ظهور یک آزادکار جوان در جمع مدعیان وزن 97 کیلوگرم

به گزارش چه خبر آنلاین، به گزارش خبرنگاران، چندی پیش رقابت های قهرمانی کشتی امیدهای جهان به میزبانی صربستان برگزار گشت که تیم کشتی آزاد زیر 23 کشورمان با کسب یک مدال طلا، 2 نقره و 5 مدال برنز عنوان نایب قهرمانی را از آن خود کرد.

ظهور یک آزادکار جوان در جمع مدعیان وزن 97 کیلوگرم

تک مدال طلای تیم ایران در این مسابقات را امیرعلی آذرپیرا در وزن 97 کیلوگرم کسب کرد که نشان داد یکی از مدعیان تازه وارد این وزن در رده بزرگسالان خواهد بود و همچنان می تواند در این وزن برای کشتی ایران افتخار کسب کند. او در رقابت های قهرمانی امیدهای جهان ابتدا واسیل پولیوچنکا از بلاروس را با نتیجه 5 بر صفر را مغلوب کرد و سپس زوریکو اورتاشویلی از گرجستان را با نتیجه 5 بر 3 شکست داد. در ادامه پیروز شد با نتیجه 9 بر صفر جاناتان آیلو از آمریکا را از پیش رو بردارد به فینال برسد که در این دیدار هم رادو لیفتر از مولداوی را با نتیجه 7 بر 3 مغلوب کرد و به مدال طلا دست یافت.

امیرعلی آذرپیرا با کسب مدال طلای امیدهای جهان توانست به جمع مدعیان وزن 97 کیلوگرم بزرگسالان ملحق شود. وزنی که مدعیانی همچون علیرضا کریمی، علی شعبانی، محمدحسین محمدیان و مجتبی گلیج در آن حضور دارند و رسیدن به دوبنده تیم ملی در این وزن کار دشواری است.

به همین علت امیرعلی آذرپیرا که حالا خود را در کنار مدال داران نامدار وزن 97 کیلوگرم می بیند گفت: با مدال طلایی که در صربستان بدست آوردم به جمع مدعیان تیم ملی بزرگسالان راه یافتم و هدفم کسب دوبنده تیم ملی است. البته وزن من کمتر از مدعیان است و نسبت به حریفان خودم سبک تر هستم، اما به هر حال سعی کردم در رقابت های امیدهای جهان عملکرد مطلوبی داشته باشم.

وی در مورد کشتی های خود در جهانی صربستان گفت: این مسابقات سطح خوبی داشت که من توانستم با پیروزی در 5 مبارزه به مدال طلا دست یابم. حریفان خوبی را از پیش رو برداشتم اما در دیدار فینال با یک کشتی معمولی توانستم حریف خود را از کشور مولداوی را مغلوب کنم.

آذرپیرا در سرانجام به کسب عنوان نایب قهرمانی تیم ایران اشاره کرد و گفت: تمامی بچه ها تیم همدل بودیم تا بتوانیم به عنوان قهرمانی این مسابقات برسیم، اما برخی اوقات اتفاقاتی رخ می دهد که ما را از هدف اصلی دور می کند. مطمئناً تیم ما شایسته قهرمانی بود و می توانستیم با کمی شانس و تلاش بیشتر در سکوی نخست امیدهای جهان قرار گیریم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 دی 1400 بروزرسانی: 2 دی 1400 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 1106

به "ظهور یک آزادکار جوان در جمع مدعیان وزن 97 کیلوگرم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظهور یک آزادکار جوان در جمع مدعیان وزن 97 کیلوگرم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید