تور بلغارستان: راهنمای سفر به صوفیه، بلغارستان

به گزارش چه خبر آنلاین، با سفر به صوفیه، مرکز بلغارستان و تماشا این شهر کاملا شگفت زده خواهید شد، چرا که بیشتر گردشگران انتظار دارند با شهری ساکت و دلگیر رو به رو شوند، اما صوفیه شهری است با فرهنگ های مختلف که به سرعت به سمت امروزی شدن پیش می رود. تاریخ باور نکردنی این شهر، غذای مقرون به صرفه و مردم مهربان آن از جمله مواردی هستند که شما را به این شهر جذب می نمایند. از تور های پیاده روی فوق العاده، کلیسا های تاریخی، موزه ها و حمام های آب معدنی گرفته تا کافه های امروزی و رستوران ها، همه و همه از جاذبه های شهر صوفیه محسوب می شوند. شهر صوفیه یک مقصد گردشگری بسیار عالی خواهد بود.

تور بلغارستان: راهنمای سفر به صوفیه، بلغارستان

با ما سفر کنید و با تور بلغارستان از معماری شگفت انگیز اروپایی دیدن کنید و شهر زیبای صوفیه را ببینید.

هزینه های معمول

هتل و هاستل

هزینه اتاق های خوابگاهی بین 18 تا 27 لوا (10/5 تا 16/5 دلار) است. هزینه اتاق خصوصی بین 18 تا 36 دلار برای اتاق دو نفره خواهد بود.

هتل های مقرون به صرفه قیمت

هزینه این هتل ها بین 36 تا 105 لوا (21 تا 31 دلار) برای اتاق های یک نفره یا دو نفره خواهد بود.

غذا

در صوفیه به راحتی می توانید غذا های مقرون به صرفه و بیرون بر تهیه کنید. با پرداخت کم تر از 2/7 لوا می توانید یک تکه پیتزا، هات داگ یا ساندویچ تهیه کنید. بعلاوه در شیرینی فروشی ها می توانید غذا های سنتی مثل بانیستا و انواع شیرینی ها را تهیه کنید. این غذا ها معمولا به همراه نوشیدنی های مخصوص سرو می شوند. بعلاوه کیک های بزرگ و پهن که از پنیر، ژامبون، ژله یا شکلات پر شده، بسیار مورد علاقه بیشتر افراد هستند. هزینه یک وعده غذای خوب و کامل به همراه نوشیدنی در رستوران بین 13 تا 27 لوا (7/5 تا 15/5 دلار) خواهد بود.

حمل و نقل

هزینه اجاره دوچرخه برای سه ساعت 18 لوا (10/5 دلار) خواهد بود. در شهر صوفیه سیستم حمل و نقل عمومی کاملی متشکل از اتوبوس، واگن های برقی، تراموا و مترو وجود دارد. ساعات کار سیستم حمل و نقل عمومی از 5 صبح تا 12 شب است. هزینه بلیت یک طرفه 1/8 لوا (1/05 دلار) است. تاکسی ها تنها وسیله حمل و نقل موجود در شب هستند.

نکاتی برای کاهش هزینه ها

سوغات خود را در مترو خریداری کنید

شاید کمی عجیب به نظر برسد اما برترین سوغاتی ها را می توانید از مغازه های کوچک ایستگاه مترو تهیه کنید. بعلاوه در موزه مردم شناسی مغازه کوچکی وجود دارد که همه نوع سوغات بلغارستان را دارد. میدان اکساندر نوسکی (Alexander Nevski) و درست رو به روی کلیسا مکان دیگری است که از آنجا می توانید انواع سوغات و وسایل آنتیک تهیه کنید.

در فصل زمستان به صوفیه سفر کنید

تابستان و از ماه ژوئن تا سپتامبر اوج سفر گردشگر ها به صوفیه است و هزینه هواپیما نیز مانند هزینه اقامت بسیار بالاست. فصل زمستان برترین زمان برای سفر به صوفیه است، چرا که می توانید به دور از شلوغی و هیاهو از منظره ها زیبا تماشا کنید و به اسکی بروید. بعلاوه از سفر به صوفیه در کریسمس خودداری کنید، چرا که گردشگر های زیادی در این زمان به این شهر سفر می نمایند.

از تور های پیاده روی رایگان بهره ببرید

این تور ها برترین موقعیت برای آشنایی با منطقه ها تاریخی این شهر و تماشا مکان های مختلف صوفیه است. مکان هایی که حتما باید از آن ها تماشا کنید. این تور ها 2 بار در روز ارائه می شوند و موقعیت خوبی برای تجربه اوقاتی شاد است.

مکان های تماشای و فعالیت های جالب در صوفیه

از موزه ملی تاریخ نظامی تماشا کنید

این موزه یکی از پر بازدید ترین مکان های تماشای صوفیه است. این موزه در سه طبقه نمایشگر اطلاعاتی جامع در مورد جنگ در بلغارستان در صد ها سال گذشته است. بعلاوه نمایشی مخصوص از رژه نظامیان پخش می شود.

از نمایشگاه ملی هنر بازدید کنید

این نمایشگاه دارای مجموعه ای کامل از هنر بلغار در سراسر بلغارستان است. آثار هنری بسیاری از قرن های 19 و 20 در این جا به نمایش گذاشته می شود. بعلاوه آثاری از هنرمندان معروف بلغارستان مثل ولادیمیر دیمیتروف (Vladimir Dimitrov) و آنتون میتوو (Anton Mitov) در این نمایشگاه دیده می شود.

در حمام های ترکی حمام کنید

این حمام ها که به حمام آب معدنی نیز معروفیت دارند، بین سال های 1911 تا 1913 ساخته شده اند. این حمام ها با اینکه دهه 90 میلادی متروک واقع شدند، اما به عنوان جواهری در هنر معماری بلغار شناخته می شوند. در حال حاضر دکور های سفالی زیبا و ساخته های مختلف این بنا در دست بازسازی است. بعلاوه موزه مدنی - اجتماعی جدیدی نیز در اینجا واقع است که حتما باید از آن تماشا کنید.

به تماشای کلیسای سنت جورج بروید

این کلیسا که قدمتش به قرن چهارم می رسد، قدیمی ترین بنا در شهر صوفیه است. ساختمان دایره ای این کلیسا در قرن 6 ساخته و در قرن 16 به مسجد تبدیل شد. دیوارنما های زیبایی داخل این کلیسا قرار دارند که از 3 لایه نقاشی تشکیل شده اند و قدمتشان به قرن 10 تا 14 بر می شود.

کنار بنای یادبود 1300 ساله توقف کنید

این ساختمان در سال 1981 به عنوان یادبودی برای تاسیس اولین امپراطوری بلغار ساخته شد. این بنا به تدریج فرسوده شده، اما هنوز هم زیبایی است و ارزش تماشا دارد. اگر در نزدیکی این جا بودید، حتما سری به آن بزنید.

از دفتر رئیس جمهور و تشریفات گارد حفاظتی تماشا کنید

دفتر رئیس جمهور در بخش شرقی ساختمانی سنگی به شکل هتل شرایتون واقع است. این دفتر برای بازدید عموم باز نیست، اما گارد حفاظتی آن هر یک ساعت تغییر می نمایند. پاکوبی خیال انگیز مردان متحد الشکل چیزی نیست که بتوان همواره شنید.

از کاخ ملی فرهنگ تماشا کنید

این کاخ از 15 تالار جداگانه تشکیل شده است و بزرگ ترین مجموعه فرهنگی در کشور محسوب می شود. در فصل تابستان برنامه ای تعیین برای انواع نمایش ها و دیگر کار ها وجود دارد که می توانید از آن ها تماشا کنید. از آن جایی که بیشتر سالن های تئاتر در فصل تابستان تعطیل هستند، قطعا این کاخ جایی است که آن را برای تماشا و گردش انتخاب خواهید کرد.

در رویداد های خانه سرخ (the Red House) شرکت کنید

این ساختمان که محل تشکیل بحث های سیاسی، شب شعر و داستان خوانی و دیگر فعالیت ها است، محلی مناسب برای گردش و گذران اوقاتی خوش محسوب می شود. خود ساختمان در قرن بیستم ساخته شده و معماری داخلی آن بسیار زیبا است. عموما رویداد های اتفاقیه در این ساختمان رایگان هستند. پس بازدید از آن جا حتما ارزش دارد.

در کوکولندیا (Kokolandia ) سرگرمی کنید

این جا مرکز سرگرمیات در مکانی سر باز است که امکان شرکت در سه ورزش بالا رفتن از طناب، صخره نوردی و مینی گلف وجود دارد. در این پارک هم بزرگ سالان و هم بچه ها می توانند اوقاتی خوش داشته باشند.

پینت بال بازی کنید

پینت بال به طرزی عجیب در صوفیه محبوب است و مکان های زیادی برای بازی وجود دارند.

در پارک بزرگ شهر صوفیه قدم بزنید

این پارک در نزدیکی بنای یادبود 1300 ساله واقع است و دکه های کمی در آن وجود دارند. این جا امکان انجام اسکیت برد وجود دارد و بعلاوه افراد زیادی هستند که بستنی و پاپ کرن می فروشند.

از صومعه ی ریلا تماشا کنید

این صومعه مهم ترین مکان مقدس در بلغارستان است و در کوه های ریلا در 120 کیلومتری شهر صوفیه واقع شده است. این مجموعه با قدمتی طولانی (از قرن 10 میلادی) و معماری فوق العاده یکی از بزرگ ترین مکان های گردشگری در بلغارستان است.

از کلیسای جامع الکساندر نوسکی تماشا کنید

این کلیسا که در قرن بیستم ساخته شده، یکی از بزرگ ترین کلیسا ها در دنیا است. گنبد این کلیسا طبق معماری بیزانس ساخته شده و داخل آن با سنگ های مرمر ایتالیایی و زیبا پوشیده شده است. این کلیسا جایی است که به طور قطع برای تماشا آن توقف خواهید کرد.

منبع: کجارو
انتشار: 15 دی 1400 بروزرسانی: 15 دی 1400 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 1120

به "تور بلغارستان: راهنمای سفر به صوفیه، بلغارستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور بلغارستان: راهنمای سفر به صوفیه، بلغارستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید