تور اروپا: برترین زمان سفر به کپنهاگ؛ شادترین مرکز اروپایی در دانمارک

به گزارش چه خبر آنلاین، کپنهاگ، مرکز کشور دانمارک، یکی از زیباترین، زنده ترین و شادترین مرکز های دنیا است. برای برنامه ریزی برترین زمان سفر به کپنهاگ، در این مقاله با ما، جزئیات آب و هوایی این شهر خارق العاده را بخوانید.

تور اروپا: برترین زمان سفر به کپنهاگ؛ شادترین مرکز اروپایی در دانمارک

با ما سفر کنید و با تور اروپا از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

دانمارک اغلب به عنوان شادترین کشور دنیا شناخته می گردد و شکرت در تورهای دانمارک می تواند وسوسه انگیز باشد. اما برترین زمان سفر به این کشور چه زمانی است؟

در حالی که بعضی از اروپایی ها از لباس های مد روز و غذاهای گران و مجلل لذت می برند، شهفرایندان دانمارکی، اوج کمال را در چیز دیگری می بینند: هیگ (hygge). هیگ در زبان دانمارکی به معنای راحتی و آرامش است. آرامش، حسی است که در تمام شهر کپنهاگ، به چشم می خورد؛ از فروشگاه های مبلمان آنتیک به دقت انتخاب شده تا غذاهایی لذیذ که در رستوران های سنتی دانمارکی سرو می شوند.

کیفیت زندگی یک داده است: خب بالاخره، دانمارکی ها اغلب شادترین افراد دنیا شناخته شده اند. پس ادامه دهید، زندگی را در کپنهاگ مانند دانمارکی ها تجربه کنید؛ سوار یک دوچرخه شوید و در شهر به گشت و گذار بپردازید، به دیدار دوره گردان (squatters) شهرک خودمختار کریستینیا (Christiania) بروید، به شیرینی فروشی های منطقه وستربرو (Vesterbro) بروید و دلی از عزا در بیاورید یا خیلی ساده در شهر بگردید و علت اینکه چرا کپنهاگ، یکی از زنده ترین شهرهای اروپایی است را خودتان کشف کنید.

گردشگران معمولا به سه علت به کپنهاگ می فرایند؛ گشت و گذار در باغ های تیوولی (Tivoli Gardens)، بازدید از مجسمه پری دریایی کوچولو و خرید عتیقه در خیابان استروگت (Strøget).

اما هیجان و سرگرمی در کپنهاگ، فقط به این جاذبه ها ختم نمی گردد. اگرچه بسیاری از موزه های برتر شهر، پارک ها و قصرهای سلطنتی در منطقه مرکزی شهر یا اطراف آن واقع شده اند، اما شما نباید از وسعت دادن به محدوده گشت خود بترسید.

در منطقه پر از رستوران گوشتی وستربرو، گالری های زیادی برای دیدن کردن وجود دارند. در باغ های فردریکسبرگ (Frederiksberg Have)، می توانید گردش نموده و به دیدنی فوتبال در ورزشگاه پارکن (Telia Parken) در اوستربرو (Østerbro) بنشینید. فقط با آرامش و با سرعتی آهسته؛ این روش دانمارکی ها است.

برترین زمان سفر به کپنهاگ بر اساس آب و هوا

برترین زمان سفر به کپنهاگ، بین ماه های مارس تا می (10 اسفند تا 10 خرداد) یا ژوئن تا آگوست (11 خرداد تا 9 شهریور) است؛ بسته به اینکه شما در سفر در پی چه تجربیات و ماجراجویی هایی هستید.

در حالی که تابستان، با گرم ترین دما در میان فصول سال و بسیاری از رویدادهای بزرگ و محبوب، فصلی مجذوب نماینده برای سفر به شمار می آید، اما برای کسانی که در پی قیمت های مناسب و معقول و جمعیت کمتر هستند، پیشنهاد ما، آب و هوای نسبتا معتدل فصل بهار است.

از ماه می تا سپتامبر (11 اردیبهشت تا 8 مهر)، خیابان ها با حضور کافه ها در پیاده روها، زنده می شوند و فستیوال ها، حال و هوای شهر را با موسیقی، عوض می نمایند.

با شروع ماه اکتبر (9 مهر)، شهر وارد سرما و انزوای فصل زمستان می گردد. تنها استثنای این فصل، ماه دسامبر (10 آذر تا 10 دی) است؛ زمانی که هتل ها پر از گردشگران برای جشن های تعطیلات می شوند.

برترین زمان سفر به کپنهاگ بر اساس فصول

فصل تابستان: ماه های ژوئن تا آگوست (11 خرداد تا 9 شهریور)

تابستان های شهر کپنهاگ، با آب و هوایی گرم و دمای 15.6 درجه سانتی گراد، زمانی دلپذیر برای سفر به شمار می آیند. اما کماکان برای روبه رویی با بادهای سرد که از دریای بالتیک به سمت شهر می وزند (حتی فصل تابستان، سهم نسیم های خنک خود را دارد)، لباس گرم به همراه داشته باشید.

اگر در ماه جولای یا آگوست به کپنهاگ می آیید، حتما چتر به همراه داشته باشید، زیرا این دو ماه، پر بارش ترین زمان سال هستند. اگر قصد بازدید از شهر در زمان فستیوال های متعدد فصل تابستان را دارید، حتما از حداقل چند ماه زودتر هتل و بلیط هواپیمای خود را رزرو کنید.

فصل پاییز: ماه های سپتامبر تا نوامبر (10 شهریور تا 9 آذر)

کپنهاگ در فصل پاییز، بسیار زیبا است؛ اگرچه بعضی اوقات هوا سرد می گردد؛ به طور مثال در ماه نوامبر (10 آبان تا 9 آذر) دما به 1.1- درجه سانتی گراد نیز می رسد. حتما سوئیشرت و کت ضخیم به همراه داشته باشید.

یک نکته مثبت سفر در فصل پاییز، هزینه کمتر مکان های اقامتی به نسبت فصل داغ گردشگری تابستانی است. رویدادهای فرهنگی کمی از جمله فستیوال موسیقی بلوز کپنهاگ و فستیوال فیلم، در فصل پاییز، برگزار می شوند.

فصل زمستان: ماه های دسامبر تا فوریه (10 آذر تا 9 اسفند)

در فصل زمستان کپنهاگ به لباس های گرم بسیاری نیاز خواهید داشت؛ زیرا هوا بسیار سرد و دما 1.1- درجه سانتی گراد است. اگر شجاعت مقابله با سرما را دارید، به شما پیشنهاد می کنیم که در تعطیلات کریسمس، زمانی که خیابان ها پر از تزئینات زیبا می شوند، به کپنهاگ بیایید.

اما به خاطر داشته باشید، کریسمس یکی از زمان های محبوب سفر به کپنهاگ به شمار می آید، بنابراین در ماه دسامبر قیمت هتل ها شاهد افزایش قیمت است. قیمت هتل ها در بقیه ماه های فصل زمستانی، پایین هستند.

فصل بهار: ماه های مارس تا می (10 اسفند تا 10 خرداد)

در حالی که آب و هوا در فصل بهار به مقدار تابستان گرم نیست (دما در طول روز در فصل بهار در محدوده 4.4 تا 10 درجه سانتی گراد است)، ماه های مارس، آوریل و می، شاهد جمعیت کمتر گردشگران و بعلاوه بلیط های هواپیمای مقرون به صرفه تر و هزینه کمتر هتل هستند. علاوه بر این، بارش باران در این ماه ها شایع نیست و درهای باغ های تیوولی در اواخر ماه مارس (اوایل فروردین)، به روی عموم باز می شوند.

برترین زمان سفر به کپنهاگ بر اساس فستیوال ها و رویدادها

فستیوال ها و رویدادهای فصل تابستان

فستیوال موسیقی (Distortion)

فستیوال موسیقی دیسترشن، جشنی در خیابان های کپنهاگ در ماه های می تا ژوئن است که به صورت سالیانه برگزار می گردد. با حضور بیش از 100 هزار نفر در روز در خیابان ها، این رویداد یکی از بزرگ ترین گردهمایی های اروپایی به شمار می آید. هفته دیسترشن، با 20 تا 40 مهمانی خیابانی در منطقه ها وستربرو و نروبرو (Nørrebro)، شروع می گردد و با 6 تا 10 اجرای صحنه ای در جزیره صنعتی در بندر کپنهاگ به خاتمه می رسد. تمرکز این فستیوال بر پایکوبی های جدیدی چون هیپ هاپ، تکنو، ترپ و غیره است.

رد بول کپنواکن (Red Bull Copenwaken)

رد بول کپنواکن، یک رویداد بزرگ ورزشی در ماه ژوئن در کپنهاگ است. ویک بردرهای ملی و بین المللی (سواری روی یک تخته کوتاه و پهن مانند تخته موج سواری و انجام حرکات آکروباتیک در حین کشیده شدن پشت یک قایق موتوری)، سالی یک بار به کپنهاگ می آیند؛ زمانی که کانال های آبی زیبای جلوی مجلس دانمارک و کاخ کریستنبورگ، تبدیل به منطقه ای برای ویک بردینگ با بیش از 10 هزار دیدنچی می شوند.

فستیوال جاز کپنهاگ

فستیوال جاز کپنهاگ، یک رویداد موسیقی سالانه در ماه جولای در شهر کپنهاگ است. فستیوال جاز کپنهاگ، در سال 1979 به عنوان یک فستیوال تاسیس شد، اما از سال 1964، باغ های تیوولی، میزبان مجموعه ای از کنسرت ها تحت عنوان فستیوال جاز کپنهاگ، هستند. در فستیوال جاز کپنهاگ، در سال 2017، بیش از 128 جایگاه اجرا شاهد 1425 کنسرت خوانندگان بین المللی بودند.

فستیوال جاز کپنهاگ 2018، در تاریخ 6 تا 15 جولای (15 تا 24 تیر 1397)، برگزار خواهد شد.

فستیوال راسکیلد (Roskilde Festival)

فستیوال راسکیلد، یک فستیوال موسیقی دانمارکی است که هر سال در ماه ژوئن تا جولای در جنوب راکسیلد (30 کیلومتری غرب کپنهاگ)، برگزار می گردد. این رویداد یکی از بزرگ ترین فستیوال های موسیقی اروپا و بزرگ ترین فستیوال موسیقی در اروپای شمالی است.

فستیوال راسکیلد در سال 1971، به وسیله دو دانش آموز دبیرستانی، به وجود آمد. فستیوال راسکیلد، اولین فستیوال موسیقی محور دانمارک است که برای هیپی ها به وجود آمد و امروزه، جوانان اسکاندیناوی و اروپایی، علاقه زیادی به این رویداد موسیقی دارند. بیش از 200 هزار نفر در این فستیوال حضور پیدا می نمایند.

فستیوال راسکیلد 2018 در تاریخ 30 ژوئن تا 7 جولای (9 تا 16 تیر 1397)، برگزار خواهد شد.

فستیوال استروم (Strøm)

فستیوال استروم، فستیوال موسیقی الکترونیکی در ماه آگوست است که هر سال با اجراهای رایگان کنسرت های متعدد، برگزار می گردد.

هفته مد کپنهاگ

هفته مد کپنهاگ، بزرگ ترین رویداد مد در شمال اروپا در ماه آگوست است که به صورت سالیانه برگزار می گردد. طراحان مد دانمارکی و شمال اروپا در این رویداد، جدیدترین طراحی های خود را به نمایش می گذارند.

فستیوال آشپزی و غذای کپنهاگ

فستیوال آشپزی و غذای کپنهاگ، بزرگ ترین رویداد آشپزی در اسکاندیناوی است. سال 2018، این فستیوال در تاریخ 24 آگوست تا 2 سپتامبر (2 تا 11 اردیبهشت 1397)، برگزار خواهد شد. در این فستیوال، در شهر کپنهاگ، به رستوران های مختلف بروید و یک تجربه منحصر به فرد داشته باشید.

فستیوال ها و رویدادهای فصل پاییز

فستیوال بلوز کپنهاگ (Copenhagen Blues Festival)

فستیوال بلوز کپنهاگ، یک فستیوال 5 روزه موسیقی در شهر کپنهاگ است که هر سال در ماه سپتامبر یا اکتبر در این شهر برگزار می گردد. هواداران موسیقی بلوز در این فستیوال در کپنهاگ گرد هم می آیند.

فستیوال بلوز کپنهاگ 2018 در تاریخ 25 تا 28 اکتبر (3 تا 6 آبان 1397)، برگزار خواهد شد.

شب فرهنگی (Culture Night)

شب فرهنگی کپنهاگ بیش از 25 سال است که به عنوان یکی از پرطرفدارترین رویدادهای فرهنگی این شهر، شناخته می گردد. در این عصرگاه زیبا، که شروع تعطیلات پاییزی مدرسه ها است، صدها موزه، گالری هنری، کلیساها، انیستیتوهای فرهنگی و سیاسی و سالن های نمایشگاه ها، درهای اتاق های مخفی خود، برج ها و پایگاه هایشان را به روی عموم باز می نمایند. این رویداد فرهنگی معمولا در ماه اکتبر، برگزار می گردد.

فستیوال ها و رویدادهای فصل زمستان

بازار کریسمس تیوولی

به مناسبت تعطیلات کریسمس، باغ های تیوولی با فروشگاه های مختلف و تزئینات زیبا، در ماه نوامبر تا دسامبر در شهر کپنهاگ، میزبان گردشگران و شهفرایندان هستند.

فسیوال نور کپنهاگ

فسیوال نور کپنهاگ، یکی از فستیوال های مجذوب نماینده در ماه فوریه تا مارس است که هر سال در شهر کپنهاگ برگزار می گردد.

شهر ساکت است، اما در گوشه و کنار بعدی، صدای صحبت های دیگران، خوش و بش کردن آن ها و تعجب کردن شان را می شنوید. شما این جریان را در شهر دنبال می کنید تا به میدان بعدی برسید، یک فنجان قهوه خریداری کنید و نور، راه را به شما نشان خواهد داد.

هنر نورپردازی، بسیار گران، اما آرام است. فستیوال نور کپنهاگ، یک تجربه منحصر به فرد مدیتیشن و تعمق مشترک را به شما هدیه می دهد. آن هایی که در فسیوال نور کپنهاگ، شرکت نموده اند، می دانند که نور، شب زمستانی را پیشکش می نماید.

منظره شهر در راه های شگفت انگیزی به شما، تجربه ای متفاوت از رنگ ها، جنبش ها و تلفیقی از صداها را پیشنهاد می نماید.

فستیوال ها و رویدادهای فصل بهار

فستیوال بین المللی مستند کپنهاگ (CPH:DOX)

فستیوال بین المللی مستند کپنهاگ، از سال 2003 هر سال در ماه مارس در شهر کپنهاگ برگزار می گردد. فستیوال بین المللی مستند کپنهاگ در سال 2018 با دریافت 110500 پذیرش، به عنوان یکی از بزرگ ترین فستیوال های مستند اروپا شناخته شد.

فستیوال بین المللی مستند کپنهاگ، از سینمای خلاق مستقل، حمایت می نماید و ارائه دهنده فیلم های هنری غیرتخیلی، هنر سینما و فیلم های تجربی است.

فستیوال بهار

فستیوال بهار، یک فستیوال بین المللی تئاتر برای بچه ها است که هر سال در ماه می در شهر کپنهاگ برگزار می گردد. فستیوال بهار، رویدادی شش روزه و پر از اجراهای تئاتر، پایکوبی و سیرک مدرن و بعلاوه اجراهایی هنری برای بچه ها و جوانان است.

برترین زمان سفر به کپنهاگ بر اساس هزینه هتل ها

برترین زمان سفر به کپنهاگ بر اساس هزینه هتل ها، ماه های فصل زمستان، یعنی ماه های دسامبر تا فوریه (10 آذر تا 9 اسفند) هستند.

رتبه های کپنهاگ

گزارش رتبه بندی مسافرت دنیای و اخبار یو.اس، بر اساس تجزیه و تحلیل نظرات کاربران و متخصصان است.

رتبه های کپنهاگ به توضیح زیر است:

  • 14امین مقصد برتر گردشگری خانوادگی در قاره اروپا
  • 18امین مقصد برتر گردشگری تابستانی

دانمارک؛ آب و هوا و اقلیم

در ادامه، با جداولی از میانگین بارش و دما در ماه های مختلف سال و بعلاوه به تفکیک هفته های مختلف، به شما ارائه خواهیم کرد تا برترین زمان سفر را به صورت دقیق، انتخاب کنید و چمدانی متناسب با زمان انتخابی خود ببندید.

ماه دما (سانتی گراد) اندازه بارش (سانتی متر)
ژانویه2.25.1
فوریه2.23.8
مارس53.6
آوریل10.63.8
می16.14.3
ژوئن19.44.8
جولای21.77.1
آگوست21.16.6
سپتامبر18.36.4
اکتبر12.86.1
نوامبر7.24.8
دسامبر4.44.8

دانمارک، نسبت به دیگر کشورهای اسکاندیناوی، به خاطر وجود جریان های خلیجی، دارای آب و هوایی بسیار خوشایند است.

فصل زمستان در دانمارک، شاهد دمای میانگین صفر درجه سانتی گراد است و در طول فصل تابستان، دما تا 25 درجه سانتی گراد می رسد.

ماههفته اول (دما و بارش)هفته دومهفته سومهفته چهارم
ژانویه1.7 سانتی گراد- 5 سانتی متر1.1 سانتی گراد- 5 سانتی متر0.6 سانتی گراد- 4.9 سانتی متر0 سانتی گراد- 4.8 سانتی متر
فوریه2.2 سانتی گراد- 3.5 سانتی متر2.2 سانتی گراد- 3.2 سانتی متر2.2 سانتی گراد- 2.8 سانتی متر2.2 سانتی گراد- 2.5 سانتی متر
مارس4.3 سانتی گراد- 3.6 سانتی متر3.6 سانتی گراد- 3.5 سانتی متر2.9 سانتی گراد- 3.5 سانتی متر2.2 سانتی گراد- 3.4 سانتی متر
آوریل9.2 سانتی گراد- 3.8 سانتی متر7.8 سانتی گراد- 3.7 سانتی متر6.4 سانتی گراد- 3.7 سانتی متر5 سانتی گراد- 3.6 سانتی متر
می14.7 سانتی گراد- 4.2 سانتی متر13.4 سانتی گراد- 4.1 سانتی متر12 سانتی گراد- 3.9 سانتی متر10.6 سانتی گراد- 3.8 سانتی متر
ژوئن18.6 سانتی گراد- 4.7 سانتی متر17.8 سانتی گراد- 4.6 سانتی متر16.9 سانتی گراد- 4.4 سانتی متر16.1 سانتی گراد- 4.3 سانتی متر
جولای21.1 سانتی گراد- 6.5 سانتی متر20.6 سانتی گراد- 6 سانتی متر20 سانتی گراد- 5.4 سانتی متر19.4 سانتی گراد- 4.8 سانتی متر
آگوست21 سانتی گراد- 6.5 سانتی متر20.8 سانتی گراد- 6.4 سانتی متر20.7 سانتی گراد- 6.2 سانتی متر20.5 سانتی گراد- 6.1 سانتی متر
سپتامبر17.6 سانتی گراد- 6.4 سانتی متر16.9 سانتی گراد- 6.3 سانتی متر16.2 سانتی گراد- 6.3 سانتی متر15.5 سانتی گراد- 6.2 سانتی متر
اکتبر11.4 سانتی گراد- 6 سانتی متر10.1 سانتی گراد- 6 سانتی متر8.7 سانتی گراد- 5.9 سانتی متر7.3 سانتی گراد- 5.8 سانتی متر
نوامبر5.8 سانتی گراد- 4.5 سانتی متر4.4 سانتی گراد- 4.2 سانتی متر3 سانتی گراد- 3.8 سانتی متر1.6 سانتی گراد- 3.5 سانتی متر
دسامبر3.7 سانتی گراد- 4.8 سانتی متر3 سانتی گراد- 4.8 سانتی متر2.3 سانتی گراد- 4.8 سانتی متر1.6 سانتی گراد- 4.8 سانتی متر

بارش باران غالبا در فصل تابستان، وجود دارد و دمای آب دریا از 19 درجه سانتی گراد بالاتر نمی رود.

ماه های می تا سپتامبر (11 اردیبهشت تا 8 مهر)، زمان مناسبی برای سفر به دانمارک به شمار می آیند، زیرا هوا روشن و خنک است. از سفر کردن در ماه های اکتبر تا آوریل (9 مهر تا 10 اردیبهشت)، اجتناب کنید، زیرا روزها بسیار کوتاه هستند و وزش باد و وجود ابرها در ارتفاع پایین، ممکن است در تجربه سفر شما، مشکلاتی به وجود بیاورند.

چه زمانی به کپنهاگ برویم

ماهحداقل دمای میانگینحداکثر دمای میانگینحداقل دمای ثبت شدهحداکثر دمای ثبت شدهتعداد روزهای بارانی
ژانویه1-324-917
فوریه2-320-1513
مارس0618-1812
آوریل4119-2313
می9172-2711
ژوئن122033413
جولای152383014
آگوست152263214
سپتامبر121912615
اکتبر8134-2116
نوامبر487-1316
دسامبر2511-1317

هزینه روزانه توریستی در کپنهاگ

هزینه یک روز اقامت در کپنهاگ حدودا 387 دلار (2 میلیون تومان) است. هزینه های تخمین زده شده برای یک نفر در یک روز شامل موارد زیر است:

1. برانچ (وعده صبحانه که دیر خورده می گردد و جای دو وعده ناهار و صبحانه است) در رستوران سه ستاره

2. شام در رستوران سه ستاره

3. یک شب اقامت در هتل سه ستاره

این هزینه ها بسته به این که در ماه های داغ سال یا کمتر توریستی به کپنهاگ سفر می کنید، تغییر می نماید. تخمین هزینه بالا در ماه های داغ در کپنهاگ صورت گرفته است تا برای برنامه ریزی در سفر، به عنوان منبع از آن بهره ببرید.

منبع: کجارو / thebesttimetovisit.com / besttimetogo.com / travel.usnews.com
انتشار: 23 تیر 1401 بروزرسانی: 23 تیر 1401 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 1298

به "تور اروپا: برترین زمان سفر به کپنهاگ؛ شادترین مرکز اروپایی در دانمارک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور اروپا: برترین زمان سفر به کپنهاگ؛ شادترین مرکز اروپایی در دانمارک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید