افزایش 2.8 درصدی ارائه تسهیلات بانکی به بخش صنعت و معدن

به گزارش چه خبر آنلاین، خبرنگاران: معاون امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی وزارت امور اقتصاد گفت: تا انتها اردیبهشت ماه امسال سهم بخش صنعت و معدن از تسهیلات اعطایی 34.8 درصد بوده که این عدد نسبت به سال گذشته 2.8 درصد رشد داشته است.

افزایش 2.8 درصدی ارائه تسهیلات بانکی به بخش صنعت و معدن

به گزارش خبرنگاران به نقل از تسنیم، عباس معمارنژاد معاون امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی وزارت امور مالی و دارایی درباره اعطای تسهیلات بانکی به بخش صنعت، معدن، گفت: تا خاتمه اردیبهشت ماه امسال سهم بخش صنعت و معدن از تسهیلات اعطایی 34.8 درصد است که این عدد در سال گذشته 32 درصد بود؛ افزایش 2.8 درصدی تسهیلات ارائه شده نسبت به سال گذشته، نشان می دهد عملکردها در راستای ارائه 40 درصد از تسهیلات به بخش صنعت و معدن است.

وی اضافه کرد: براساس قانون باید تا خاتمه برنامه ششم توسعه 40 درصد از تسهیلات بانک ها به بخش صنعت و معدن تخصیص یابد، تمام کوشش ها نیز در راستای تحقق این مهم است.

معاون امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی وزارت امور مالی و دارایی به خانه ملت گفت: براساس اصول مالی، تخصیص اعتبار به بخش های مختلف باید براساس ارزش اضافه کرده آن بخش باشد، اما در راستای حمایت از فراوری سهم بخش صنعت و معدن در ایجاد ارزش اضافه کرده حدود 28 درصد است بنابراین بسیاری معتقدند که سهم این بخش از تسهیلات نباید بیش از 28 درصد باشد.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 26 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 340

به "افزایش 2.8 درصدی ارائه تسهیلات بانکی به بخش صنعت و معدن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 2.8 درصدی ارائه تسهیلات بانکی به بخش صنعت و معدن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید