50 درصد فوتی های کرونا تنها در 3 استان کشور ، استان هایی که دچار خیز تازه کرونا شده اند ، مردم به خودشان و همکاران ما رحم نمایند

به گزارش چه خبر آنلاین، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: 50 درصد از مرگ های ناشی از بیماری کرونا را امروز یکشنبه 11 خرداد ماه تنها در سه استان کشور داشته ایم و شاهد خیز جدیدی از بیماری در این استان ها هستیم.

50 درصد فوتی های کرونا تنها در 3 استان کشور ، استان هایی که دچار خیز تازه کرونا شده اند ، مردم به خودشان و همکاران ما رحم نمایند

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، سعید نمکی بعدازظهر یکشنبه یازدهم خرداد ماه در حاشیه جلسه هیات دولت با بیان این مطلب اضافه نمود: متاسفانه سه استان کشور به اندازه 28 استان دیگر برای کادر پزشکی وزارت بهداشت ایجاد زحمت نموده اند و توصیه ما به مردم این است که به خودشان و همکاران ما رحم نمایند.

وی تاکید نمود: این تصور غلط که کرونا تمام شده همه ما را دچار گرفتاری و تنش تازه خواهد نمود.

نمکی ادامه داد: متاسفانه در برخی از استان ها علی رغم توصیه های اکید ما و رسانه ها پروتکل های بهداشتی رعایت نشده و ما در برخی از استان ها دچار خیز تازه بیماری کرونا هستیم. یک باور غلط وجود دارد که بیماری با آغاز فصل گرما مهار خواهد شد، در صورتیکه ما در ویروس کرونا هیچ علامتی از این بابت مشاهده ننموده ایم.

وی با بیان اینکه در برخی استان ها مردم در فاصله گذاری ها اصول را رعایت نکردند گفت: در برخی از استان ها مانند خوزستان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و کرمانشاه و برخی استانها دچار تنش و خیز جدیدی از بیماری هستیم.

نمکی تاکید نمود: همکاران ما شبانه روز به شکل نفس گیر مشغول مهار بیماری هستند و در سفری که به این استانها داشتم، پیگیر مسایل این استانها بودم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص رونق اقتصاد در شرایط کرونا نیز یادآورشد: جمهوری اسلامی شاید اولین کشور دنیا بود که بعد از ابتلا به کرونا با تدوین فاصله گذاری هوشمند توانست تجارت را تا حدممکن به حالت اولیه خود بازگرداند.

وی اضافه نمود: تمام کوشش من و همکارانم این بود که اقتصاد کشور را فعال نگه داریم و با وجود کرونا و مهار آن با تدوین پروتکل ها بازگشایی ها را تسریع کنیم.

نمکی ادامه داد: ما یک روز هم نگذاشتیم هیچ مرکز فراوریی تعطیل گردد و با تدوین و ارسال پروتکل ها توانستیم فاصله گذاری های اجتماعی و هوشمند را در مراکز فراوری پیگیری کنیم.

وی با بیان این که هیچ پدیده ای اثرش منفی تر از مزمن شدن بیماری بر اقتصاد کشور نیست، گفت: اگر همه رستوران ها را باز کنیم ولی مردم از شیوع کرونا وحشت داشته باشند، هیچ فردی به رستوران نخواهد رفت.

نمکی تاکید نمود: اولین اصل ما باید این باشد که پروتکل ها و فاصله گذاری ها را رعایت کنیم و به این فکر کنیم که بزرگترین یاری به فراوری کوتاه شدن عمر ویروس کرونا در کشور خواهد بود.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 11 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 245

به "50 درصد فوتی های کرونا تنها در 3 استان کشور ، استان هایی که دچار خیز تازه کرونا شده اند ، مردم به خودشان و همکاران ما رحم نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "50 درصد فوتی های کرونا تنها در 3 استان کشور ، استان هایی که دچار خیز تازه کرونا شده اند ، مردم به خودشان و همکاران ما رحم نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید