گردشگری کرمانشاه بر روی ریل توسعه

به گزارش چه خبر آنلاین، میزبانی کرمانشاه در اجلاس بین المللی گردشگری روستایی و اکوتوریسم در سال 2020، پخش سریال طنز نون خ به عنوان یک پروژه تبلیغاتی ملی، افزایش چهار برابری ظرفیت بوم گردی، ساخت چهار هتل و 35 اقامتگاه بوم گردی، تکمیل پرونده ثبت جهانی اورامانات و ارسال آن به یونسکو و ده ها پروژه دیگر، گردشگری کرمانشاه را بر روی ریل توسعه قرار داده است.

گردشگری کرمانشاه بر روی ریل توسعه

سال 98 با همه چالش ها و مشکلاتش برای گردشگری استان کرمانشاه سال کم نظیری بود. سرجمع اتفاقات مثبت در این حوزه به رغم همه کاستی ها و کمبود اعتبارات، دورنمای آینده ای روشن را پیش روی توسعه گردشگری استان ترسیم نموده است که اگر اتفاق نامیمون کرونا شکل نمی گرفت، بدون تردید در نوروز 99 با توجه به همه برآیندها می توانستیم شاهد یک رخداد شگفت انگیز در حوزه گردشگران ورودی به استان در این ایام به عنوان بازده کوتاه مدت کوشش های یک ساله مجموعه مدیریتی استان کرمانشاه باشیم.

بی شک سرمنشأ همه اتفاقات خوبی که در سال 98 برای صنعت گردشگری استان رخ داد، همدلی، همراهی و حمایت بی نظیر مجموعه مدیریت ارشد استان با میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بود.

پیگیری های مستمر و توجه خاص مدیر ارشد استان و معاونین ایشان به مقوله گردشگری، حمایت های مجمع نمایندگان استان و همراهی دستگاه های مرتبط در این سال منجر به شکل گیری اتفاقات ویژه ای در حوزه گردشگری استان شد که می تواند پایه گذار ستون های توسعه گردشگری کرمانشاه باشد.

تکمیل پرونده ثبت جهانی اورامانات و ارسال آن به یونسکو در کمتر از چند ماه باوجود کاستی های متعدد پرونده و عقب بودن ما از پرونده استان کردستان که چند سال روی تکمیل پرونده وقت گذاشته بودند، نمودی از این همراهی و همدلی مسئولان در استان کرمانشاه بود. کاندیدا شدن یک اثر در کرمانشاه برای ثبت جهانی بعد از گذشت بیش از یک دهه اتفاق عظیمی بود که با تحقق آن در آینده نزدیک قطعاً شاهد تحولی شگرف در صنعت گردشگری استان و به ویژه منطقه اورامانات خواهیم بود.

یکی دیگر از اتفاقات عظیم در حوزه گردشگری استان کرمانشاه در سال 98 که کارشناسان و فعالین گردشگری استان و کشور به اتفاق آن را موتور محرکه توسعه گردشگری استان کرمانشاه عنوان نموده اند، کسب میزبانی اجلاس بین المللی گردشگری روستایی و اکو توریسم 2020 است. اتفاق بی نظیری در تاریخ گردشگری استان که با همراهی مدیریت ارشد استان در رقابت تنگاتنگ با 14 استان کشور حاصل شد.

بدون تردید این اتفاق عظیم آینده گردشگری کرمانشاه را رقم خواهد زد و اگر با همان توان و انرژی که برای کسب میزبانی آن نمود پیدا کرد، عمل کنیم قطار گردشگری کرمانشاه بر روی ریل توسعه قرارگرفته و صندلی ویژه خود را در جهت توسعه استان پیدا خواهد نمود.

به همین دلیل توجه و نگاه ویژه به توسعه بومگردی های استان کرمانشاه و افزایش چهار برابری ظرفیت بوم گردی های سطح استان و تسهیل گری در صدور مجوزهای لازم در این حوزه تحول شگرفی را به لحاظ کیفی و کمی در زیرساخت های گردشگری استان ایجاد نموده است که منجر به توسعه گردشگری استان حول محور گردشگری روستایی و اکوتوریسم خواهد شد.

در کنار این سه اتفاق مهم انتخاب هرسین به عنوان شهر ملی گلیم و ثبت مشروط دالاهو به عنوان شهر ملی ساز تنبور، ثبت ملی تعدادی از مواریث شاخص معنوی سطح استان، مشارکت در سریال طنز نون خ به عنوان یک پروژه ملی تبلیغات گردشگری برای اولین بار، برپایی جشنواره های متعدد در حوزه گردشگری و حضور قدرتمند در نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته کشور، برنامه ریزی برای راه اندازی نمایشگاه های دائمی صنایع دستی در سطح شهرستان ها برای اولین بار، صادرات 30 میلیون دلاری صنایع دستی، افزایش ظرفیت زیرساخت های گردشگری استان با افتتاح چهار هتل و 35 اقامتگاه بوم گردی، نگاه ویژه به بازسازی و بازسازی آثار تاریخی استان به ویژه ساماندهی محوطه طاق گرا و بازسازی و بازسازی بخش مهمی از بازار کرمانشاه، الکترونیکی کردن بلیت فروشی محوطه های تاریخی به عنوان یکی از استان های پیش رو در این حوزه، افزایش چشم گیر ورود گردشگران خارجی و به ویژه عراقی به استان، رشد مناسب گردشگران ورودی در 10 ماهه اول سال و موارد متعدد دیگر همه و همه نویدبخش آینده روشن برای گردشگری استان کرمانشاه در سال جدید خواهد بود.

شاید بلای کرونا در کوتاه مدت مانع رونق گردشگری استان شده باشد، اما به جرئت می توان گفت که گردشگری در استان کرمانشاه جهت خود را پیدانموده است و هیچ چیز نمی تواند در این راه مانع پیشرفت و تحول گردشگری استان کرمانشاه گردد و سال 99 سال شگفت انگیزی برای گردشگری استان خواهد بود.

منبع: میراث آریا
انتشار: 22 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 150

به "گردشگری کرمانشاه بر روی ریل توسعه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردشگری کرمانشاه بر روی ریل توسعه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید