پایش غلظت دی اکسید نیتروژن هوا با فناوری فضایی

به گزارش چه خبر آنلاین، به گزارش خبرنگاران، فناوری سنجش از دور با به کارگیری تصاویر ماهواره ای، توانایی میزان گیری عناصر موجود در اتمسفر را دارد.

پایش غلظت دی اکسید نیتروژن هوا با فناوری فضایی

سامانه پایش ماهواره ای آلودگی در سطح کشور (آفاق) که به وسیله سازمان فضایی ایران و با بهره گیری از توانمندی بخش خصوصی توسعه داده شده، ‬ به اندازه گیری اندازه گاز آلاینده NO2 در اتمسفر پرداخته است .

در این گزارش نتایج پایش ماهواره ای غلظت آلودگی دی اکسید نیتروژن هوای کشور و بعضی از استان ها در روزهای 9 و 10 تیر 1400 ارائه شده است.

اداره سنجش از دور سازمان فضایی ایران با پردازش تصاویر ماهواره Sentinel5p اندازه غلظت آلاینده دی اکسید نیتروژن هوای کشور را برآورد نموده است.

اندازه غلظت دی اکسید نیتروژن

در این جدول رنگ قرمز اندازه افزایش غلظت NO2 در روز 9 تیر نسبت به 10 تیر و رنگ سبز نشان از کاهش غلظت NO2 در روز 9 تیر نسبت به 10 تیر را نشان می دهد.

در همین حال نمودار زیر هم میزان میانگین و حداکثر غلظت دی اکسید نیتروژن در تاریخ 9 و 10 تیر 1400 در سطح کشور و چهار استان مورد آنالیز را نشان می دهد.

حداکثر غلظت این آلاینده در استان تهران به ترتیب حدود 42.48 (9 تیر) و 587.67 (10 تیر) میکرومول بر مترمربع مشاهده شده است.

شرایط آلودگی NO2 در سطح کشور هم در نقشه زیر دیده می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 تیر 1400 بروزرسانی: 27 تیر 1400 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 920

به "پایش غلظت دی اکسید نیتروژن هوا با فناوری فضایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پایش غلظت دی اکسید نیتروژن هوا با فناوری فضایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید