تاثیر ورزش بر کاهش التهاب مزمن

به گزارش چه خبر آنلاین، خبرگزاری خبرنگاران- ورزش مواد شبه کانابیس (شاهدانه) در بدن را افزایش می دهد و به نوبه خود به کاهش التهاب یاری می نماید و به طور بالقوه می تواند به درمان بعضی بیماری ها مانند آرتریت، سرطان و بیماری قلبی یاری کند.

تاثیر ورزش بر کاهش التهاب مزمن

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از یورکالرت، در تحقیق جدیدی کارشناسان دانشگاه ناتینگهام انگلستان دریافتند که مداخله ورزشی در افراد مبتلا به آرتریت نه تنها درد آنان بلکه سطوح مواد التهابی (موسوم به سیتوکین ها) را نیز کاهش می دهد. بعلاوه ورزش سطوح مواد شبه کانابیس را که به وسیله بدن آنان فراوری می گردد به نام اندوکانابینوئیدها را افزایش داد. جالب اینجاست روشی که ورزش منجر به این تغییرات شد با تغییر میکروب های روده همراه بود.

اهمیت ورزش در کاهش التهاب مزمن که به نوبه خود باعث بسیاری از بیماری ها ازجمله سرطان، آرتریت و بیماری های قلبی می گردد، شناخته شده است اما اطلاعات کمی در خصوص چگونگی کاهش التهاب وجود دارد.

گروهی از دانشمندان به سرپرستی پروفسور آنا والدز از دانشکده پزشکی این دانشگاه، 78 فرد مبتلا به آرتریت را مورد آزمایش قرار دادند. 38 نفر از آنان به مدت 6 هفته هر روز 15 دقیقه تمرینات تقویت عضلات انجام دادند و 40 نفر هیچ کاری انجام ندادند.

در انتها تحقیق، شرکت کنندگانی که مداخله ورزشی را انجام دادند نه تنها درد خود را کاهش دادند بلکه میکروب های بیشتری در روده شان داشتند که مواد ضدالتهابی، سطوح پایین تر سیتوکین ها و سطوح بالاتر اندوکانابینوئیدها را فراوری می کردند.

افزایش اندوکانابینوئیدها به شدت با تغییرات در میکروب های روده و مواد ضدالتهابی فراوری شده به وسیله میکروب های روده به نام اسیدهای چرب با زنجیره کوتاه (SCFAS) مرتبط بود. در واقع، حداقل یک سوم از اثرات ضدالتهابی میکروبیوم روده به علت افزایش اندوکانابینوئیدها بود.

دکتر آمریتا ویجی، محقق دانشکده پزشکی و محقق ارشد این تحقیق گفت: تحقیق ما به وضوح نشان می دهد که ورزش باعث افزایش مواد کانابیس گونه در بدن می گردد که می تواند در بسیاری از شرایط تاثیر مثبت داشته باشد.

یافته های این تحقیق در مجله Gut Microbes منتشر شده است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 12 دی 1400 بروزرسانی: 12 دی 1400 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 1116

به "تاثیر ورزش بر کاهش التهاب مزمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاثیر ورزش بر کاهش التهاب مزمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید