کاشان خواهر خوانده شهری از کره جنوبی می گردد

به گزارش چه خبر آنلاین، زمینه های خواهرخواندگی کاشان با یکی از شهرهای کره جنوبی فراهم شده و تفاهم نامه آن در حال انعقاد است.

کاشان خواهر خوانده شهری از کره جنوبی می گردد

محمد خدادادی دبیر کل مجمع شهرداران آسیایی روز یکشنبه در حاشیه دومین نشست رسمی هماهنگی یازدهمین اجلاس شهرداران جاده ابریشم اعلام کرد که 71 شهر آسیایی از جمله 12 کلان شهر ایران شامل تهران، کرج، اصفهان، شیراز، قم، همدان، قزوین، کرمانشاه، یزد، بندرعباس، رشت، سمنان و بعلاوه کاشان عضو مجمع شهرداران آسیایی هستند.

وی اضافه کرد که چهارمین اجلاس دوسالانه این مجمع دو سال قبل در شهر هایکو چین برگزار گردید و در حال حاضر ریاست مجمع با شهردار این شهر است.

وی تاکید نمود که میزبان اجلاس دوسالانه به مدت دو سال ریاست مجمع را عهده دار می گردد.

خدادادی تاکید نمود که در هر اجلاس بیانیه ای مبنی بر کارها و اقدامات اجرا شده و لازم الاجرا و آنالیز چالش های مشترک شهرهای آسیایی از جمله ترافیک، آلودگی هوا، بازیافت و بلایای طبیعی صادر می گردد.

وی اعلام کرد که بحث همکاری های شهرها با همدیگر و خواهرخواندگی شهرهای عضو مجمع و آنالیز اجرای طرح های مشارکتی با تجربه یکدیگر و ایجاد ارتباطات دوسویه با کلان شهرهای آسیا در زمینه های فرهنگی، مالی و گردشگری و برنامه ریزی در خصوص آنها از دیگر اهداف اجلاس است.

خدادادی گفت که از اجلاس چهارم تا به امروز 10 شهر عضو مجمع، قرارداد خواهرخواندگی امضا نموده و در حال حاضر زمینه های خواهرخواندگی یکی از شهرهای کره جنوبی با کاشان فراهم شده و در حال انعقاد این تفاهم نامه هستیم.

وی بعلاوه از برگزاری پنجمین اجلاس دوسالانه شهرداران آسیایی در آذرماه امسال در شهر غازیان تپ ترکیه اطلاع داد.

منبع: کجارو / ایرنا
انتشار: 11 بهمن 1400 بروزرسانی: 11 بهمن 1400 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 1150

به "کاشان خواهر خوانده شهری از کره جنوبی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاشان خواهر خوانده شهری از کره جنوبی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید