رهبران پنتاگون و ناتو به افغانستان می فرایند

به گزارش چه خبر آنلاین، ایسنا نوشت: یک مقام دولت افغانستان اظهار داشت، قرار است وزیر دفاع آمریکا و دبیر کل ائتلاف نظامی ناتو فردا شنبه به شهر کابل سفر نمایند.

رهبران پنتاگون و ناتو به افغانستان می فرایند

به گزارش طلوع نیوز، صدیق صدیقی، سخنگوی دفتر ریاست جمهوری افغانستان گفت، همچنان که آمریکا به امضای یک توافق صلح با طالبان بعد از 18 ماه مذاکرات بین دو طرف نزدیک می گردد، مارک اسپر، رئیس پنتاگون و ینس استولتنبرگ، دبیر کل ناتو قرار است فردا به افغانستان سفر نمایند.

بنا به گفته صدیق صدیقی، اسپر و استولتنبرگ قرار است در این سفر همراه با اشرف غنی، رئیس جمور افغانستان یک اعلامیه مشترک صادر نمایند.

از سوی دیگر گزارش شده که انتظار می رود انتها فردا توافق صلح آمریکا و طالبان در شهر دوحه قطر امضا گردد و همزمان با امضای آن نیز این اعلامیه مشترک در شهر کابل منتشر می گردد.

این تحولات در پی اجرای یک هفته ای طرح کاهش خشونت در افغانستان که از تاریخ 22 فوریه کلید زده شده و امشب سرانجام می یابد رخ می دهند.

بر طبق آمار و ارقام دولتی و همچنین گزارش رسانه طلوع نیوز، در مدت این یک هفته، موارد امنیتی به میزان چشمگیری در افغانستان کاهش یافته است.

منابع اعلام نموده اند اگر دو طرف پیروز به امضای توافق صلح شوند به احتمال زیاد دور دیگری از کاهش خشونت ها در افغانستان اجرایی خواهد شد.

312 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 25 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 13

به "رهبران پنتاگون و ناتو به افغانستان می فرایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رهبران پنتاگون و ناتو به افغانستان می فرایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید