میشل عون: از هر یاری قطر برای برون رفت لبنان از بحران جاری استقبال می کنیم

به گزارش چه خبر آنلاین، رئیس جمهور لبنان در ملاقات با وزیر خارجه قطر تاکید نمود که کشورش از هر گونه یاری قطر برای برون رفت لبنان از بحران ها در سطوح مختلف استقبال و تقدیر می نماید.

میشل عون: از هر یاری قطر برای برون رفت لبنان از بحران جاری استقبال می کنیم

همراه ما باشید و با تور ارزان قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، میشل عون رئیس جمهور لبنان به وزیر خارجه قطر گفت که کشورش از حمایت های دائمی دوحه به بیروت در همه زمینه ها استقبال می نماید.

به گزارش پایگاه خبری النشره، میشل عون در ملاقات با محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر خارجه و معاون نخست وزیر قطر که به بیروت سفر نموده است، گفت که لبنان از اهتمام امیر قطر به یاری برای برون رفت لبنان از شرایط سخت کنونی و پیامدهای خطرناک آن در تمام سطوح قدردانی می نماید.

رئیس جمهور لبنان با تشریح عوامل وخامت بحران لبنان و تاخیر در فرایند تشکیل کابینه این کشور گفت: قطر همیشه در کنار لبنان ایستاده است و هر اقدامی که این کشور بتواند برای حل بحران های فعلی لبنان انجام دهد مورد استقبال و تقدیر لبنانی هاست.

وزیر خارجه قطر هم به نوبه خود از آمادگی کشورش برای یاری به حل بحران های لبنان در سطوح مختلف گفت و تاکید نمود که قطر در شرایط سختی که لبنان در آن به سر می برد در کنار ملت آن است.

رئیس سازمان امنیت کشور قطر وزیر خارجه این کشور را در سفر به لبنان همراهی می نماید.

وزیر خارجه قطر صبح امروز سه شنبه وارد این کشور شد. او قرار است با نبیه بری رئیس مجلس و سعد الحریری نخست وزیر مأمور به تشکیل کابینه هم ملاقات و گفت و گو کند.

منابع سیاسی به روزنامه الجمهوریه لبنان هم گفتند که سفر محمد عبدالرحمن آل ثانی بی ارتباط به ملاقات سه گانه وزرای خارجه آمریکا، فرانسه و عربستان سعودی در مورد لبنان نیست و اهمیت بالایی دارد و چه بسا که این سفر بتواند گشایشی در بحران سیاسی لبنان ایجاد کند، اما شرط اصلی آن این است که لبنان به کوشش های منطقه ای و بین المللی برای ایجاد یک روزنه جهت حل بن بست سیاسی پاسخ مثبت دهند.

منابع نزدیک به نبیه بری هم به نقل از او گفتند که سفر وزیر خارجه قطر اهمیت بالایی دارد و می تواند اثرات مثبتی داشته باشد.

حسان دیاب نخست وزیر دولت پیشبرد امور لبنان امروز در ملاقاتی با سفرا ضمن اعلام اینکه این کشور تا انفجار اجتماعی و بروز فاجعه فاصله ای ندارد، از همه دوستان و برادران خواست لبنان را نجات دهند.

بحران سیاسی در حالی لبنان را به بحران مالی کشانده و این کشور با کمبود شدید سوخت و افزایش قیمت دلار روبرو است که لبنان هشت ماه است که دولت ندارد.

سعد الحریری از تاریخ یکم آبان سال گذشته مسئولیت تشکیل کابینه شد اما هنوز پیروز به این کار نشده است و امورات را همچنان دولت پشیبرد امور می چرخاند که اختیارات قانونی کامل ندارد.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 29 تیر 1400 بروزرسانی: 29 تیر 1400 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 925

به "میشل عون: از هر یاری قطر برای برون رفت لبنان از بحران جاری استقبال می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میشل عون: از هر یاری قطر برای برون رفت لبنان از بحران جاری استقبال می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید