تور ایتالیا ارزان: فلورانس، مهد رنسانس

به گزارش چه خبر آنلاین، 9وقتی نام تور ایتالیا به میان می آید، علاوه بر مقصدهای گردشگری مشهور مثل رم، میلان و ونیز، شهر فلورانس نیز در فهرست مقصدهای گردشگران علاقه مند به تاریخ و طبیعت قرار می گیرد. فلورانس در منطقه توسکانی قرار گرفته است که بعضی این منطقه را مهم ترین منطقه گردشگری ایتالیا می دانند. این شهر مرکز منطقه توسکانی است و از همین جهت سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می نماید.

تور ایتالیا ارزان: فلورانس، مهد رنسانس

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا ارزان از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

در این مطلب کوتاه قصد داریم اطلاعاتی مختصر و مفید در خصوص فلورانس ایتالیا در اختیارتان قرار دهیم. اگر قصد خرید تور ایتالیا داشته باشید یا اینکه دوست دارید با این شهر تاریخی بیشتر آشنا شوید، می توانید از اطلاعات این مقاله و تصاویر شهر فلورانس بهره ببرید. قطعا بعضی از این نکات و تصاویر شهر فلورانس می تواند راهنمای برنامه ریزی در سفر و بهره مندی بیشتر از جاهای دیدنی فلورانس باشد.

سرفصل های آنالیز شده در این مقاله عبارتند از:

معرفی فلورانس ایتالیا

برترین زمان سفر به فلورانس

جاذبه های جهانگردی فلورانس

رزرو هتل در فلورانس

حمل و نقل عمومی در فلورانس

غذاهای محلی فلورانس

مراکز خرید فلورانس

خرید تور فلورانس

معرفی فلورانس ایتالیا

تاریخ فلورانس شاهد و گواهی بر گذر تاریخ و اتفاقات آن است. این شهر تنها 80 سال بعد از میلاد مسیح به وسیله یک ژنرال مطرح رومی برای زندگی سربازان بازنشسته ساخته شد. شاید در آن موقع هیچ گاه تصور نمی شد که این شهر در 1900 سال بعد، یکی از مهم ترین جاذبه های جهانگردی کشور ایتالیا شود.

در ابتدای ساخت این شهر، به دلیل عبور رودخانه از میان آن، نام منطقه فلوئنتینا قرار داده شد. در زبان رومی این کلمه به معنای جریان آب است. در سال های بعد فلوئنتینا تغییراتی زیادی پیدا کرد تا امروزه به نام فلورانس شناخته شود. در واقع معنی فلورانس نیز همان جریان آب است. اگرچه امروزه نام این شهر به دلیل شرایط هنری که در آن حکم فرماست، با معنای هنر و هنرمند درآمیخته شده است.

شهر فلورانس در مدت کوتاهی در اواسط قرن 19 میلادی به عنوان مرکز ایتالیا شناخته شد اما طولی نکشید که مرکز تغییر کرد. البته بسیاری از علاقه مندان به تاریخ و هنر معتقدند که اگر این شهر مدت زمان بیشتری به عنوان مرکز پادشاهی ایتالیا شناخته می شد، در حال حاضر شاهد این همه مجذوب نمایندهیت و جاذبه های جهانگردی در این منطقه نبودیم.

مهم ترین برش تاریخی این منطقه، آغاز رنسانس در این شهر است. به همین دلیل است که فلورانس را مهد رنسانس می نامند. البته جنبش رنسانس یک جنبش فرهنگی با شیب بسیار کم بود که در اوایل قرن 14 میلادی از فلورانس ایتالیا آغاز شد و دوران گذار آن حدودا 3 قرن به طول انجامید. بسیاری از افراد ایجاد این جنبش را مدیون آغاز آن در این شهر می دانند.

در ابتدای ساخت این شهر، به دلیل عبور رودخانه از میان آن، نام منطقه فلوئنتینا قرار داده شد. در زبان رومی این کلمه به معنای جریان آب است.

جایگاه هنری شهر فلورانس در اروپا و جهان بی نظیر است. در این شهر نزدیک به 50 موزه و گالری های برجسته هنری قرار گرفته است. هنرمندان زیادی در طول سال ها در این شهر مشغول به نگارگری، مجسمه سازی و… بوده اند و امروزه نیز تعداد زیادی از آن ها مشغول به فعالیت های هنری هستند. معماری خاص در این شهر نیز چشم نواز بوده و کل شهر همچون یک موزه مجذوب نماینده از جاذبه های جهانگردی است. در حال حاضر فلورانس از مهم ترین شهرهای هنری اروپا محسوب می شود و سالانه نمایشگاه های معتبر و کنفرانس های علمی متعددی در زمینه هنر و معماری در این شهر برپاست. مطمئنا از سفر به این شهر هنری نهایت لذت را خواهید برد.

جمعیت شهر فلورانس ایتالیا نزدیک به 400 هزار نفر تخمین زده شده که با توجه به وسعت 120 کیلومتر مربعی آن، اندازه قابل قبولی است. زبان مردم این شهر ایتالیایی است و جز بعضی از افراد تحصیل نموده، بسیاری از مردم فلورانس زبان انگلیسی را بلد نیستند. به همین دلیل بهتر است در هنگام سفر به ایتالیا به ویژه منطقه توسکانی، حتما یک تورلیدر حرفه ای با خود به همراه داشته باشید. خوشبختانه شرکت مسافرتی خبرنگاران به عنوان یکی از باسابقه ترین فعالان جهانگردی و توریسم در ایران، برترین و حرفه ای ترین تورلیدرها را در تور ایتالیا در اختیارتان قرار خواهد داد.

برترین زمان سفر به فلورانس

شما به شهری با آب و هوای متعادل سفر می کنید. تقریبا در بیشتر ایام سال هوا معتدل است. البته فصل تابستان بر گرمی هوا و فصل زمستان بر سرمای هوا افزوده می شود. هرچند باید دقت کنید که حتی بعضی از شب های تابستان نیز دمای هوا در فلورانس کاهش پیدا می نماید و ممکن است کمی سردتان شود. در نتیجه برترین زمان سفر به فلورانس بهار و پاییز است. در این دو فصل هم جاذبه های جهانگردی طبیعی در منطقه توسکانی ایتالیا مجذوب نماینده تر می شوند و هم شب و روز برای گردش در این شهر مناسب خواهد بود. البته باید توجه داشته باشید که بارش باران در تمامی فصول حتی بعضی ماه های تابستان نیز امری طبیعی است.

اگر به فکر کاهش هزینه ها هستید، برترین زمان سفر به فلورانس که تخفیف ها بیشتر شده و جهانگرد کمتری در این شهر وجود دارد، زمستان و اواخر تابستان است. اگرچه باید برای سفر زمستانه به این منطقه حتما لباس مناسب با خود به همراه ببرید؛ اما در عوض می توانید در هزینه رزرو هتل و خرید بلیط هواپیما صرفه جویی کنید. مراکز خرید فلورانس نیز اصولا در اواخر پاییز و اواسط زمستان، تخفیف های خوبی بر روی اجناس خود می گذارند. در اواخر تابستان نیز برای جذب جهانگرد، تخفیف های مناسبی اعمال می شود که می توانید از آن ها بهره ببرید.

برترین زمان سفر به فلورانس بهار و پاییز است

جاذبه های جهانگردی فلورانس

احتیاجی نیست در پی جاهای دیدنی فلورانس باشید! قدم زدن در بافت سنتی این شهر خود از برترین تفریحاتی است که می توانید در سفر به فلورانس تجربه کنید. بااین حال علاوه بر جاذبه های معماری شهری، بعضی از برترین جاهای دیدنی فلورانس را باید حتما ببینید تا به اوج هنر و معماری و مجذوب نمایندهیت این شهر تاریخی پی ببرید. مطمئنا با هر سلیقه ای که به این شهر سفر می کنید، مجذوب نمایندهیت هایی برایتان وجود دارد که ما تنها به بخشی از محبوب ترین آن ها در سایت های جهانگردی اشاره می کنیم.

کلیسای جامع

اگرچه فلورانس مهد رنسانس است؛ اما محبوب ترین جاذبه جهانگردی در این منطقه، کلیسای جامع این شهر است. نوع معماری و ابهت کلیسای جامع سانتا ماریا دل فیوره santa maria del fiore باعث شده هیچ جهانگردی بدون سر زدن به این جاذبه، شهر فلورانس را ترک نکند. پیشنهاد می کنیم حتما سختی شیرین بالا رفتن بیش از 450 پله کلیسا را به جان خریداری کنید و به بالای گنبد بروید. مطمئنا از دیدنی این همه زیبایی لذت خواهید برد.

قصر خاندان مدیچی

یکی از برترین جاهای دیدنی فلورانس که از زمان پادشاهی خاندان مدیچی بر منطقه توسکانی به جای مانده، قصر خانوادگی مدیچی است. این قصر مربوط به قرن 15 میلادی است و تا قرن 18 میلادی محل حکمرانی این خاندان بوده است. خاندان مدیچی از مشهورترین خانواده های سیاسی و مذهبی در کل اروپا بودند و تا سال ها نام آن ها در ایتالیا به پاس خدماتی که داشتند باقی ماند. این قصر تودرتو که نمایی آجری دارد، قطعا یکی از برترین جاذبه های جهانگردی فلورانس به شمار می رود.

محل تعمید سان جیوانی

یکی از قدیمی ترین جاهای دیدنی فلورانس، تعمیدگاه یا محل غسل سان جیوانی Baptistery of San Giovanni است. هم نمای خارجی و هم نقاشی ها و دیزاین داخلی این محل، باعث شده تا جهانگردان زیادی برای سر زدن به آن برنامه ریزی نمایند. این بنا در قرون وسطی و به پاس یک کشیش غسل دهنده به نام سان جیوانی بنا شده و مجذوب نمایندهیت های بی نظیری دارد.

پل وچیو

از محبوب ترین جاذبه هایی فلورانس، قدیمی ترین پل باقیمانده بر روی رودخانه این شهر به نام پونته وچیو Ponte Vecchio است. این پل به گفته بسیاری از مورخان، اولین پل بناشده بر روی رودخانه در قرون وسطی بوده و تاریخ ساخت آن به قرن 14 میلادی باز می شود. روی این پل شبیه به پل مشهور ونیز، مغازه ها و فروشگاه های مختلفی وجود دارد. بیشتر فروشگاه های فعال بر روی پل وچیو مشغول به فروش جواهرآلات هستند که می توانید از آن ها خرید کنید. مطمئنا قدم زدن بر روی پل می تواند یکی از جاذبه های مجذوب نماینده در سفر به این منطقه محسوب شود.

موزه ها و گالری های فلورانس

تعداد زیادی موزه و گالری در فلورانس وجود دارد که تک تک آن ها می تواند برای علاقه مندان به هنر و تاریخ مجذوب نماینده باشد. بااین حال گالری اوفیتزی Uffizi Gallery یکی از محبوب ترین گالری ها در این منطقه و موزه کلیسای جامع، یکی از برترین موزه های فلورانس شناخته می شوند. اگر فرصت کافی برای سر زدن به تعداد زیادی از گالری ها و موزه ها ندارید، حتما از این دو مکان دیدن کنید.

باغ های فلورانس

نمی شود بدون سر زدن به تعدادی از باغ های فلورانس، این شهر را ترک کنید. تعداد باغ های دیزاین شده در این شهر زیاد است؛ اما بعضی از آن ها مجذوب نمایندهیت بیشتری دارند. باغ های باردینی Bardini و باغ های بابولی Baboli از محبوب ترین و خاص ترین باغ های این منطقه هستند. به ویژه باغ بابولی از جمله جاذبه های محبوب در بین جهانگردانی است که از سراسر جهان به این شهر سفر می نمایند. ساخت باغ بابولی به قرن 16 میلادی باز می شود اما در طول این چند قرن، بارها با تغییراتی روبرو شده تا به شکل و شمایل مجذوب نماینده فعلی درآید.

رزرو هتل در فلورانس

شهری با قدمت تاریخی فراوان، جاذبه های طبیعی متنوع و معماری شهری بی نظیر، قطعا در طول ایام سال مملو از جهانگردانی است که از نقاط مختلف جهان برای دیدنی جاذبه ها به آن سفر می نمایند. فلورانس ایتالیا نیز از جمله شهرهایی است که تقریبا در بیشتر ایام سال مملو از جهانگرد است و فقط در اواخر تابستان و اواسط زمستان است که از شدت حضور جهانگردان کاسته می شود.

رزرو هتل در فلورانس به همین دلیل بسیار مهم است. قطعا باید از ماه ها قبل، برای رزرو اتاق در برترین هتل های فلورانس اقدام شود تا در زمان و هتلی که مد نظر دارید، اقامت داشته باشید. به ویژه بعضی از هتل های خاص در این شهر، ممکن است خیلی زود پر شوند. البته اگر برای سفر برنامه ریزی داشته باشید، جای هیچ گونه نگرانی نیست و می توانید رزرو هتل را در زمان و مکان مد نظر خود قطعی کنید.

خوشبختانه سابقه چندین ساله آژانس جهانگردی خبرنگاران برای رزرو هتل در اروپا باعث شده تا خیال جهانگردان از بابت رزرو هتل در فلورانس راحت باشد. کافی است زمان سفر و اندازه هزینه ای که برای رزرو اتاق در نظر دارید را با کارشناسان خبرنگاران در میان بگذارید تا برترین پیشنهادها را به شما ارائه دهند. به ویژه برای رزرو هتل در بعضی هتل های فلورانس که باید از چند ماه قبل اقدام شود، مجموعه خبرنگاران می تواند از تجربیات 40 ساله خود در این زمینه استفاده نموده و اقامت شما را در هتل مد نظر قطعی کند.

حمل و نقل عمومی در فلورانس

شما به شهری کوچک سفر می کنید که تقریبا بیشتر احتیاجهای حمل و نقل با استفاده از وسایل عمومی برآورده می شود. از مهم ترین و کاربردی ترین وسایل حمل و نقل عمومی در فلورانس، قطار شهری است. تعداد زیاد قطار، ایستگاه های متعدد و قیمت مناسب آن باعث شده تا یکی از برترین راه ها برای جابه جایی در شهر باشد. البته اتوبوس شهری نیز گزینه مناسبی است که نباید آن را فراموش کنید.

تاکسی گران قیمت ترین وسیله برای حمل و نقل در این شهر است. پیشنهاد می کنیم اگر عجله ندارید و می خواهید در هزینه های خود صرفه جویی کنید، از تاکسی استفاده نکنید. بسیاری از جهانگردان خارجی به ویژه ایرانی هایی که تجربه سفر به فلورانس را دارند، توصیه می نمایند به جای استفاده از وسایل حمل و نقل به ویژه تاکسی، پیاده روی کنید. دسترسی به بسیاری از منطقه ها جهانگردی فلورانس به دلیل کوچک بودن شهر، راحت است و می توانید در حین قدم زدن در شهر نیز از جاذبه های معماری لذت ببرید. اینجاست که اهمیت انتخاب هتل نیز بیشتر می شود. به همین دلیل است که باید برای کاهش هزینه های حمل و نقل، قبل از رزرو هتل با کارشناسان خبرنگاران مشورت شود. برترین کار این است که هتلی را انتخاب کنید که در مرکز شهر فلورانس باشد تا احتیاج زیادی به استفاده از وسایل حمل و نقل نداشته باشید.

غذاهای محلی فلورانس

تقریبا تمامی شهرهای ایتالیا، به غذاهایی معروفیت دارند که فقط باید در همان شهر طعم خوشمزه آن ها را بچشید. غذاهای محلی فلورانس نیز اگرچه در بعضی از شهرهای دیگر ایتالیا سرو می شود؛ اما هیچ وقت به خوبی صرف این غذاها در برترین رستوران های فلورانس نخواهد شد.

در ادامه به معرفی تعدادی از غذاهای معروف این شهر می پردازیم

استیک فلورنتینا

یک غذای خوشمزه و مشهور که اصولا یک پرس آن برای دو نفر یا حتی بیشتر هم کافی است! استیک فلورنتینا که به روش خاصی به وسیله آشپزهای این شهر طبخ و سرو می شود. مزه خاص این غذا تا سال ها شما را به یاد فلورانس می اندازد. این نوع استیک اصولا زیاد سرخ نمی شود و اگر می خواهید طعم واقعی و سنتی آن را بچشید، باید به همین صورت میل کنید.

پاپاردله

دومین غذای محبوب در بین جهانگردان، پاپاردله Papardelle است. این غذا نوعی پاستای خوشمزه و معروف است که طعم و عطر خاصی دارد. سسی که روی این پاستا ریخته می شود، سسی مخصوص بوده که در طبخ آن از نوعی گراز استفاده شده است. البته اگر تمایلی به خوردن گوشت گراز ندارید، امکان استفاده از گوشت غاز نیز وجود دارد و بسیار خوشمزه است.

لمپردوتو

اگر می خواهید هزینه زیادی برای خوردن غذا نپردازید، باید غذاهای خیابانی فلورانس را امتحان کنید. از برترین غذاهای خیابانی در این شهر، لمپردوتو Lamperdotto است. البته اگر سری به نظرات جهانگردان خارجی که این غذا را تست نموده اند بزنید، بعضی آن را دوست نداشته اند. در مقابل بعضی عاشق این غذای سنتی فلورانس شده اند. اگر کله پاچه دوست داشته باشید، احتمالا لمپردوتو را هم دوست دارید. این غذا نوعی ساندویچ است که در آن از سیرابی استفاده شده اما بوی ناخوشایند سیرابی را ندارد. مزه متفاوت این غذای خوشمزه را از دست ندهید.

مراکز خرید فلورانس

خرید کالاهای هنری برترین سوغاتی از فلورانس است. گالری های مختلف هنری و فروشگاه های متعدد سوغاتی فروشی را در جای جای این شهر به ویژه در نزدیکی جاذبه های جهانگردی پیدا می کنید. پاساژهای مدرن زیادی در فلورانس وجود دارند که می توانید خرید خود را از آن ها انجام دهید. بااین حال سر زدن به بازارهای سنتی و قدیمی هم فال است و هم دیدن! هم به جاذبه ای جهانگردی سر زده اید و هم خریدتان را انجام داده اید.

بازار مرکزی فلورانس از آن بازارهای پررونق قدیمی در این شهر است. البته این بازار بیشتر به خوراکی ها اختصاص دارد و می توانید برترین روغن زیتون این شهر را در غرفه های این بازار پیدا کنید. بازار سنتی سن لورنزو نیز از دیگر مراکز خرید در این شهر است که به کالاهای چرمی اختصاص دارد. کالاهای چرمی هم در این بازار و هم در پاساژهای مدرن، از برترین سوغاتی های فلورانس هستند که می توانید برای دوستان و خانواده خود به یادگار ببرید.

خرید تور فلورانس

به دلیل نزدیکی فلورانس به شهر پیزا، سفر به این دو شهر در یک برنامه چندروزه در تور ایتالیا قرار می گیرد. فاصله فلورانس تا پیزا از دو راه مختلف 80 یا 100 کیلومتر است که از نظر زمانی، فاصله این دو شهر را می توانید در یک ساعت طی کنید. بااین حال برنامه ریزی برای سفر به این منطقه و استفاده از زمان برای گردش در شهر و سر زدن به جاذبه های جهانگردی، احتیاج به اطلاعات و تجربه دارد. به همین دلیل باید برنامه ریزی دقیقی در تور فلورانس داشته باشید.

یکی از باسابقه ترین مجریان تورهای مسافرتی و جهانگردی در ایران، آژانس خبرنگاران است. این مجموعه توانسته با تسلط کافی بر روی تورهای اروپایی، برنامه ریزی های دقیق و متنوعی برای سفر به اروپا داشته و تجارب زیادی را در بیش از 40 سال برگزاری تور کشورهای اروپایی کسب کند. برگزاری تور ایتالیا فلورانس نیز که از محبوب ترین تورهای جهانگردی اروپا به ویژه برای علاقه مندان به هنر و معماری است، یکی از تخصص های آژانس خبرنگاران به شمار می رود و

کافی است همین حالا با کارشناسان خبرنگاران تماس بگیرید و اطلاعات دقیق تری در خصوص تور فلورانس به دست آورید. بعلاوه می توانید در زمینه خرید بلیط هواپیما به ایتالیا و رزرو هتل در فلورانس نیز اطلاعات خوبی کسب کنید. خبرنگاران نه تنها پیش از سفر، نه فقط در طول سفر بلکه بعد از اتمام سفر نیز گوش شنوای شما برای بیان نقدها و پیشنهادات یا سوالات احتمالی است. سفر به فلورانس با خبرنگاران حس و حال دیگری خواهد داشت!

در این مطلب کوشش شد تا به بعضی از مهم ترین ویژگی های فلورانس ایتالیا بپردازیم. با مطالعه این نکات می توانید هوشمندانه تر برای سفر برنامه ریزی کنید. اگر یاری کارشناسان خبرنگاران را نیز در کنار مطالعه این مطلب داشته باشید، هیچ نقصی در این سفر رویایی به منطقه توسکانی وجود نخواهد داشت. در سفر به این منطقه باید از لحظه به لحظه زمانتان بهره ببرید تا پس از بازگشت، حسرت زمان های تلف شده را نخورید.

اگر تجربه ای از سفر به فلورانس دارید، به وسیله نظرات این پست با ما در میان بگذارید. مطمئن هستیم تجربیات شما می تواند به هم وطنانتان بیشترین یاری را برای بهبود تجربه سفر به ایتالیا به ویژه این شهر مجذوب نماینده تاریخی بکند. پس منتظر نظراتتان هستیم!

[aparat id=feZNU]

منبع: ققنوس
انتشار: 23 دی 1400 بروزرسانی: 23 دی 1400 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 1129

به "تور ایتالیا ارزان: فلورانس، مهد رنسانس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ایتالیا ارزان: فلورانس، مهد رنسانس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید