محاسبه هزینه های کشاورزان در قیمت گذاری زرشک

به گزارش چه خبر آنلاین، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: زرشک از کالاهای لوکس است و ضرورتی ندارد که در سبد خانوار وجود داشته باشد و قیمت گذاری آن باید بر اساس هزینه های کشاورزان باشد.

محاسبه هزینه های کشاورزان در قیمت گذاری زرشک

اشرفی در کمیته اقتصادی و بازار سازی جشنواره ملی زرشک گفت: بر اساس آمار اعلام شده از طریق سازمان جهاد کشاورزی، مجموع زرشک امسال استان حدود 20 هزار تن خواهد بود.

او افزود: با توجه به اینکه زرشک کالای لوکسی است و ضرورت ندارد که در سبد خانوار وجود داشته باشد و از طرفی دیگر کشاورزان هزینه زیادی برای تولید زرشک می کنند، باید دقت زیادی شود تا هزینه های کشاورزان در قیمت گذاری آن لحاظ شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: باید در خصوص محصولات کشاورزی مزیت دار خراسان جنوبی بخش خصوصی قوی داشته باشیم تا با دارا بودن کرسی در این زمینه در کشور، در تصمیم گیری اتاق های بازرگانی و تعاون کشور تأثیر گذار باشیم.

اشرفی اظهار کرد: با پیگیری های که انجام خواهد شد باید در زمان برگزاری جشنواره ملی زرشک با همکاری شرکت های هواپیمایی حداقل در پرواز های خراسان جنوبی پکی از محصولات استان استفاده شود.

او اعلام نمود: جشنواره ملی زرشک دارای 9 کمیته است که کار تعدادی از کمیته های این جشنواره امسال و در صورت نیاز در سال های آینده ادامه خواهد داشت.

اشرفی با اشاره به اینکه همزمان با برگزاری رقابت های جام جهانی فوتبال در قطر، محصولات استان در غرفه ای عرضه خواهد شد، ادامه داد: از ظرفیت کنندگان خراسان جنوبی برای توزیع شربت زرشک در مجلس و هیئت دولت در زمان برگزاری جشنواره ملی زرشک باید استفاده شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: برنامه ریزی مناسبی برای انجام تبلیغات و اطلاع رسانی با هدف معرفی زرشک و فرآورده های آن در کشور به ویژه در استان های هم جوار خراسان جنوبی باید انجام شود.

خبرنگاران خراسان جنوبی بیرجند

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 10 مهر 1401 بروزرسانی: 10 مهر 1401 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 1354

به "محاسبه هزینه های کشاورزان در قیمت گذاری زرشک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محاسبه هزینه های کشاورزان در قیمت گذاری زرشک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید