دیپ فیک با یک عکس هویت شما را جعل می نماید؟ ، هوش مصنوعی نو سامسونگ همزمان ترسناک و مهیج است

به گزارش چه خبر آنلاین، گروهی از پژوهشگران در موسسه پژهشی سامسونگ در مسکو پیروز شده اند نوعی الگوریتم هوش مصنوعی نو طراحی نمایند که می تواند با یاری دیپ فیک تصاویر جعلی سه بعدی را به راحتی و تنها با یک عکس ساده ایجاد کند.

دیپ فیک با یک عکس هویت شما را جعل می نماید؟ ، هوش مصنوعی نو سامسونگ همزمان ترسناک و مهیج است

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، طی سال های اخیر مبحث دیپ فیک بارها مورد توجه قرار گرفته است اما شاید بتوان گفت از سال گذشته میلادی تا کنون روند پیشرفت دیپ فیک اسرار آمیز و خیره نماینده بوده است.

یکی از نوترین استفاده ها از دیپ فیک شامل ساخت سالوادور دالی زنده با یاری هوش مصنوعی است. سالوادور دالی نقاش مشهور اسپانیایی تبار در موزه خود با یاری دیپ فیک به سوالات کاربران پاسخ می دهد، درست مثل این که هنوز زنده است. اکنون خبر رسیده که تیم تحقیقاتی سامسونگ رکورد زده اند و با یک عکس ساده پیروز به اجرای پروژه های دیپ فیک شده اند.

اگر در خصوص دیپ فیک اطلاعات ندارید جالب است بدانید که در تکنولوژی دیپ فیک از تصاویر واقعی برای ایجاد تصاویر ویدئوهای جعلی استفاده می گردد. ویدئوهایی که از سیاستمداران تا هنرمندان را هدف قرار می دهند و می توانند حواشی متعددی نیز ایجاد نمایند. تا پیش از این دیپ فیک برای جعل تصاویر به هزاران تصویر احتیاج داشت، اما پژوهشگران سامسونگ می گویند الگوریتمشان تنها با یک تصویر، تصاویری جعلی ایجاد می نماید؛ موضوعی که همزمان ترسناک و مهیج است.

مهندس یگور زاخاروف، سرپرست این تیم در این خصوص شرح می دهد که اگر چه امکان ایجاد یک مدل به وسیله یک تصویر واحد وجود دارد اما هنوز هم ساخت تصاویر جعلی با یاری چند تصویر باورپذیرتر و طبیعی تر است.

تیم پژوهشی سامسونگ بیان کرد که این مدل در طول فرآیند یادگیری هوشمند، سه شبکه عصبی ایجاد می گردد. اول، یک شبکه که فریم های مرتبط با نشانه های چهره را با بردارها پیوند می دهد. سپس با استفاده از این داده ها، سیستم یک شبکه داده نو ایجاد می نماید که نشانگرهای آن را به فیلم های سنتز شده منتقل می نماید و انتها، شبکه نو تصویری واقع گرایانه را باز فراوری می نماید.

منبع: انتخاب
انتشار: 30 آذر 1401 بروزرسانی: 30 آذر 1401 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 1386

به "دیپ فیک با یک عکس هویت شما را جعل می نماید؟ ، هوش مصنوعی نو سامسونگ همزمان ترسناک و مهیج است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیپ فیک با یک عکس هویت شما را جعل می نماید؟ ، هوش مصنوعی نو سامسونگ همزمان ترسناک و مهیج است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید