ممنوعیت و جریمه های سفر در تعطیلات عید فطر

به گزارش چه خبر آنلاین، ایسنا/ این خبر پیرامون ممنوعیت و جریمه های سفر در تعطیلات عید فطر برای شما مخاطبان گرامی نگارش شده است.

ممنوعیت و جریمه های سفر در تعطیلات عید فطر

بنا به تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا، تردد بین همه استانها با خودروی شخصی از ساعت 12 ظهر 21 اردیبهشت تا ساعت 12 ظهر 25 اردیبهشت ممنوع است. سخنگوی این ستاد تاکید نمود که سفر به وسیله هوایی و ریلی ممنوع نیست.

علیرضا رئیسی همچنین گفت که جریمه تردد در شهرهای قرمز یک میلیون تومان و در شهرهای نارنجی 500 هزار تومان است. برای شهرهای زرد که قبلا جریمه نداشتند، مصوب شد در این تعطیلات 500 هزار تومان جریمه درنظر گرفته گردد. بنابراین تردد بین همه شهرها ممنوع است و اگر تخلفی صورت گیرد مشمول جریمه می گردد.

با توجه به شناسایی ویروس های جهش یافته در مناطق مختلفی از کشور، نظر ستاد ملی مقابله با کرونا بر این است که منع تردد یکی از مهمترین مؤلفه ها برای کنترل ویروس های جهش یافته در کشور است.

وزیر راه و شهرسازی نیز تاکید نمود که با توجه به اتصال شبکه های حمل و نقل ریلی و هوایی به برنامه ماسک، هیچ بیمار کرونایی نمی تواند با وسایل حمل ونقل عمومی سفر برود، چون بلیتی به او فروخته نخواهد شد و اگر مسافری قرنطینه خود را بشکند، برای او پیامک هشدار ارسال می گردد.

این درحالی است که معاون وزارت بهداشت در هفته های گذشته از سفر و تردد 51 هزار مبتلا به کرونا خبر داده بود. اما وزیر راه در این باره گفت براساس ردیابی های اجرا شده مسافران کرونایی عمدتا از شهرشان خارج نشده و غالبا سفرهای درون شهری داشته اند.

حرمت الله رفیعی، رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران گفت که با وجود تصمیم ستاد ملی کرونا، اما هیچ نامه و بخشنامه ای در ارتباط با ممنوعیت سفر با تور به آژانس های مسافرتی ابلاغ نشده است. بنابراین اجرای تور به وسیله دفاتر رسمی فعلا مشمول ممنوعیت نمی گردد.

با این حال، در تعطیلات گذشته که دستوری درباره ممنوعیت اجرای تور از مبدأ ابلاغ نشده بود، اما در برخی شهرها مانع اجرای تور شدند و اتوبوس برخی گردشگران نیز از راستا بازگردانده شد.

مراکز اقامتی نیز با توجه به اینکه در گروه شغلی یک دسته بندی شده اند، منعی برای فعالیت به ویژه در تعطیلات پیش رو نباید داشته باشند. جمشید حمزه زاده، رئیس جامعه هتلداران ایران گفت: در تعطیلات عید فطر، هتل ها و مراکز اقامتی رسمی باز هستند و ممنوعیتی شامل فعالیت آنها نمی گردد و پذیرش مسافر ادامه دارد. او افزود که درحال حاضر، در هیچ شهری با دستور استانی یا ستاد کرونا هتلی بسته نشده است، مگر اینکه تعطیلی خودخواسته باشد.

منبع: همگردی
انتشار: 23 خرداد 1400 بروزرسانی: 23 خرداد 1400 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 859

به "ممنوعیت و جریمه های سفر در تعطیلات عید فطر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ممنوعیت و جریمه های سفر در تعطیلات عید فطر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید