چاره ای جز لغو لیگ والیبال نبود، فدراسیون در خصوص حقوق تصمیم بگیرد

به گزارش چه خبر آنلاین، به گزارش خبرنگاران، با اعلام فدراسیون جهانی والیبال، رقابت های لیگ ملت ها به دلیل شیوع ویروس کرونا به پس از بازی های المپیک 2020 موکول شد.

چاره ای جز لغو لیگ والیبال نبود، فدراسیون در خصوص حقوق تصمیم بگیرد

پیمان اکبری در تبادل نظر با خبرنگاران پس از به تعویق افتادن رقابت های لیگ ملت ها و برنامه های تیم ملی گفت: در حال حاضر همه چیز کنسل است. از قبل برنامه داشتیم تا پس از تعطیلات نوروز اردوها را شروع کنیم اما در حال حاضر همه چیز به هم ریخته و منتظر هستیم تا ببینیم شرایط ویروس کرونا به کجا خواهد رسید؟ این موضوع دنیای است و به همین دلیل لیگ ملت ها را نیز به تعویق انداختیم.

مربی تیم ملی والیبال در ادامه درباره شرایط لژیونرها نیز گفت: خدا را شکر از نظر سلامتی، لژیونرها در شرایط خوبی هستند؛ فعلاً تنها مشکل آنها بحث بازگشتشان به کشور است.

وی در مورد نیمه تمام ماندن رقابت های لیگ برتر اضافه کرد: خیلی ها به 50 روز تعطیلی نقد می نمایند. با توجه به شرایط پیش آمده در کشور و دنیا به دلیل شیوع ویروس کرونا، در هر صورت لیگ سال جاری ناتمام باقی می ماند؛ شرایطی که در ایتالیا و لهستان نیز حکمفرما است.

اکبری ادامه داد: در هر صورت لیگ سال جاری بی نظمی های زیادی داشت و مسائل بسیاری را به وجود آورد. باید بازبینی اساسی در چینش بازی ها و مدیریت مسابقات صورت گیرد چرا که اینها مسائل بسیار مهمی هستند.

مربی تیم ملی والیبال درباره مستقل شدن سازمان لیگ نیز گفت: اگر باشگاه ها اتحادیه ای را تشکیل دهند و سازمان لیگ به صورت مستقل عمل کند، بسیار خوب است. چند سال پیش مدیران عامل باشگاه پیکان و کاله در این زمینه صحبت هایی کردند و در نظر داشتند که سازمان لیگ به صورت مستقل عمل کند اما نشد. اگر بخواهیم این اتفاق رخ دهد، احتیاج به همکاری باشگاه ها داریم تا به جمع بندی برسیم و رئیس مستقلی برای آن تعریف کنیم که بدون سازماندهی امکان پذیر نخواهد بود.

وی درباره تأثیر تیم ملی در تصمیم گیری های رقابت های لیگ برتر اعلام کرد: تیم ملی تأثیر چندانی در باشگاه ها ندارد. شاید سال جاری این گونه شرایط پیش رفت اما مسائل باشگاه ها به تیم ملی مربوط نمی گردد چرا که برنامه مسابقات تیم ملی از اواخر خرداد تا اواخر شهریور ماه است و مسابقات لیگ برتر از مهر یا آبان شروع می گردد و تا انتها اسفند ادامه دارد. شاید در یکی دو سال اخیر لیگ فشرده برگزار گردید؛ آن هم به دلیل رقابت های انتخابی المپیک بود.

اکبری اظهار کرد: به هر حال المپیک توکیو برای ما بسیار حائز اهمیت بود چرا که حضور در المپیک برای باشگاه ها و سرمایه گذاران هم خوب بود. اگر به المپیک نمی رفتیم، باشگاه ها نیز متضرر می شدند. در حال حاضر جواز المپیک را به دست آورده ایم که این باعث جذب اسپانسر و مخاطبان بیشتر خواهد شد. فدراسیون چاره ای جز این نداشت و باید وقفه ای در لیگ ایجاد می کرد.

سرمربی تیم والیبال شهرداری ارومیه درباره بحث قرارداد بازیکنان و کادر فنی پس از نیمه تمام باقی مانده لیگ برتر نیز گفت: فدراسیون جلسه ای با حضور مدیران عامل، سرپرستان و مربیان به صورت جداگانه برگزار کرد. در جلسه ای که برای تسویه حساب بازیکنان انجام شد، مدیران عامل در آن حضور داشتند و ما نمی دانیم به چه جمع بندی رسیدند چرا که چیزی اعلام نشد. بهتر بود مسئولان فدراسیون و مدیران عامل در این جلسه به تصمیم نهایی می رسیدند و صورتجلسه ای ترتیب داده می شد اما جلسه بدون صورتجلسه انتها یافت.

وی تأکید کرد: باشگاه ها حق و حقوقی دارند. تمام بازیکنان در مدت برگزاری مسابقات کوشش کردند و حاضر بودند با وجود کرونا، بازی ها را ادامه دهند که حداقل به حق و حقوقشان برسند. حتی آنها حاضر بودند مسابقات را بدون تماشاگر ادامه دهند که با وخیم شدن اوضاع، این امکان وجود نداشت. بهتر بود فدراسیون یک تصمیم نهایی و محکم ارائه می داد که متأسفانه این اتفاق رخ نداد. این واگذاری ها برای تسویه حساب به باشگاه ها هرج و مرج به بار می آورد و زیبنده نیست. باید در فدراسیون والیبال این موضوع تصمیم گیری می شد که متأسفانه چنین اتفاقی رخ نداد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 65

به "چاره ای جز لغو لیگ والیبال نبود، فدراسیون در خصوص حقوق تصمیم بگیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چاره ای جز لغو لیگ والیبال نبود، فدراسیون در خصوص حقوق تصمیم بگیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید