ویزای آمریکا: 10 واقعیت عجیب درباره موزه بین المللی جاسوسی در آمریکا

به گزارش چه خبر آنلاین، موزه بین المللی جاسوسی در آمریکا یک ساختمان زیبا دارد و مملو از وسایل و تجهیزات مربوط به جاسوسی است که بعضا متریال های جالب توجهی دارند.

ویزای آمریکا: 10 واقعیت عجیب درباره موزه بین المللی جاسوسی در آمریکا

اگر علاقمند به دریافت خدمات ویزای مسافرتی آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور آمریکا از نیویورک، واشنگتن، لس آنجلس، سان فرانسیسکو و لاس وگاس دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

مجموعه موجود در این موزه به تنهایی پیشینه غنی جاسوسی و خبرکشی در طول تاریخ را به تصویر کشیده است و نشان می دهد که این فعالیت مخفیانه از دوران رم و یونان باستان در میان انسان ها رواج داشته است. آثار موجود در موزه جاسوسی بعلاوه اقلامی از امپراتوری بریتانیا تا جنگ سرد را شامل می شوند.

بازدید از این موزه برای کسانی مجذوب کننده است که ذهنی پرسش گر و کنجکاو و شخصیتی همانند جیمز باند دارند. هدف از ساخت موزه جاسوسی نمایش دادن نقش جاسوسی و خبرکشی های مخفیانه در شکل گیری رویدادهای عظیم دنیا است.

فقط یک موزه جاسوسی در سراسر دنیا وجود دارد

تنها موزه عمومی در کل استان متحده آمریکا به تعداد می رود که در آن به طور اختصاصی به مقوله جاسوسی و ابزار و ادوات این کار پرداخته شده است. بعلاوه تنها موزه دنیای است که منظره بین المللی در خصوص مشاغل عجیب و غیرعادی که نقش موثری در شکل گیری تاریخ داشته اند را در قالب اشیا و آثار موجود به بازدیدکننده ارائه می نماید.

در این موزه هر چه تصورش را بکنید وجود دارد

موزه بین المللی جاسوسی واشنگتن محل نگهداری و نمایش عظیم ترین مجموعه ادوات و ابزار و تجهیزات جاسوی از دهه 1950 میلادی تا به امروز است. از میکروفون مخفی گرفته تا نامه هایی با جوهرهای نامرئی، دوربین های بسیار ریز، ابزار هالیوودی تغییر لباس و چهره و آثاری از این دست. این موزه را می توان دنیایی از شگفتی ها و وسایل حیرت زا نامید.

دستگاه هایی برای ارسال پیغام های رمزی، پول جعلی، اسلحه های مخفی و دوربین های مینیاتوری را در این موزه بسیار مجذوب کننده و دیدنی می توانید از نزدیک مشاهده کنید. برخلاف تمامی موزه های موجود در دنیا، این موزه دارای نادرترین و کم یاب ترین مجموعه است.

موزه بین المللی جاسوسی کاملا خصوصی است!

بازدید از این موزه برای عموم آزاد است که مالیک آن شخصی است و به دولت آمریکا تعقل ندارد. بودجه ساخت و نگهداری موزه از طرف دولت تامین نشده است.

مجذوب کننده ترین موزه دنیا فقط 17 سال دارد

موزه بین المللی جاسوسی در نوزدهم جولای سال 2002 میلادی در واشنگتن دی سی ساخته شده است. یعنی 17 سال بیشتر ندارد.

ماموریت جاسوسی!

در این موزه یک بخش مجذوب کننده وجود دارد که ماموریت جاسوسی نام دارد. به این صورت که بازدیدکننده ها در نقش مامورهای مخفی به مدت یک ساعت در یک فضای شبیه سازی شده قرار می گیرند. آنها باید در راستاهای مشخص شده حرکت کننده و در این راه با انواع معماها، ماموریت ها، پیغام های ویدئویی، صوتی و شبیه سازهای حرکتی روبرو می شوند. ماموریت آنها متوقف کردن بازوهای پنهان در فشردن ماشه اسلحه هسته ای است.

نسخه شبیه سازی شده تونل جاسوسی آمریکا

در این موزه بخشی وجود دارد که تونلی که جاسوسان آمریکا برای نفوذ به خطوط مقدم ارتش شوروی سابق در برلین شرقی از آن استفاده می کردند، شبیه سازی شده و می توانید در طول این تونل حرکت کنید.

جاسوی در شهر را به هیچ اسم از دست ندهید

در موزه بین المللی جاسوسی واشنگتن دی سی، مجموعه بسیار مجذوب کنندهی به نام جاسوسی در شهر وجود دارد که همچمون ماموریت جاسوسی فعالیت تعاملی مجذوب کنندهی برای بازدیدکننده ها می سازد. در این بخش، به بازدیدکننده یک جی پی اس داده می شود و از آنها خواسته می شود تا ماموریت جاسوسی مشخص شده را به خاتمه برسانند. در طول راستا چندین راهگشا و کلید هم در نظر گرفته شده است. این مکان را می توان به اتاق فرارهایی تشبیه کرد که برای تفریح شهروندان تهرانی و دیگر شهرهای عظیم ایران ساخته شده اند. در این ماموریت، شرکت کننده باید با حل معماها رمز اسلحه مخفی را پیدا کند.

نامه هایی با جوهرهای نامرئی

یکی از قدیمی ترین ابزارهای موجود در موزه بین المللی جاسوسی در آمریکا در گالری تاریخچه جاسوسی نگهداری می شود و چیزی نیست جز جوهر نامرئی که به وسیله رئیس جمهور وقت آمریکا، جرج واشنگتن مورد استفاده قرار می گرفته است.

آیا از هواداران 007 هستید؟

در موزه بین المللی جاسوسی در واشنگتن دی سی بخش دیگری به نام شیطان عظیم: 50 سال شرارت جیمز باند وجود دارد. این بخش به مناسبت عظیمداشت سالگرد طلایی فیلم جیمز باند ساخته شده است.

عکاسی به نام کبوتر

کبوتر نامه رسان شنیده بودیم اما کبوتر عکاس نه! در یکی از اتاق های این موزه کبوترهای تاکسیدرمی شده ای وجود دارد که از گردنشان دوربین آویخته شده. استفاده از کبوترهای عکاس به دوران جنگ دنیای اول باز می شود. در گوشه و کنار عکس هایی که از عکاسی این کبوترها به جای مانده پرهای این پرنده را می توان مشاهده کرد.

منبع: گردشبان
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 969

به "ویزای آمریکا: 10 واقعیت عجیب درباره موزه بین المللی جاسوسی در آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویزای آمریکا: 10 واقعیت عجیب درباره موزه بین المللی جاسوسی در آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید