ژپتو هیجان زده نگردد؟ این سفر بر اساس کارتون پینوکیو ساخته والت دیزنی در سال 1940 طراحی شده است. در این ماجراجویی پینوکیو را همراهی کنید تا بالاخره به یک پسر واقعی تبدیل گردد.

چه زمانی برای سفر به دیزنی لند پاریس مناسب است؟

بهترین زمان سفر به پاریس و بازدید از دیزنی لند پاریس بین ماه های آوریل تا ژوئن و از ماه اکتبر تا اواسط ماه نوامبر است، زیرا در این مدت هوای پاریس معتدل است و تعداد گردشگر در این کشور کمتر از تابستان است.

خرید از دیزنی لند پاریس

هرچقدر هم که در دیزنی لند پاریس بگردید، بالاخره باید سراغ خرید یادگاری یا سوغاتی بروید. دیزنی لند پر از فروشگاه و مغازه های مجذوب کننده برای بچه ها و بزرگسالان است. دهکده دیزنی یک مجموعه خرید به همراه رستوران، پر از سرگرمی های مختلف در دیزنی لند پاریس است. این مجموعه در سال 1992 با عنوان دیگری افتتاح شد اما کم کم به شکل و شمایل کنونی خود رسید. خرید خود را از دهکده دیزنی انجام دهید، محیطی جادویی شگفت انگیز، جایی که بهترین و مشهورترین لباس ها، جواهرات، اسباب بازی و کلکسیون های خاص در کنار هم جمع شده اند. گالری دیزنی، فروشگاه لگو، فروشگاه دیزنی و… همه برای خرید به گردشگران چشمک می زنند.

بازدید کامل از دیزنی لند پاریس چند روز زمان می برد؟

گشت وگذار در دیزنی لند پاریس، از جمله پارک و هتل به طور تقریبی به دو تا سه روز زمان احتیاج دارد. حداقل زمان پیشنهادی ما به گردشگران دو شب و سه روز است. مدت زمان پیشنهادی ما به گونه ای است که هم حسابی در پارک بگردید و هم با رضایت کامل پارک را ترک کنید. اما اگر به سرگرمی بیشتری احتیاج دارید می توانید بیشتر از این حرف ها در دیزنی لند پاریس بمانید و از بخش های بیشتری در پارک بازدید کنید.

در دیزنی لند پاریس چه بخوریم؟

هزینه غذا خوردن در پارک دیزنی لند پاریس نسبتا گران است اما خبر خوب این است که برخلاف سایر مجموعه های گردشگری، گردشگران می توانند غذا و نوشیدنی خود را به پارک ببرند. پس اگر می خواهید کم تر خرج کنید، ساندویچ، نوشیدنی و تنقلات خود را در کوله پشتی خود جا بدهید، در غیر این صورت این پارک بیش از 50 کافه و رستوران متنوع برای بودجه های مختلف دارد. به یاد داشته باشید که رستوران مورد نظر خود را از قبل به صورت آنلاین یا با سیستم FASTPASS رزور کنید تا مجبور نباشید در صف های طولانی منتظر بمانید. در ادامه تعدادی از محبوب ترین رستوران های دیزنی لند پاریس معرفی خواهیم کرد.

رستوران والتز (Walt`s Restaurant) که یکی از بهترین رستوران های دیزنی لند پاریس است.

کافه Agrabah با طراحی داخلی خاصش گزینه دیگری برای انتخاب است. کافه ای با طراحی داخلی متفاوت با حال وهوای مراکشی و غذاهای متفاوت که ارزش امتحان کردن دارد.

رستوران کاپیتان جک نیز رستورانی است که شما را برای سرگرمی و صرف یک وعده غذایی در کنار دزدان دریایی کارائیب دعوت می نماید.

ساعات کاری دیزنی لند پاریس و تهیه بلیط

ساعت فعالیت بخش های مختلف دیزنی لند پاریس به راحتی به وسیله سایت رسمی دیزنی لند پاریس قابل آنالیز است. برای هر بخش نیز به سادگی و به صورت آنلاین بلیط تهیه کنید.

منبع: علی بابا
انتشار: 14 خرداد 1401 بروزرسانی: 14 خرداد 1401 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 1263

به "تور فرانسه: دیزنی لند پاریس؛ جایی که جادو به واقعیت تبدیل می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور فرانسه: دیزنی لند پاریس؛ جایی که جادو به واقعیت تبدیل می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید