پارک ملی یالا، مکانی برای دیدن حیات وحش در سریلانکا، تصاویر

به گزارش چه خبر آنلاین، سریلانکا جزیره ای واقع در جنوب آسیا، اقیانوس هند و جنوب کشور هند است.

پارک ملی یالا، مکانی برای دیدن حیات وحش در سریلانکا، تصاویر

از سفر با تور ارزان سریلانکا به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا دیدن کنید.

پایتخت سیاسی سریلانکا سری جایاواردنپورا کوته و پایتخت تجاری آن شهر کلمبو است. سریلانکا اخیرا توانسته است اسم خود را در فهرست مقاصد مشهور توریستی جهان به ثبت برساند. این کشور به لحاظ برخورداری از طبیعتی زیبا، پارک های طبیعی، مناظر باستانی و فرهنگی همیشه توجه توریستان زیادی را بخود جلب کرده است .

صنعت توریستی یکی از منابع ارزی سریلانکا به حساب می آید و بعد از نیروی کار، منسوجات و چای مقام چهارم را دارا می باشد. در این مطلب با پارک ملی یالا، یکی از عظیم ترین پارک های سریلانکا آشنامی شویم.

پارک ملی یلا پر بازدیدترین پارک در سریلانکا است. در سال 2002 حدود 156.867 توریست از این پارک بازدید کردند. خارجیان، به خصوص اروپایی ها، 30٪ از کل بازدید نمایندگان را تشکیل می دهند.

پارک ملی یالا در جنوب شرقی سریلانکا و 12 کیلومتری کیریندا(Kirinda) قرار گرفته است. فاصله پایتخت سریلانکا، کلمبو تا این پارک حدود 300 کیلومتر است. پارک ملی یالا در مساحتی بالغ بر 1268 کیلومتر مربع قرار گرفته و پوشش گیاهی اش شامل جنگل، دشت و بوته زار است. حیات وحش این پارک بسیار قابل توجه است و احتمالش زیاد است که پلنگ، فیل،بوفالو، کروکودیل و میمون ها را از نزدیک مشاهده کنید.

آب و هوای پارک یالا

پارک ملی یالا علی رغم پوشش گیاهی سرسبز آن، به ویژه در فصل موسمی، در محیطی گرم و نیمه خشک قرار گرفته است. دما از 26 تا حدود 38 درجه متغیر است. از ماه سپتامبر تا دسامبر یالابیش ترینمیزان بارش خود را تجربه می نماید.

تنوع زیستی در پارک ملی یالا

پارک یالا دارای یک تنوع از اکوسیستم از جمله جنگل های مرطوب موسمی، جنگل های موسمی خشک، جنگل نیمه برگریز، جنگل خار، مراتع، باتلاق، تالاب، و سواحل شنی است. پارک یالا در بین تمام پارک های ملی بهترین مکان برای تماشای حیات وحش است. در این پارک میتوانید گروه های رنگارنگ لک لک را ببینید که در سواحل تالابی پرسه می زنند و کروکودیل ها در گوشه ای آفتاب می گیرند و چرت می زنند. طاووس ها با پرهای زیبا و رنگارنگشان در بین جنگل خودنمایی می نمایند و میمون ها هم در گوشه و کنار از شاخه ها آویزان شده اند.

در مجموع بیش از 32 گونه پستاندار در این پارک زندگی می نمایند. گونه های در حال نابودی و نادر مانند خرس تنبل، پلنگ، فیل، بوفالوی آبی، گراز وحشی، گوزن خال دار، آهوی قهوه ای و شغال طلایی هم در پارک ملی یالا تحت حفاظت زندگی می نمایند.

گفته می گردد پلنگ های پارک ملی زیرگونه هایی از همسایگان هندی خود هستند. پلنگ ها تقریباً در همه جای پارک زندگی می نمایند و میتوان آنها را دید. با این حال، بهترین زمان برای تماشای پلنگ ها بین ماه های ژانویه تا جولای است.

منبع: گردشبان
انتشار: 22 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 268

به "پارک ملی یالا، مکانی برای دیدن حیات وحش در سریلانکا، تصاویر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پارک ملی یالا، مکانی برای دیدن حیات وحش در سریلانکا، تصاویر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید