فیلم زن شگفت انگیز 1984 در دوران کرونا رکورد شکست (باکس آفیس هفته)

به گزارش چه خبر آنلاین، فیلم زن شگفت انگیز 1984 با فروشی 16 میلیون دلاری توانست رکورد بهترین آغاز یک فیلم در سینماها طی یک سال اخیر را بشکند و به صدر جدول باکس آفیس این هفته برسد.

فیلم زن شگفت انگیز 1984 در دوران کرونا رکورد شکست (باکس آفیس هفته)

دنیاگیری کروناویروس تمام ابعاد زندگی انسان ها را تحت تأثیر قرار داده است و هنر-صنعت هایی همانند سینما هم از این قاعده مستثنی نیستند. همیشه در روزهای منتهی به تعطیلات سال نو میلادی رقابت تنگاتنگی میان فیلم های در حال اکران شکل می گیرد و سینمادوستان بیش از هر زمان دیگری به همراه خانواده های شان برای تماشای فیلم ها به سینما می فرایند. اما سال جاری به خاطر تعطیلی گسترده سالن ها در سراسر دنیا و ترس اغلب مردم از ابتلا به کرونا در هفته پایانی دسامبر هم شاهد فیلم هایی هستیم که با فروشی کمتر از 100 هزار دلار در میان پرفروش ترین فیلم های آمریکا نهاده شده و فیلم تازه اکران شده زن شگفت انگیز 1984 با 16 میلیون دلار فروش با اقتدار صدر باکس آفیس را تصاحب نموده است.

  • پرفروش ترین فیلم های سینمایی دنیا

فیلم زن شگفت انگیز 1984 توانسته با 4 روز اکران به ترتیب در آمریکا و 42 کشور دیگر به فروشی 16.7 و 68.7 میلیون دلاری دست یابد و مجموع فروش خود را به 85 میلیون دلار برساند. بنا بر گزارش وارنر مدیا، تقریبا نیمی از مشترکان HBO مکس فیلم زن شگفت انگیز 1984 را در روز انتشارش تماشا نموده اند. همچنین در روز انتشار این فیلم ابرقهرمانی میانگین مدت زمان تماشای فیلم و سریال در HBO مکس در مقایسه با روزهای ماه نوامبر حدود 300 درصد افزایش یافته است. قسمت دوم زن شگفت انگیز هم زمان با اکران در سالن های سینما به وسیله شبکه HBO و سرویس آنلاین HBO مکس هم در دسترس علاقه مندان نهاده شد.

فیلم زن شگفت انگیز 1984 که از آن با عنوان زن شگفت انگیز 2 هم یاد می شود، پرنسس دایانا با بازی گل گدوت را به زمان جنگ سرد می کشاند. در سال 1984، پرنسس دایانا/زن شگفت انگیز با دو دشمن قدرتمند روبه رو می شود؛ باربارا ان مینروا یا چیتا و مکسول لرد. از سویی دیگر، معشوقه دایانا یعنی استیو ترور هم برای یاری به او بازمی شود. میانگین امتیاز زن شگفت انگیز 1984 در راتن تومیتوز و متاکریتیک به ترتیب 65 از 100 و 59 از 100 است که نشان می دهد بسیاری از منتقدان اثر جدید جنکیز را فیلمی خوب ارزیابی نموده اند.

فیلم تازه اکران شده اخبار دنیا با بازی تام هنکس و هلنا زنگل هفته گذشته در 1900 سالن سینما روی پرده رفته و با 2.2 میلیون دلار فروش به صندلی دوم باکس آفیس رسیده است. اخبار دنیا فیلمی درام به کارگردانی پل گرینگرس است که داستان آن از رمان اخبار دنیا نوشته پاولت جایلز اقتباس شده است. فیلم درباره یک گوینده اخبار است که در میان حوادث بعد از جنگ داخلی آمریکا باید یک دختر یتیم را به بستگان زنده اش برساند، اما این سفر چندان ساده نیست و مخاطرات زیادی پیش روی آن ها قرار می گیرد.

امتیاز این فیلم در iMDB و راتن تومیتوز تا به این ساعت به ترتیب 7.2 از 100 و 85 از 100 است که نشان می دهد عموم مردم و منتقدان فیلم جدید هنکس را دوست داشته اند. برایان لوری از CNN در بخشی از نقد خود درباره اخبار دنیا آورده است: این فیلم یک اثر جامع است که داستانی آشنا را در بستر پس زمینه ای تاریخی ارائه می دهد.

انیمیشن خانواده غارنشینان: عصر جدید با یک پله سقوط نسبت به هفته گذشته و با 1.7 میلیون دلار فروش به صندلی سوم باکس آفیس این هفته بسنده نموده است. میزان فروش جدیدترین ساخته دریم ورکس پس از 34 روز اکران در آمریکا و سایر نقاط دنیا به ترتیب 30.3 به 67.9 میلیون دلار رسیده و باکس آفیس موجو مجموع فروش آن تا 72 دسامبر (7 دی) را 98.2 میلیون دلار اعلام نموده است.

انیمیشن خانواده غارنشینان: عصر جدید ماجرای زندگی کرودزها کمی پس از انیمیشن قبلی را روایت می نماید. این خانواده به جست وجوی یافتن محل زندگی مناسب تری نسبت به گذشته می فرایند و خاتمه در میان درختان انبوه و رودخانه های جاری منزل دلخواهشان را پیدا می نمایند، اما آن محل پیش از این توسط خانواده آدم های بهتر تصاحب شده است. خانواده آدم های بهتر انسان هایی مدرن تر و تکامل یافته تر در مقایسه با غارنشینان هستند و قصد ندارند خانه خود را با آن ها تقسیم نمایند؛ ولی اتفاقاتی غیرمنتظره باعث می شود این دو خانواده برای رسیدن به هدفی مشترک با یکدیگر متحد شوند.

فیلم شکارچی هیولا که هفته گذشته صدرنشین باکس آفیس بود طی هفته گذشته در 1817 سالن در آمریکا نمایش داده شد و توانست 1.1 میلیون دلار بفروشد و در رتبه چهارم این هفته قرار بگیرد. اکران این فیلم در خاورمیانه هم جالب توجه بوده است و از سینماهای عربستان صعودی و امارات 1.7 میلیون دلار طی چند روز نسیب فیلم جدید پل دبلیو. اس. اندرسون شده است. میزان فروش شکارچی هیولا در آمریکا، بازارهای بین المللی و در مجموع پس از 11 روز نمایش 4.2، 4.8 و 9.01 اعلام شده است.

این فیلم بر اساس بازی محبوبی به همین نام ساخته شرکت کپ کام ساخته شده است و داستان گروهی از سربازان انسانی به رهبری ناتالی آرتمیس (میلا یوویچ) را روایت می نماید که به سیاره هیولاها فرستاده شده اند. آرتیمس و هانتر باید با همکاری یکدیگر با موجودات وحشتناک ساکن سیاره جدیدشان مبارزه نمایند.

فیلم زن جوان نویددهنده به کارگردانی امرالد فنل که برای نخستین بار در جشنواره دنیای ساندنس 2020 به نمایش درآمد و تحسین شد بالاخره در سینماهای آمریکا اکران شد و با 0.7 میلیون دلار فروش عملکردی مناسب با توجه به شرایط موجود به ثبت رسانده است. میانگین امتیاز زن جوان نویددهنده در متاکریتیک و راتن تومیتوز به ترتیب 71 از 100 و 92 از 100 است.

فیلم داستان زن جوانی را روایت می نماید که بر اثر یک واقعه تراژیک که در گذشته برای دوستش اتفاق افتاده دچار آسیب روحی شده و به همین دلیل از کسانی که بر سر راهش قرار می گیرند انتقام می گیرد. زن به تدریج خشمش را به سوی کسانی راهنمایی می نماید که عاملین واقعی آن رخداد بوده اند و همین موضوع به داستان جهت تازه ای می دهد.

فاتال به کارگردانی دون تیلور و با فیلم نامه ای به قلم دیوید لاگری توانسته در دومین هفته اکرانش در گیشه سینماهای آمریکا 659 هزار دلار بفروشد و در صندلی ششم باکس آفیس این هفته قرار بگیرد. این فیلم تریلر تا به امروز تنها در آمریکا روی پرده رفته است.

فاتال قرار بود طی هفته پایانی بهار اکران شود، اما شیوع کرونا باعث شد اکران جدیدترین ساخته تیلور ابتدا به مهرماه و سپس به اواخر آذر موکول شود. در خلاصه داستان رسمی این فیلم آمده است: مردی متأهل پس گذراندن یک شب با یک کاراگاه پلیس زن خود را درگیر یک طرح توطئه قتل می بیند. عموم منتقدان فاتال را اثری متوسط اما سرگرم نماینده ارزیابی نموده اند که درگیر کلیشه ها می شود و تنها می تواند رضایت خاطر بعضی از دوست داران فیلم های مهیج و رازآلود را کسب کند. میانگین امتیاز این فیلم در متاکریتیک و راتن تومیتوز به ترتیب 43 از 100 و 52 از 100 بوده و در متاکریتیک تنها 1 نقد مثبت برای آن به ثبت رسیده است.

فیلم پینوکیو ماتئو گارونه خاتمه در سینماهای آمریکا هم نمایش داده شد، اما سینمادوستان آمریکایی چندان به این فیلم ایتالیایی روی خوش نشان نداده اند و روایت جدید و مدرن داستان پینوکیو در هفته نخست اکرانش فقط 268 هزار دلار فروخته است.

فیلم جدید پینوکیو برای نخستین بار در جشنواره برلین 2020 به نمایش درآمد و با استقبال خوبی از سوی منتقدان اروپایی روبرو شد. پینوکیو گارونه از لحاظ بصری بسیار جالب توجه است و ضمن پایبندی به کتاب ماجراهای پینوکیو نوشته کارلو کلودی در کلیات، سعی نموده با نگاهی مدرن تر به مفاهیم خیر و شر در این قصه کلاسیک بپردازد تعاریف پذیرفته شده از معصومیت، ندامت و رذالت در فرهنگ عامه را به چالش بکشد. چند ماه قبل پینوکیو در بسیاری از کشورها به نمایش در آمد و بنابر آمار ارائه شده از سوی باکس آفیس موجو در بازارهای بین المللی 20.5 میلیون دلار فروخته است.

فیلم های قدیمی و محبوب با موضوع کریسمس و جشن سال نو میلادی در دسامبر روی پرده رفتند و کماکان بعضی از آن ها به فروش خوب خود ادامه می دهند. فیلم الف به کارگردانی جان فاورو با 115 هزار دلار فروش طی هفته گذشته مجموع درآمد خود تا یکشنبه را به 2.1 میلیون دلار رسانده که 1.9 میلیون آن حاصل اکران دوباره فیلم در آمریکا و مابقی اش مربوط به بازارهای بین المللی است.

این فیلم کمدی داستان پسری به نام بادی (ویل فرل) را نشان می دهد که در پرورشگاهی در نیویورک زندگی می نماید. بادی شب کریسمس به داخل کیسه بابانوئل می رود و ناخواسته همراه با او راهی شمال می شود. در آنجا پری ها تصمیم می گیرند که بادی را عظیم نمایند و قدرت هایی جادویی به او ببخشند. سال ها بعد بادی حقیقت زندگی خود را می فهمد و تصمیم می گیرد تا به نیویورک بازشود تا پدر واقعی خود را پیدا کند.

فیلم دوباره اکران شده تعطیلات کریسمس نشنال لمپون باری دیگر در میان 10 فیلم نخست باکس آفیس نهاده شده است. این فیلم بر اساس داستانی کوتاه از مجله نشنال لمپون ساخته شد و سومین قسمت از سه گانه تعطیلات نشنال لمپون به شمار می رود. این فیلم کمدی-خانوادگی با بودجه 25 میلیون دلاری در سال 1989 به فروشی بالغ بر 71 میلیون دلار دست پیدا کرد.

اکران مجدد تعطیلات کریسمس نشنال لمپون در آمریکا، انگلستان و استرالیا 889 هزار دلار نسیب برادران وارنر نموده است. این فیلم هفته گذشته در 300 سالن در سینماهای آمریکا نمایش داده شد و با 91 هزار دلار فروش در مکان نهم باکس آفیس جای گرفت.

جنگ با باباعظیم یکی از آن فیلم هایی است که طی هفته های اخیر پای ثابت جدول پرفروش ترین ها بوده و در هفته گذشته با 89 هزار دلار فروش به رتبه دهم باکس آفیس رضایت داده است. مجموع فروش این فیلم کمدی-خانوادگی پس از 81 روز اکران 31.2 میلیون دلار اعلام شده که سهم سینماهای آمریکا و سایر کشورهای دنیا از این رقم به ترتیب 18.4 و 12.8 میلیون دلار است.

جنگ با باباعظیم داستان دعواها و درگیری های پیتر (اوکس فگلی) و پدر عظیمش (رابرت دنیرو) برای تصاحب اتاق خواب را به تصویر می کشد! پیتر می بایست اتاق خواب دوست داشتنی خود را با پدرعظیمش تقسیم کند، اما از این کار به هیچ وجه راضی نیست و به همین خاطر اعلام جنگ می نماید.

نام فیلمهفته اکرانفروش آخر هفتهفروش کلی
زن شگفت انگیز 1984

Wonder Woman 1984

116.716.7
اخبار دنیا

News of the World

12.22.2
خانواده غارنشینان: عصر جدید

The Croods: A New Age

51.730.3
شکارچی هیولا

Monster Hunter

21.14.2
زن جوان نویددهنده

Promising Young Woman

10.70.7
فاتال

Fatale

20.61.9
پینوکیو

Pinocchio

20.20.2
الف

Elf

70.11.9
تعطیلات کریسمس نشنال لمپون

National Lampoons Christmas Vacation

50.090.8
جنگ با باباعظیم

The War with Grandpa

120.0818.4

*رقم فروش بر اساس میلیون دلار است.

منبع: BoxOfficeMojo

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 17 بهمن 1399 بروزرسانی: 17 بهمن 1399 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 629

به "فیلم زن شگفت انگیز 1984 در دوران کرونا رکورد شکست (باکس آفیس هفته)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیلم زن شگفت انگیز 1984 در دوران کرونا رکورد شکست (باکس آفیس هفته)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید