آموزش گردشگری به جوامع محلی قشم

به گزارش چه خبر آنلاین، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان از ارائه آموزش های صنعت گردشگری به جوامع محلی قشم برای ارتقاء اقتصاد منطقه ای و خلق سرمایه اطلاع داد.

آموزش گردشگری به جوامع محلی قشم

به گزارش خبرنگاران، محمد محسنی امروز (بیست و دوم آبان ماه)، در ملاقات با مدیرعامل منطقه آزاد قشم، با اشاره به اهمیت جزیره قشم در جذب توریست، اظهار کرد: جزیره قشم برای استان هرمزگان از اهمیت ویژه ای در ابعاد مختلف مالی، فرهنگی و ... برخوردار است که یکی آن ها بخش توریستی است.

وی عنوان نمود: در سال های گذشته بخش اعظمی از توریستان با هدف بازدید و حضور در جزیره قشم وارد هرمزگان می شدند و می توان گفت که جزیره قشم یک مرکز توریستی برای هرمزگان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی هرمزگان با اشاره به جایگاه ویژه جزیره قشم، توضیح داد: یکی از دلایل جذابیت جزیره قشم برای عموم مردم ایران، وجود منطقه ها بکروطبیعی در این منطقه است که باعث تقویت اقتصاد محلی این منطقه شده است.

محسنی با ذکر این نکته که اقتصاد توریستی در سطح دنیا دارای جایگاه ویژه ای است، عنوان نمود: با توجه به علاقه توریستان به جزیره های هرمزگان به خصوص جزیره قشم پیشنهاد می کنم که خط توریستی از بندرعباس به سمت جزیره قشم و سایر جزایر تحت پوشش احداث گردد تا گامی برای جذب بیشتر توریست مبتنی بر ظرفیت های دریایی و جزیره ای برداشته گردد.

وی با اشاره به ظرفیت های جزایر تحت پوشش قشم شامل هنگام و لارک، گفت: باید با همکاری سازمان منطقه آزاد قشم ظرفیت های بر زمین مانده این جزایر در حوزه توریستی را نقد کنیم تا هم شاخص های جذب توریست در هرمزگان ارتقاء پیدا کند وهم اقتصاد محلی این جزایر رونق بگیرد. این سازمان در نظر دارد با ارائه آموزش های مختلف به جوامع محلی، زمینه ایجاد اشتغال پایدار و خلق سرمایه برای مردم منطقه را فراهم کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی هرمزگان، با اشاره به اهمیت استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای توسعه توریستی جزایر، تشریح کرد: باید بتوانیم با همگاری بین بخشی شرایط تردد از بندرپل به بندرلافت در روزهای اوج مسافر تسهیل گردد چراکه این مسائل نقش بسیار مهمی در جذب توریست دارد.

منبع: دنیای سفر
انتشار: 22 آبان 1402 بروزرسانی: 22 آبان 1402 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 1506

به "آموزش گردشگری به جوامع محلی قشم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش گردشگری به جوامع محلی قشم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید