آن چه باید در سفر 12 روزه اروپا بدانیم

به گزارش چه خبر آنلاین، سفر به جاهایی که تا به امروز ندیده ایم بسیار مجذوب کننده خواهد بود، به خصوص اگر نسبت به آن شهر یا کشور، پیش از سفر شناختی پیدا کنید، لذت سفر برای تان صدچندان خواهد شد. حتما از خود پرسیده اید که برای تماشای دیدنی های رم یا فلورانس چه کنم؟ یا در بارسلون چگونه خوش بگذارانیم یا پاریس غیر از ایفل چه جاذبه های دیگری دارد. در این مطلب سعی می کنیم جاذبه های گردشگری اروپا را پیش از سفر آنالیز کنیم.

آن چه باید در سفر 12 روزه اروپا بدانیم

در برنامه سفر دوازده روزه اروپا خواهید خواند:

    • روز اول: رم؛ شهر آبنماها
    • روز دوم: فلورانس؛ شهر گالیله و داوینچی
    • روز سوم: رم؛ شهر گلادیاتورها
    • روز چهارم: رم؛ شهر گلادیاتورها
    • روز پنجم: بارسلونا؛ شهر هرکول
    • روز ششم: بارسلونا؛ شهر گائودی
    • روز هفتم: بارسلونا؛ شهر فلامینگو
    • روز هشتم: پاریس؛ شهر عشاق
    • روز نهم: پاریس؛ شهر رمان های عاشقانه هوگو
    • روز دهم: پاریس، شهر هنر و مذهب
    • روز یازدهم: پاریس، شهر کاخ ها و موزه ها
    • روز دوازدهم: پاریس و خداحافظی با اروپا

روز اول: رم؛ شهر آبنماها

تهران را به مقصد کیف ترک می کنیم. پس از توقفی در کیف مجددا به سمت رم پرواز خواهیم داشت. از فرودگاه با ترنسفر به سوی هتل محل اقامت مان حرکت خواهیم کرد و پس از استراحتی در هتل، هنگام عصر گشتی در شهر رم می زنیم. در پیاده روی های مان میدانی را خواهیم دید که به فواره رودهای چهار گانه معروف هست؛ میدان ناوونا که نماد رودهای نیل، گنگ، دانوب و پلیت است. اگر به سمت شمال میدان برویم به فواره فونتانا دل نتونو می رسیم، در جنوب میدان هم فواره دیگری را به نام فونتانا دل مورو یا فواره مورو که ساخت آن به سال 1579 میلادی برمی گردد را خواهیم دید. حتما به سراغ کافه های اطراف میدان بروید. وقت آن رسیده که خود را به نوشیدن یک کاپوچینو مهمان کنید.

ناوونا، میدانی برای صرف کاپوچینو!

یکی از مجذوب کنندهیت های ایتالیا میدان های آن است. اگر می خواهید بیشتر بدانید مطلب میدان های معروف شهر رم کدامند؟ را بخوانید.

دیدنی میدان ها و آب نماها را ادامه می دهیم و به میدان پوپولو می رسیم. پیازا دل پوپولو به معنی میدان ملت و یکی از میادین بزرگ در حاشیه شهر رم است.

شاید این آب نمای مورد علاقه تان باشد.

رم به شهر فواره ها معروفیت دارد، اگر مایلید بیشتر بدانید مطلب به آب نماهای رمی که رسیدید بگویید: چین! چین! را بخوانید.

برای این که منظره خوبی نسبت به میدان داشته باشید می توانید از تپه های پینچو که شیب ملایمی دارد و در شرق میدان است بالا بروید، دیدنی پوپولو از بالای پینچو خیلی دوست داشتنی خواهد بود. میدان پوپولو هم مانند ناوونا پر است از کافی شاپ های مختلف و رستوران.

شما هم می توانید چنین منظرهی را تجربه کنید.

یک کافه رستوران ایتالیایی بسیار دنج در حوالی پوپولو هست که پیشنهاد می کنیم حتما پیتزاهای ایتالیایی آن را امتحان کنید. نام این رستوران Dal Pollarolo 1936 و ساعت کاری این کافه ایتالیایی از 12:30 تا 15:00 و عصرها از 19:00 تا 23:00 است.

یکی از کافه رستوران های حوالی میدان پوپولو که حتما خاطره خوشی برای تان خواهد ساخت.

تجربه چشیدن طعم این پیتزا را در کافه رستوران پولارولو از دست ندهید.

روی دیوار این رستوران عکس چهره های معروف ایتالیایی و هنرمندان بین المللی را خواهید دید، خوردن یک نوشیدنی در این کافه رستوران و گذراندن دقایقی به سبک مردم ایتالیا را به شما توصیه می کنیم.

عکس انداختن با دیوار پر از خاطره این رستوران را نباید فراموش کنید!

در ادامه گشت مان در رم به دیدن پله های اسپانیایی می رویم. جالب این که این اثر تاریخی ساخته دست ایتالیایی ها نیست و با سرمایه یک دیپلمات فرانسوی برای اتصال کلیسایی فرانسوی با میدان شهر ساخته شد. خوب است بدانید که این جاذبه، طولانی ترین جهت پلکانی در اروپا ست.

پله هایی که فرانسوی ها در ایتالیا و به نام اسپانیایی ساختند!

می خواهیم سری هم به معبد خدای خدایان بزنیم، معبدی که با داشتن یکی از بزرگترین گنبدهای جهان بیش از 1300 سال است که جزو شگفتی های معماری محسوب می گردد؛ معبد پانتئون مقصد دیگر گردشگری ما در روز اول است.

گنبدی که آسمان آرامگاه مردان بزرگ ایتالیاست!

بالاخره در همین روز اول انتظارها به سر می آید و وقت دیدنی چشمه عشاق فرا می رسد، این چشمه که آب نمای سه گانه هم در آن قرار گرفته یکی از جاذبه های معروف و پرطرفدار رم است. طبق یک اعتقاد قدیمی می گویند اگر سکه یتان بعد از پرتاب در قسمت مورد نظر آب نما فرود بیاید دوباره به رم باز خواهید گشت!

سکه های تان را آماده کنید که می خواهیم نشانه بگیریم!

در ادامه بازدید از شهر رم، می خواهیم جا پای موسیلینی بگذاریم! به میدان ونیز خواهیم رفت که تاریخ صدها ساله ایتالیا در این میدان شکل گرفته. از ایل ویتوریانو یادبود ویکتور امانوئل دوم اولین پادشاه ایتالیا گرفته تا ساختمانی که دفتر کار موسیلینی بود و او از بالکن آن سخنرانی های تاریخی را انجام داده. قدم زدن روی سنگفرش های میدان ونیز و خیره شدن به بالکنی که زمانی بیانیه امپراطوری ایتالیا د رسال 1936 از همین بالکن خوانده شد، بیشتر گردشگران را به حال و هوای همان روز ها می برد. دیدنی های میدان ونیز و اطراف آن بسیار است و می توانید حتی با پای پیاده به تپه کاپیتولین، رُمَن فوروم و حتی پانتِئون سری بزنید. در خاتمه گشت روز اول پس از بازگشت به هتل شام را میهمان خبرنگاران هستید و در کنار هم خواهیم بود.

میدانی به یاد اولین پادشاه ایتالیایی ها که عامل اتحاد ایتالیا بود.

برای قدم زدن در میدان ونیز پیشنهاد ما گوش دادن به موسیقی سفر-ایتالیا است.

دفتر کار و بالکنی که موسولینی در آن سخنرانی می کرد.

کتاب میدان ایتالیا برای مسافران ایتالیا یکی از بهترین گزینه هاست. با تابوکی همراه شوید تا خاطرات سه نسل یک خانواده ایتالیایی را بخوانید و از گشت و گذار در مکان های تاریخی ایتالیا بیشتر لذت ببرید.

روز دوم: فلورانس؛ شهر گالیله و داوینچی

صبح زود با وسیله نقلیه توریستی به سمت فلورانس حرکت می کنیم. پس از گشت زنی در فلورانس و بازدید از جاذبه های گردشگری این شهر به سمت رم باز می گردیم. بعد از رسیدن به فلورانس بدون معطلی به سراغ دیدنی های شهر می رویم. مهمترین اثر تاریخی فلورانس، کلیسای سانتاماریا دل فیوره است. داریم به دیدنی سومین کلیسای بزرگ جهان می رویم. کلیسایی که می گویند معمار برج ناقوس آن تحت تاثیر گنبد سلطانیه در ایران آن را طراحی نموده است. در ادامه گشتی در میدان سن مارکو خواهیم زد، میدانی که می توانید با یادبود ژنرال مانفردو فانتی فرمانده ای که در جنگ های استقلال ایتالیا نقش عمده ای داشت،عکس هایی به یادگار بگیرید.

گنبد کلیسا از دور هم نمایان است

از سن مارکو که بگذریم بازدید از پل قدیمی یا پل پونته وکیو هم برای خودش داستانی دارد. در پونته وکیو سری به منظره مورد علاقه هیتلر می زنیم. کریدور واساری در پونته وکیو محل مورد علاقه هیتلر برای دیدنی فلورانس بوده! رفیقش موسلینی برای دیدار با او معمولا اینجا را انتخاب می نموده.

قایق سواری در هوای ابری همواره هیجان انگیز است.

مگر می گردد به فلورانس بیاییم و اثری از میکل آنژ نبینیم! در ادامه بازدیدی از دیدنی های فلورانس، مجسمه داوود از آن دست دیدنی هایی ست که نباید از دستش بدهید. به این مجسمه که رسیدید حتما چشمانش را ببینید. می گویند جهت نگاه این مجسمه به سمت روم است و نگاهش پر است از تهدید و اخطار! راستی این مجسمه سمبل فلورانس است.

چشمان این مجسمه با شما حرف می زند!

روز سوم: رم؛ شهر گلادیاتورها

در این روز مرنام تحویل سال نو را خواهیم داشت. عیدتان مبارک! موقع سال تحویل در کنار هم هستیم و پس از تحویل سال، وقت آزاد دارید تا گشتی در شهر بزنید. در این روز گشت همراه تور نداریم بنابراین اگر خودتان برنامه ای برای گشت در شهر رم دارید می توانید انجام دهید.

پیشنهاد ما این است که کافه گردی در رم را نباید فراموش کنید، با خوردن قهوه های ایتالیایی در خود ایتالیا رنگ و بوی دیگری به سفرتان بدهید.

روز چهارم: رم؛ شهر گلادیاتورها

صبح برای بازدید از کلسئوم و تپه پالاتین هیل می رویم. کلسئوم نماد شهر رم است. این را بدانید که به دیدنی بزرگترین و باشکوه ترین آمفی تئاتر جهان می رویم. هنوز هم کلسئوم بی همتاست. راستی نام اصلی اینجا فلاویا آمفی تئاتر است اما چون مجسمه نرون در کنار این بنا واقع شده است و نام colossus of Nero یا غول نرون در کنار آن قرار گرفته این جا هم به کلسئوم معروف شده. حتما با نرون عکس یادگاری بگیرید! و در هر قدمی که در کلسئوم می گذارید از یاد نبرید، کلسئوم نقطه ای در جهانست که بیشترین خون در آن ریخته شده، برخی کتاب های تاریخی می گویند بیش از چهارصد هزار نفر در این مکان کشته شدند.

نیازی به شرح نیست! کافی است با نگاه به این بنا در سکوت، نرون را تصور کنید.

بعد به سراغ پالاتین هیل خواهیم رفت؛ تپه ای که روزی کاخ نرون در آن قرار داشت و بیشتر ثروتمندان و چهره های سرشناس رم علاقه مندند در این محل زندگی نمایند.

اینجا جا پای نرون می گذارید!

بعد از ناهار به دیدنی کوچکترین کشور جهان با مساحت حدود 45 هکتار می رویم! واتیکان مذهبی ترین و در عین حال یکی از تاریخی ترین دیدنیهاست. علاوه بر دیدنی بناهای تاریخی و ساختمان های سنتی اروپایی در واتیکان، دیدنی موزه واتیکان را هم در برنامه داریم. از مومیایی های مصری گرفته تا مجسمه های برنزی را در این موزه خواهید یافت. شاهکار رافائل را در این موزه از دست ندهید، عنوان این نقاشی کلاس درس آتن است.

رافایل تصویر فلاسفه یونان و دانشمندان معروف را روی دیوار اقامت گاه پاپ در سال های 1510 و 1511 میلادی کشید.

سپس به نیایش گاه سیستین خواهیم رفت. اگر عاشق شاهکارهای میکل آنژ هستید، نیایش گاه سیستین بهترین محل برای دیدنی هنر اوست. در واقع نیایش گاه سیستین بخشی از موزه واتیکان است و بیشتر گردشگران برای بازدید از آن لحظه شماری می نمایند. نقاشی میکل آنژ بخش عمده آن را در برمی گیرد که چیزی حدود 800 مترمربع از سقف ها را در برمی گیرد.

در میان انبوه نقاشی ها غرق خواهید شد.

از دیگر مکان هایی که خواهیم دید میدان و باسیلیکای سن پیترو ست. در بخشی از راهنمای سفر به ایتالیا از کتاب لونلی پلنت چنین آمده: ورود به میدان سن پیترو برای نخستین بار برای بیشتر گردشگران را متحیر خواهد نمود. این میدان در محوطه مرکزی واتیکان و شبیه یک کلید است. سن پیترو به وسیله برنینی همان معمار معروف ایتالیایی که چند روز گذشته در رم از او آب نماهای بسیاری را دیده ایم ساخته شده.

کلیدی که برنینی روی زمین گذاشت!

روز پنجم: بارسلونا؛ شهر هرکول

از رم به سمت بارسلونا پرواز می کنیم؛ پروازمان حدود دو ساعت طول می کشد و همین که به بارسلون رسیدیم و بعد از ساکن شدن در هتل برای دیدن آثار معماری به دیدنی معماری کلیسای سانتاماریا دل مار که به سبک گوتیک است می رویم. گوتیک سبک معماری مذهبی است که تا قرن شانزدهم در اروپا در اختیار کلیسا بوده.

ارتفاع زیاد در بنا یکی از نشانه های سبک معماری گوتیک است.

سپس به بازار میوه و تره بار بارسلون که نامش لابوکریاست، خواهیم رفت که گفته می گردد یکی از بزرگترین بازارهای اروپاست. کلا بارسلون برای تهیه مواد غذایی شهر مناسبی است. دیدنی مردم همواره برای افرادی که اهل سفر هستند مجذوب کننده است و این بازار بهترین مکان برای شناختن فرهنگ و مردم بارسلون خواهد بود.

حتما با این نوشیدنی ها گلویی تازه کنید.

در بین جهت سری به طولانی ترین خیابان بارسلون خواهیم زد؛ لارامبالا شاهراه توریستی بارسلوناست. از لارامبالا می توانید خرید کنید و بهترین مغازه ها در این خیابان است.

شاید باورتان نگردد اما هر روز 150 هزار نفر در این خیابان رفت و آمد می نمایند.

روز ششم: بارسلونا؛ شهر گائودی

در این روز سه اثر تاریخی فوق العاده از گائودی یکی از بزرگ ترین معمارهای دو قرن گذشته که بیشتر آثارش در کشور زادگاهش اسپانیاست در برنامه بازدید خواهیم داشت. در این روز به دیدنی کازا میلا خواهیم رفت، این اثر تاریخی به خانه زنده معروفیت دارد. می گویند شکل ظاهری آن باعث می گردد این تصور در بیننده به وجود بیاید که این خانه زنده و ارگان های یک جسم زنده در آن دیده می گردد. نظر شما چیست؟!

خانه ای که احساس می کنید نفس می کشد!

در ادامه بازدید کلیسایی را خواهیم دید که هنوز نیمه تمام است! 130 سال است که ساخت لاساگرادا فامیلیا تمام نشده و معمار آن گائودی در سال هایی که مشغول ساخت این اثر بود از جهان رفت و اتفاقا جسدش در زیرزمین این کلیسا دفن شده. در نهایت هم از کازاباتلو بازدید می کنیم.

خانه ای که شاید فقط در برنامه های تخیلی می دیدید امروز در بارسلونا ببینید!

اگر دوست دارید از جاذبه های بارسلون و شگفتی های آن بیشتر بدانید مطلب 11 نکته جالب از بارسلون که نمی دانید! را بخوانید.

پنجره های متفاوت، مثل بستنی در حال آب شدن روی دیوار!

بعد از صرف ناهار به دیدن پارک گوئل خواهیم رفت. این پارک دیدنیی اثری به جا مانده از گائودی معمار برجسته اسپانیایی ست که تا پیش از این آثار بسیاری را در بارسلون از او دیدیم. برای این که پارک گوئل را بهتر بشناسید پیشنهاد ما دیدنی ویدئو گوئل، پارکی که نظیر آن را ندیده اید! است.

روز هفتم: بارسلونا؛ شهر فلامینگو

صبح به سوی تپه مونژیک حرکت می کنیم. وقتی به تپه رسیدیم وقت آزاد دارید و می توانید به صورت اختیاری از تله کابین برای رفتن به ساحل بهره ببرید. رفتن به ساحل بارسلون را از دست ندهید. این را بدانید که به گفته خیلی از نهادهای معتبر مربوط به طبیعت و گردشگری مثل نشنال جیوگرافی، این ساحل بهترین ساحل جهانست. اگر به پایکوبی فلامینگو و گذراندن یک شب پر از هیجان در قلب بارسلون علاقه مند هستید می توانید با لیدر تور هماهنگ کنید تا شما را برای رفتن به مرنام پایکوبی فلامینگو هدایت کند.

روز هشتم: پاریس؛ شهر عشاق

بارسلون را به مقصد پاریس ترک می کنیم و بعد از رسیدن به شهر دوست داشتنی پاریس، گشت خود را با قدم زدن در کنار رودخانه سن شروع می کنیم. در اطراف رود سن از ایفل تا موزه لوور و دیگر آثار تاریخی را می یابید. رودی که پاریس را به دو قسمت پاریس چپ و پاریس راست تقسیم نموده یکی از رمانتیک ترین جاذبه های پاریس است. به شما توصیه می کنیم که قدم زدن در کنار رود سن را از دست ندهید. در کنار سن می توانید قایق هم کرایه کنید و منظره پاریس را با عبور از رود سن دیدن کنید. به این قایق ها bateaux mouches, هم می گویند. شاید جالب باشد بدانید که ناپلئون همواره می خواست در کنار ساحل رود سن دفن گردد اما تقاضای او رد شد و وایکینگ ها هم برای حمله به فرانسه از همین رود سن استفاده کردند.

بعد از رود سن به دیدین ایفل خواهیم رفت. تا به حال به این فکر کردید که برای بالا رفتن از ایفل باید از چند پله بالا برویم؟ تعداد پله ها 1665 عدد است و اگر قصد بالا رفتن از آن را دارید بهتر است از آسانسور بهره ببرید. این را هم بدانید که بالا رفتن از آسانسور هم صف طولانی دارد و اگر می خواهید در گشت اختیاریتان ایفل را تجربه کنید باید با حوصله باشید.

مصرف برق برج ایفل برای روشن نگه داشتن چراغ هایش برابر با مصرف برق یک روستای کوچک است.

برای آشنایی بیشتر با دیدنی های پاریس مطلب پاریس، شهر عشق! را بخوانید.

روز نهم: پاریس؛ شهر رمان های عاشقانه هوگو

صبح خود را با بازدید از پانتئون و نوتردام شروع می کنیم. آرامگاه پانتئون بعدها به دست دولت انقلابی فرانسه تبدیل به مزار قهرمانان فرانسوی شد اما قرار بود که به عنوان کلیسا استفاده گردد. این آرامگاه و بنای تاریخی همه روزه بجز یکشنبه ها برای بازدید عموم باز است. وقتی قدم در پانتئون می گذارید نگاهی به نوشته سر در آن بیندازید: AUX GRANDS HOMMES LA PATRIE RECONNAISSANTE، به معنی: میهن سپاس گزارِ مردان بزرگ است.

مزار ولتر در پانتئون است و روی سنگ مزارش نوشته شده: ولتر در اینجا آرمیده است.

وقتی در میان مزار چهره های شناخته شده فرانسوی قدم می زنیم قبر ولتر و ژان ژاک روسو بیش از همه جلب توجه می نماید. در کنار تمام سنگ های خوابیده، سنگ این دو قبر به صورت ایستاده و در مقابل یکدیگر قرار گرفته اند.

وقت آن رسیده که به سراغ نوتردام برویم، کمتر کسی ست که نام ویکتور هوگو نویسنده بزرگ فرانسوی به گوشش نخورده باشد. نوتردام همان جایی ست که فضای داستان گوژپشت نوتردام در آن شکل گرفته. هوگو در خصوص نوتردام می گوید: هر سنگ از این بنای تاریخی تنها یک سنگ یا صفحه ای از تاریخ کشور فرانسه نیست، بلکه سرگذشت هنر، معماری و... را در آن می یابید. هنگام بازدید از کلیسا به دیوراها و نوشته ها دقت کنید، هوگو از روی یکی از همین نوشته های کنده شده بر روی دیوار، جرقه ای برای نوشتن رمان گوژپشت نتردام در ذهنش زده شد. جالب است بدانید که ساخت این کلیسا بیش از 180 سال طول کشیده است. برای تزیین این کلیسا از مجسمه های سنگی و چوبی استفاده نموده اند و یکی از زیبارترین آثار معماری گوتیگ است. اتفاقات بزرگ زیادی در این جا اتفاق افتاده، مثلا در 2 دسامبر 1804 ناپلئون مسند قدرت را به دست گرفت و به همراه ژوزفین در کلیسای نتردام به همگان معرفی شدند.

نوتردام همان جایی ست که در جهانی بچگی مان با دیدن کارتون گوژپشت نوتردام با آن آشنا شدیم.

روز دهم: پاریس، شهر هنر و مذهب

روز دهم به دیدن کلیسای قلب مقدس (سکرکور) و محله هنرمندان (مونمارتر) می رویم. کلیسای قلب مقدس به قلب مسیح اشاره می نماید و بزرگ ترین ناقوس کلیسا در فرانسه در این مکان نصب شده. از محوطه اطراف و بیرون کلیسا می توانید رایگان بازدید کنید اما برای دیدن گنبد و داخل کلیسا، باید هزینه ورودی را پرداخت کنید. از بالای گنبد کلیسا یک دید پارانورامای خوب خواهید داشت که بهترین منظره برای عکاسی است. داخل کلیسا هم پله هایی برای رفتن به زیرزمین وجود دارد، زیرزمین سکرکور از آن مکان هایی ست که گردشگران زیادی مشتاق دیدنش هستند.

گنبد این کلیسا 83 متر ارتفاع دارد و از بالای آن تا 50 کیلومتر دورتر را می توانید ببینید.

ساختن موزائیک های گنبد کلیسا 22 سال طول کشید.

برای دیدن محله مونمارتر نیازی نیست خیلی از کلیسا فاصله بگیریم. این محله در اطراف سکرکور است و در قرن نوزدهم بسیاری از هنرمندان فرانسوی در همین محل زندگی می کردند و پس از مرگشان هم، همان جا به خاک سپرده شدند. وقتی به مونمارتر می روید مزار مایکل برگر را حتما خواهید یافت، ترانه سرا و خواننده سبک پاپ فرانسوی که برای دو دهه بهترین ترانه های فرانسوی را خواند.

روز یازدهم: پاریس، شهر کاخ ها و موزه ها

برای روز یازدهم برنامه بازدید همراه تور نخواهیم داشت بنابراین وقتتان آزاد است تا به گشت و گذار در شهر پاریس بپردازید. می توانید دوباره به دیدن ایفل بروید و در کنار سن قدم زده و سری به کافی شاپ های اطراف این رود بزنید، در عین حال می توانید از جاذبه های دیگری مثل کاخ ورسای، موزه لوور و یا دیزنی لند دیدن کنید. یک کافی شاپ با قیمت مناسب هم در اطراف موزه لوور و در محله مدولن پاریس قرار گرفته است. نام این کافی شاپ Foyer است و از خیابان Place de la Madeleine می توانید به آن دسترسی پیدا کنید.

برای آشنایی با جاذبه های پاریس که می توانید رایگان از آن ها دیدن کنید و وقت آزادتان را بگذرانید مطلب پنج جاذبه پاریس که می توان آن ها رایگان دید! را بخوانید.

پاریس در بهار دیدنی تر است!

برای آشنایی با پاریس توصیه می کنیم مطلب پاریس شهر زیبایی ها را بخوانید.

روز دوازدهم: پاریس و خداحافظی با اروپا

روز دوازدهم آخرین روز سفرمان در پاریس خواهد بود، با کلی خاطرات خوب از سفر کم کم باید به فکر جمع کردن چمدان ها باشیم. صبح هنوز وقت دارید در شهر گشتی بزنید و آخرین عکس هایتان را هم بیندازید. حدود ظهر باید خود را به فرودگاه برسانیم و به سمت تهران پرواز کنیم. هنگام برگشت هم مانند جهت رفت، بین راه در کیف توقفی خواهیم داشت و حدود ساعت 6 بعد از ظهر به تهران پرواز می کنیم. صبح روز بعد در وطن خواهید بود.

لطفا توجه کنید که این یک برنامه عمومی برای تورهای اروپاست و ممکن است برنامه های آن با تور انتخابی شما متفاوت باشد. برای کسب اطلاعات دقیق سفر خود بخش برنامه سفر همان تور را مطالعه کنید.

اطلاعات بیشتر درباره تور اروپا 12 روزه

تهیه و تدوین: تحریریه خبرنگاران

لطفا در نشر دانسته های خود کوشا باشید.

برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.

منبع: دالاهو
انتشار: 22 شهریور 1401 بروزرسانی: 22 شهریور 1401 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 1344

به "آن چه باید در سفر 12 روزه اروپا بدانیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آن چه باید در سفر 12 روزه اروپا بدانیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید