آنالیز فرایند خروج نظامیان آمریکا از افغانستان به وسیله بایدن

به گزارش چه خبر آنلاین، خبرنگاران: جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا روز پنجشنبه در نشستی با تیم امنیت ملی دولت خود فرایند خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان را آنالیز می نماید.

آنالیز فرایند خروج نظامیان آمریکا از افغانستان به وسیله بایدن

به گزارش خبرنگاران جن ساکی سخنگوی کاخ سفید در بیانیه ای اعلام نموده است بایدن با تیم امنیت ملی خود ملاقات می نماید تا گزارش دوره ای پیشرفت فرایند کاهش نظامیان در افغانستان را دریافت کند.

به گزارش رسانه های آمریکایی بایدن در پاسخ به سوالی درباره شرایط فعلی افغانستان به خبرنگاران گفته است فردا (پنجشنبه) درباره فرایند خروج از افغانستان صحبت می نماید.

ند پرایس سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی به خبرنگاران گفت: میزبانی ایران از مذاکرات صلح افغانستان ممکن است سازنده باشد.

وی اضافه نمود: همسایگان افغانستان باید نقشی سازنده برای برقراری صلح پایدار در این کشور داشته باشند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اظها ر داشت: ما می دانیم که ایران میزبان هیأت طالبان بوده و نقش همسایگان افغانستان را در آینده درک می کنیم.

این مقام آمریکایی افزود: ما از نقش قطر در گفت وگوهای افغانستان قدردانی و از ادامه این گفت وگو را در دوحه حمایت می کنیم.

به گزارش ایرنا، اجلاس گفت وگوهای بین الافغانی با حضور نمایندگان دولت افغانستان، شخصیت های عالی جمهوریت و هیات عالی سیاسی طالبان به میزبانی جمهوری اسلامی ایران در وزارت امور خارجه ایران برگزار گردید.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در این نشست با اشاره به شکست ایالات متحده آمریکا در افغانستان و حضور بیش از دو دهه در این کشور که موجب خرابی های بسیاری شده است خاطر نشان ساخت: امروز مردم و رهبران سیاسی افغانستان باید برای آینده کشورشان تصمیمات سخت اتخاذ نمایند

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 14 مرداد 1400 بروزرسانی: 14 مرداد 1400 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 953

به "آنالیز فرایند خروج نظامیان آمریکا از افغانستان به وسیله بایدن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز فرایند خروج نظامیان آمریکا از افغانستان به وسیله بایدن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید