کرونا انعطاف پذیری اقتصاد چین را نشان داد

به گزارش چه خبر آنلاین، تجارت دنیای در امسال تحت تأثیر همه گیری کرونا به شدت کاهش یافت؛ اما عملکرد تجارت خارجی چین بهتر از پیش بینی بازار و جوامع مالی عمده دنیا بوده است.

کرونا انعطاف پذیری اقتصاد چین را نشان داد

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رادیو بین المللی چین، چندی پیش روزنامه ال پائیس اسپانیا به نقل از مارتین موراک مسئول خزانه داری شهر دویسبورگ آلمان گزارش داد: هم اکنون، تجارت بین چین و آلمان به سرعت در حال بهبود است و هر هفته 45 تا 60 قطار چین و اروپا بین دویسبورگ و چین در حرکت است که یک رکورد به شمار می رود!

با وجود همه گیری کرونا، تعداد قطارهای چین و اروپا و محموله های باری فرایند صعودی داشته اند. از اواخر ماه ژوئیه، برای سومین ماه متوالی است که بیش از هزار قطار جدید حرکت خود را شروع می نمایند و رشد دو رقمی این راستا برای پنجمین ماه متوالی حفظ شده است. در واقع این موضوع به خوبی نشان می دهد که ثبات در تجارت خارجی چین تا چه اندازه می تواند به روان بودن حرکت زنجیره صنعتی دنیای یاری کند.

تجارت دنیای در امسال تحت تأثیر همه گیری کرونا به شدت کاهش یافت اما عملکرد تجارت خارجی چین بهتر از پیش بینی بازار و جوامع مالی عمده دنیا بوده است. داده ها نشان می دهد که صادرات چین برای چهارمین ماه متوالی رشد خود را حفظ نموده و برای نخستین بار در ماه ژوئیه به رشد دو رقمی رسیده است ، واردات نیز برای دومین ماه متوالی رشد نموده است که این دست آورد با توجه به رکود عمیق اقتصاد دنیای و تأثیر آن بر تقاضای بازار به آسانی حاصل نشده که به خوبی انعطاف پذیری اقتصاد چین را نشان می دهد.

در حال حاضر، الگوی توسعه جدید با موضوع چرخه های داخلی و هماهنگی چرخه های داخلی و بین المللی به سرعت در حال شکل گیری است. در این الگو تثبیت تجارت خارجی معنای عمیق تری پیدا می نماید. با توجه به شرایط وخیم و پیچیده بین المللی و شرایط همه گیری کرونا در دنیا، چین تا حد امکان کوشش می نماید تجارت خارجی خود را تثبیت کند؛ چرا که نه تنها به نفع خودش خواهد بود بلکه به نفع دنیا نیز هست و به خوبی تأثیر چین بر رشد مالی دنیا را نشان می دهد. مجموعه اقدامات چین برای تثبیت تجارت خارجی و نتایج آشکار آن نه تنها به حرکت با ثبات زنجیره صنعتی و تأمین دنیای یاری نموده بلکه انگیزه ای برای احیای اقتصاد دنیای بوده که در این مدت به شدت آسیب دیده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 12 مهر 1399 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 373

به "کرونا انعطاف پذیری اقتصاد چین را نشان داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا انعطاف پذیری اقتصاد چین را نشان داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید