ویتامین های مهم برای دیابتی ها

به گزارش چه خبر آنلاین، خبرنگاران : قند خون بالا می تواند منجر به آسیب اندام ها، بینایی و دیگر موارد گردد.

ویتامین های مهم برای دیابتی ها

ویتامین ها برای همه افراد مفید هستند به ویژه افراد دیابتی باید بدانند که چه ویتامین هایی را مصرف نمایند.

به گزارش خبرنگاران، کنترل دیابت ممکن است سخت باشد؛ خواه بدن به انسولین مقاوم باشد یا اینکه انسولین کافی فراوری نکند اما هدف کلی بازگرداندن سلامتی است.

ویتامین ها و مواد معدنی عناصری هستند که بدن برای عملکرد صحیح به آنها احتیاج دارد. برای دیابتی ها، کمبودها می توانند تهدیدنماینده باشند اما لازم است بدانید که مکمل ها جایگزین تغذیه با یک رژیم غذایی متعادل نیستند با این حال، مکمل های ویتامین می توانند مواد مغذی را به رژیم غذایی فرد دیابتی اضافه نمایند.

توجه داشته باشید آنچه برای یک فرد کارایی دارد ممکن است بر دیگری تاثیر بسیار متفاوتی داشته باشد.

دکتر جفری میلشتاین از از موسسه پزشکی پن (Penn) ایالات متحده می گوید: علاوه بر رژیم غذایی سالم، شواهدی وجود دارد که نشان می دهد بعضی مکمل ها می توانند بدون هیچ خطری برای سلامت کلی شما مفید باشند.

قند خون بالا می تواند منجر به آسیب اندام ها، بینایی و دیگر موارد گردد به همین علت افراد با عملکرد پایین لوزالمعده مرتبط با دیابت می توانند از مکمل ها برای مراقبت از سلامت خود استفاده نمایند.

توصیه اصلی برای افراد مبتلا به دیابت تیامین است که به عنوان ویتامین B1 نیز شناخته می گردد. علائم کمبود ویتامین B1 خستگی و تاری دید موازی با علائم دیابت است.

ویتامین D کنترل نماینده گلوکز

ویتامین D نیز برای یاری به کنترل سطح گلوکز توصیه می گردد.

کارشناسان انجمن دیابت آمریکا (ADA) خاطرنشان کردند که آلفالیپوئیک اسید ممکن است درد نوروپاتی در افراد مبتلا به دیابت را کاهش دهد.

شایان ذکر است، در صورت داشتن کمبود منیزیم این ماده برای جلوگیری از مقاومت به انسولین باید به عنوان مکمل مصرف گردد.

علاوه بر این، مکمل های کروم نیز از کمبود این ماده در بدن جلوگیری می نمایند اما ممکن است باعث افزایش سطح قند خون شوند بعلاوه بیماری کلیوی را که در بیماران دیابتی رایج است، تشدید نمایند.

نقش رژیم غذایی در دیابت

داشتن رژیم غذایی متعادل (کربوهیدرات ها، چربی ها و پروتئین های سالم) و ورزش منظم کلیدهای سلامت کلی هستند.

افرادی که در پی درمان موثر دیابت هستند باید عمدتا روی اتخاذ یک رژیم غذایی غنی از مواد مغذی با محصولات ارگانیک تمرکز نمایند.

اگر در خصوص علائم، اثرات داروها یا واکنش های آلرژیک مطمئن نیستید قبل از هرگونه تغییر عمده در رژیم غذایی خود با یک متخصص بهداشت مشورت کنید.

منبع: رکنا
انتشار: 2 اسفند 1400 بروزرسانی: 2 اسفند 1400 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 1174

به "ویتامین های مهم برای دیابتی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویتامین های مهم برای دیابتی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید