سفر نخست وزیر تونس به ریاض

به گزارش چه خبر آنلاین، نخست وزیر تونس در اولین سفر رسمی خود به خارج از کشور از زمان انتصابش در این پست در یازدهم اکتبر جاری، به عربستان رفت.

سفر نخست وزیر تونس به ریاض

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، قرار است نجلاء بودن، نخست وزیر تونس در اجلاس ابتکار عمل خاورمیانه سبز که طی امروز دوشنبه و فردا سه شنبه (سوم و چهارم آبان) به میزبانی ریاض با حضور رؤسای کشورها و نخست وزیران برگزار می گردد، شرکت کند.

عثمان الجرندی، وزیر خارجه و لیلی الشیخاوی، وزیر محیط زیست تونس، نجلاء بودن را در این سفر همراهی می نمایند.

هدف از برگزاری نشست مذکور، یکپارچگی کوشش ها و تقویت همکاری بین عربستان و کشورهای همسایه جهت مقابله با چالش های تغییرات آب و هوایی و تشکیل نخستین اتحادیه مقابله با این پدیده در خاورمیانه است.

در این نشست بعلاوه چالش های انتقال انرژی، ایجاد توازن و تعادل و نیز صنعت کربن و فرصت های سرمایه گذاری نو در اقتصاد سبز مورد آنالیز قرار می گیرد.

پیشتر یک سایت متخصص مسائل آفریقا اظهار داشت که قیس سعید، رئیس جمهور تونس امروز (دوشنبه) به ریاض سفر خواهد نمود تا در اجلاس ابتکار عمل خاورمیانه سبز حضور یابد.

سایت افریکا اینتلیجنس، متخصص مسائل آفریقا اظهار داشت: با اینکه در این کنفرانس راه های کاهش انتشار کربن و مسائل زیست محیطی مختلف خاورمیانه آنالیز خواهند شد، اما قیس سعید امیدوار است در حاشیه این سفر بتواند در راستای حمایت از بودجه دچار مشکل کشورش، حمایت اقتصادی بزرگی از طرف عربستان و امارات دریافت کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 آبان 1400 بروزرسانی: 28 آبان 1400 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 1073

به "سفر نخست وزیر تونس به ریاض" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر نخست وزیر تونس به ریاض"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید