تور سریلانکا ارزان: حقایق جالب درباره بنتوتا؛ سریلانکا

به گزارش چه خبر آنلاین، بنتوتا یکی از شهرهای ساحلی و زیبای جنوب سریلانکا، در قاره آسیا سواحل زیبایی دارد و سالانه هزاران توریست را جذب می نماید. یکی از مهم ترین همسایه های بنتوتا، کلمبو است.

تور سریلانکا ارزان: حقایق جالب درباره بنتوتا؛ سریلانکا

از سفر با تور سریلانکا ارزان به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا سریلانکا دیدن کنید.

بنتوتا، شهری ساحلی در کشور سریلانکا سالانه هزاران جهانگرد را از سراسر جهان جذب می نماید و در فصل تابستان تور بنتوتا برترین گزینه است. بنتوتا جمعیتی برابر با 37 هزار نفر دارد و زبان رسمی آن سینهالی است. ازجمله سوغاتی های بنتوتا می توانیم به باتیک، وسایل دست ساز چوبی، سفال و ظروف برنجی اشاره کنیم. بنتوتا جاذبه های جهانگردی زیادی دارد که ازجمله معروف ترین آن ها می توانیم به باغ بریف و جزیره دارچین اشاره کنیم.

با ما همراه باشید تا حقایق جالب در رابطه با تاریخ و فرهنگ بنتوتا را آنالیز کنیم:

1. نام بنتوتا بارها در بسیاری از کتاب های تاریخی آورده شده است و بسیاری از نویسنده کتاب های تاریخی به وجود منطقه ای به نام بنتوتا در سریلانکا اشاره نموده اند.

2. معبد کاند ویهاری یکی از 5 معبد باستانی در منطقه سریلانکا است که در بنتوتا واقع شده است.

3. پرتغالی ها در قرن 17 میلادی قلعه ای کوچک در نزدیکی رود بنتوتا ساختند و نام آن را پارانجی کوتاوا، گذاشتند، معنی این واژه قلعه پرتغالی ها است.

4. منطقه جنوب رودخانه بنتوتا، مدتی زیر سلطه پرتغالی ها بود. زمانی که هلندی ها اختیار منطقه را در دست گرفتند، کاربری قلعه را تغییر دادند و آن را به محلی برای استراحت افسران هلندی تبدیل کردند.

5. انگلیسی ها هم برای مدتی در این منطقه به خانه سازی مشغول بودند و جیمز امرسون در کتابش به تفسیر منطقه ای کوچک در بنتوتا می پردازد و به آب وهوای خوب منطقه اشاره می نماید.

6. بریتانیایی ها در اوایل قرن 19 راه آهن را به بنتوتا آوردند و از آن برای انتقال محصولاتی ازجمله نارگیل و چوب استفاده می کردند.

7. ویلا یا خانه های سامان(saman) یکی از محبوب ترین اقامتگاه ها در بنتوتا است که بسیاری از جهانگردان این مکان را برای اقامت انتخاب می نمایند. در این ویلاها انواع خدمات ازجمله رفلکسولوژی، آب درمانی، آب گرم وجود دارد و بسیاری از جهانگردان این ویلاها را برای استفاده از خدماتش انتخاب می نمایند.

8. گشت وگذار در بنتوتا با دوچرخه یکی از پیشنهادهایی است که بسیاری از جهانگردان ارائه می دهند، سیستم حمل ونقل بنتوتا قوی نیست به همین علت انتخاب دوچرخه به عنوان وسیله نقلیه برای بازدید از جاذبه ها، انتخابی درست و هوشمندانه است.

9. یکی از زیباترین و محبوب ترین جاذبه های بنتوتا، بریف گاردن است که به وسیله هنرمند مشهور سریلانکایی، بویس بوآ طراحی شده است. بریف گاردن یا باغ بریف مساحتی برابر با 5 هکتار دارد. هزینه ورودی باغ بریف 350 روپیه است و از ساعت 8 صبح الی 5 بعدازظهر امکان بازدید برای جهانگردان وجود دارد.

10. امبالانگودا، منطقه مسکونی در 25 کیلومتری بنتوتا است که به ماسک های جذابش مشهور است. در این منطقه انواع ماسک های چوبی بانام ماسک های شیطان و یا رقصنده های شیطان به فروش می رسند. امبالانگودا 13 متر بالاتر از سطح دریا قرار گرفته است و به عنوان منطقه ای برای خرید عتیقه و جواهرات قدیمی مشهور شده است.

11. سواحل بنتوتا از زیباترین سواحل شهرهای سریلانکا است که منظره بسیار زیبایی دارد و با درختان نارگیل پوشیده شده است. اگر دوستدار طبیعت هستید و به ورزش هایی مثل غواصی و ورزش های آبی علاقه دارید، سواحل بنتوتا برترین گزینه است.

12. یکی از زیباترین منطقه ها بنتوتا که بازدید آن به جهانگردان پیشنهاد می گردد، رودخانه مادو(Madu river) است. این رود در بخش غربی منطقه گاله واقع شده است و بانام بهشت پرندگان مشهور است. در این منطقه بیش از هزار و صد گونه پرنده یافت شده که شامل 300 گونه بومی می گردد.

13. یکی از جاذبه های شگفت انگیز بنتوتا، مرکز پرورش لاک پشت کوسگودا است، در این مرکز انواع مختلف لاک پشت نگه داری می شوند و در این مرکز تخم گذاری می نمایند. درواقع هدف اصلی از ایجاد چنین مرکزی یاری به بقای لاک پشت ها است. ورودی این مرکز برای بزرگ سالان 100 دلار و برای بچه ها رایگان است.

14. اگر قصد گشت وگذار و سرگرمی در ساحل رادارید، جزیره دارچین برترین انتخاب است. در این جزیره انواع ورزش های آبی انجام می گردد و می توانید از ورزش کردن در آن لذت ببرید.

15. یکی از فستیوال های مشهور بنتوتا، فستیوال پراهرا است که هر دو سال یک بار در اواخر دسامبر برگزار می گردد. این فستیوال شبیه به فستیوال آلاسا پراهرا در شهر کندی است که در آن فیل های تزیین شده در میان آتش بازی و موسیقی به حرکت درمی آیند.

منبع: کجارو / traveltriangle.com / en.wikipedia.org / srilanka-hotels.ws / تورلند
انتشار: 26 اسفند 1400 بروزرسانی: 26 اسفند 1400 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 1200

به "تور سریلانکا ارزان: حقایق جالب درباره بنتوتا؛ سریلانکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور سریلانکا ارزان: حقایق جالب درباره بنتوتا؛ سریلانکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید