تور ایتالیا: مهیج ترین جاذبه های تفریحی ونیز

به گزارش چه خبر آنلاین، ونیز را بیشتر بشناسید. برای رفتن به این شهر و تماشا جاذبه های تفریحی ونیز باید اطلاعاتی در خصوص آن داشته باشید. ونیز یکی از زیباترین و رمانتیک ترین شهرهای روی آب دنیا است. سالانه میلیون ها گردشگر برای بازدید از جاذبه های ونیز و همین طور جاذبه های گردشگری و تاریخی آن به این شهر می آیند. بازارها، پل ها، کانال های آب، کلیساها، میدان ها و موزه های تاریخی این شهر همه در نوع خود ویژه و تماشایی هستند. در این شهر روی آب، عبور و مرور با قایق صورت می گیرد و هیچ اثری از آلودگی، دود، ترافیک و … پیدا نمی گردد. جاذبه های گردشگری ونیز در سراسر دنیا معروفیت دارند و هدف ما از ارائه­ این مقاله، آنالیز مهیج ترین جاذبه های تفریحی ونیز است.

تور ایتالیا: مهیج ترین جاذبه های تفریحی ونیز

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

مورانو و بورانو از جاذبه ­های تفریحی ونیز

یکی از مهیج ترین جاذبه های تفریحی ونیز، سوارشدن بر کشتی تفریحی و عبور از تالاب و رفتن به سمت مورانو و بورانو است. مورانو و بورانو منزلگاه شیشه­گران مشهور ونیزی است. در قرن سیزدهم میلادی شیشه گران ونیزی به جهت پیشگیری از خطر آتش سوزی، از مرکز شهر ونیز به این محل می آیند. شیشه گری یکی از صنایع مشهور ونیزی است که برای ونیزی ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

اگر بخواهیم به صورت جداگانه جزایر مورانو و بورانو را توصیف کنیم، باید گفت؛ جزیره­ی مورانو در فاصله­ی یک و نیم کیلومتری از شمال ونیز واقع شده و در فروشگاه های آن می توانید انواع مجسمه های کوچک، ظروف، اجناس و اشیای مینیاتوری از جنس شیشه را تهیه کنید.علاوه شما می­توانید از کارخانه­ شیشه سازی این جزیره دیدن نموده و فرآیند ساخت وسایل شیشه ای را مشاهده کنید. حتماً از موزه­ی شیشه نیز دیدن کنید. اشیاء شیشه ای به جامانده از دوران مصر باستان در این موزه نگهداری می شوند.

اما جزیره­ بورانو نسبت به مورانو به ونیز نزدیک تر است. بورانو به خاطر داشتن ساختمان هایی با رنگ آمیزی شاد در سراسر دنیا معروفیت دارد و به همین علت قدم زدن در کوچه پس کوچه های این جزیره و مشاهده­ این ساختمان های رنگارنگ یکی از برترین جاذبه های تفریحی در ونیز محسوب می گردد. نکته جالب توجه آن است که افراد صاحب خانه در این جزیره رنگ درخواستی خود را به دولت می فرستند و دولت در پاسخ به آن ها وسایل مورد احتیاج و فهرست رنگ های مجاز خانه را به آن ها تحویل می دهد. یکی دیگر از جاذبه های تفریحی در شهر ونیز و منطقه بورانو، کافه ها، شیرینی فروشی ها و رستوران هایی با انواع خوراکی ها و غذاهای خوشمزه است.

لیدو از برترین جاذبه ­ های تفریحی ونیز

لیدو یکی از برترین جاذبه های تفریحی در ونیز به حساب می آید. این منطقه یک نوار ماسه ای به طول 12 کیلومتر است که تالاب ونیز را از دریای آدریاتیک جدا می نماید. این نوار ماسه ای یک مجموعه ساحل زیبا و لوکس برای افراد سلطنتی و سلبریتی­ها بوده اما امروزه با ایجاد هتل های بزرگ، گردشگران بین المللی و داخلی می توانند از این سواحل لذت ببرند. شما می توانید با یک سفر ده دقیقه ای با استفاده از موتور ناو یا کشتی های تفریحی از سن مارک به این ساحل بیایید و یا می توانید با پای پیاده و یا سوار بر دوچرخه های کرایه ای از اسکله آغاز به حرکت و گردش در این ساحل بکنید و از مشاهده­ زیبایی های آن لذت ببرید.

گراند کانال

یکی از جاذبه های تفریحی ونیز، گراند کانال، راستا اصلی حجم آب ونیز است. این کانال 3 هزار و 800 متر طول دارد و گردشگران می توانند با استفاده از انواع وسایل نقلیه ­ی آبی روی این کانال حرکت نمایند. با رفتن به این کانال می توانید سبک باشکوه معماری و جو عالی ونیز را دیدن نموده و از فضای این شهر لذت ببرید.

گوندولا سواری محبوب ترین جاذبه ­ های تفریحی ونیز

یکی از وسایل نقلیه­ آبی و جاذبه های تفریحی ونیز گوندولا سواری است. گوندولا سواری در نوع خود هیجان خاصی دارد که باید حتماً آن را تجربه کنید.

رفتن به برج کمپانیل

یکی از برترین جاذبه های تفریحی در ونیز، برج 99 متری کمپانیل است. شما با بالا رفتن از این برج می توانید ونیز را از نمایی منحصربه فرد دیدن کنید. این برج در قرن نهم ساخته شده و در اوایل قرن بیستم بازسازی و بازسازی شده است. دیدنی غروب آفتاب و استفاده از آسانسور بلند این برج یکی از هیجان انگیزترین تفریحات و جاذبه های تفریحی ونیز محسوب می گردد.

بازدید از میدان سنت مارک مهیج ترین جاذبه ­ های تفریحی ونیز

یکی دیگر از جاذبه های تفریحی ونیز بازدید از میدان سنت مارک است. این میدان یکی از معروف ترین و زیباترین جاهای دیدنی شهر محسوب می گردد. در اطراف میدان ساختمان هایی با معماری باشکوه، پیاده روهای مسقف، برج ناقوس، کلیسا، کاخ ها و برج ساعت قابل مشاهده است. شما می توانید از تک تک این بناها دیدن نموده و از مشاهده­ی آن ها لذت ببرید.

واپورتو سواری روی کانال آبی ونیز

واپورتو سواری یکی از جاذبه های تفریحی ونیز و در اصل یکی از برترین جاذبه های تفریحی در ونیز محسوب می گردد. واپورتو نوعی اتوبوس آبی و باسابقه ترین وسیله­ نقلیه ­ی ونیز است. شما می توانید پای پیاده در پیاده­ روها و یا با استفاده از قایق ها روی کانال آبی ونیز قدم بزنید، اما سوارشدن بر واپورتو و رفت وآمد با این وسیله­ نقلیه یکی از تفریحات هیجان انگیز در ونیز محسوب می گردد که در هیچ جای دیگر از دنیا نمی توانید آن را تجربه کنید.

جزیره تورسلو از زیباترین جاذبه ­ های تفریحی ونیز

یکی دیگر از جاذبه های تفریحی ونیز تورسلو است. تورسلو جزیره ای آرام بخش و به نسبت ونیز جای خلوت تری است. پشت جزیره بورانو قرارگرفته و شما می توانید با استفاده از قایق های معمولی پس از گذراندن 45 دقیقه از ونیز نه تورسلو برسید. کلیسا و جاهای دیدنی زیادی در این جزیره وجود دارد که شما می توانید در آن قدم زده و از آن ها بازدید کنید. مغازه ها و رستوران های موجود در این جزیره آن را به یکی از برترین جاذبه های تفریحی در ونیز تبدیل نموده است.

تئاتر مشهور لافنچه

یکی از جاذبه های تفریحی ونیز تئاتر بزرگ لافنچه است. این تئاتر از بزرگ ترین سالن های آمفی تئاتر و اپرا در دنیاست. از زمان ساخت تا به امروز، این سالن تا امروز 3 بار دچار آتش سوزی شده و در سال 2004 برای آخرین بار بازسازی شده است. ظرافت و معماری ویژه­ آمفی تئاتر به گونه ای است که بازدید از آن را به یکی از برترین جاذبه های تفریحی در ونیز تبدیل نموده است. این تئاتر همه روزه در حال اجرای اپرا، نمایش تئاتر، نمایش باله، برگزاری کنسرت و … است و بازدید از آن یکی از فراموش نشدنی ترین خاطرات سفر شما به ونیز خواهد بود.

منبع: دلتابان
انتشار: 13 بهمن 1400 بروزرسانی: 13 بهمن 1400 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 1152

به "تور ایتالیا: مهیج ترین جاذبه های تفریحی ونیز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ایتالیا: مهیج ترین جاذبه های تفریحی ونیز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید