دکوراسیون داخلی خانه های عربی، آشنایی با چیدمان به سبک عربی

به گزارش چه خبر آنلاین، ویژگی اصلی دکوراسیون داخلی خانه های عربی اتمسفر عرفانی، وهم آلود و لوازم مجلل و چشم گیر آنهاست. در ساختن یک دکوراسیون عرفانی و فاخر، سبک های کمی می توانند با سبک چیدمان عربی رقابت نمایند. استفاده از رنگ های خاص، حجم های هلالی زیبا و لوازم روکش شده با پارچه های مخمل لطیف در دکوراسیون عربی به شکلی بسیار موثر ترکیب می شوند. اگر به لوازم لوکس و چشم گیر علاقه داشته و دوست دارید این لوازم را در دکوراسیون منزل تان به نمایش بگذارید، چیدن منزل به سبک عربی یکی از بهترین راهکارهای پیش روی شماست. البته نیازی نیست حتما این سبک را در تمام اتاق های منزل رعایت کنید، صرفا یک اتاق که عموما همان هال پذیرایی است برای این چیدمان به این سبک بهترین انتخاب است.

دکوراسیون داخلی خانه های عربی، آشنایی با چیدمان به سبک عربی

جهت دریافت خدمات پتینه چیست با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

اما ساختن دکوراسیون به سبک عربی ساده تر از آنچیزی است که فکر می کنید. برای ایجاد این دکوراسیون باید لوازم مهم اتاق پذیرایی مثل پارچه پرده، مبلمان، رنگ دیوار یا کاغذ دیواری اتاق، فرش و لوازم دکوری فلزی را در سبک عربی خریداری کنید. این لوازم به وفور در فروشگاه های آنلاین یافت می شوند اما در این مطلب هم درباره نحوه انتخاب صحیح لوازم اتاق پذیرایی به سبک عربی توضیحاتی ارائه می دهیم. لطفا تا انتها مطلب همراه ما باشید.

تم رنگی مناسب دکوراسیون عربی

تم رنگی مناسب دکوارسیون داخلی خانه های عربی، عموما از رنگ های گرم و لاکچری تشکیل شده است. رنگ های خنثی گرم در چرخه رنگ ها جای خوبی برای آغاز است. برای دیوارهای تاکیدی می توانید از رنگ های جذابی مثل نارنجی یا قرمز در یک دیوار اتاق پذیرایی یا در پرده ها بهره ببرید. بغیر از دیوار و پرده می توانید رنگ های گرم و قوی مثل قهوه ای شکلاتی، طلایی، مرجانی، بادمجانی، خاکی، سرمه ای و سبز زیتونی را در لوازمی مثل فرش و کوسن مبلمان نیز تکرار کنید. در دکوراسیون عربی تقریبا می توان از تمام رنگ های لوکس و قوی استفاده کرد.

صفحه جدید ما را دنبال کنید

دنبال می کنم

روش های انتخاب رنگ مبل سلطنتی مطابق با دکوراسیون هال پذیرایی

کاغذ دیواری

برای اینکه هزینه کمتری در رنگ آمیزی خانه کنید، می توانید از کاغذ دیواری های سبک عربی بهره ببرید. این کاغذ دیواری ها امروز تقریبا در تمام فروشگاه های لوازم خانگی موجود هستند. کاغذ دیواری های عربی بسیار زیبا بوده و بُعدی جدید به دکوراسیون می دهند. برای اثر گذاری بیشتر توصیه می گردد از کاغذهایی بهره ببرید که بافت پارچه ای دارند. همچنین کاغذ دیواری های متالیک و براق نیز برای این سبک بسیار مناسب هستند. البته برای آنهایی که نمی خواهند زیاد هزینه نمایند، می توانید از روش قاب بندی کاغذ دیواری هم بهره ببرید. قسمت های مشخصی از دیوار را به اشکال اسلامی مثل هلال و گنبد قاب بندی نموده و سپس درون آنرا با کاغذ دیواری های لوکس متالیک تزیین کنید.

مدل های جدید میز عسلی سلطنتی در اندازه های تک و چندتایی

پارچه ها

پارچه ها در دکوراسیون داخلی خانه های عربی نقش کامل نماینده دکوراسیون را دارند. این پارچه ها معمولا حضوری چشم گیر در اتاق داشته و از رنگ های قوی با تزیینات زیاد استفاده می نمایند. پارچه های شکیل به وسیله پرده های لوکس، فرش و قالی ایرانی، کوسن ها و میز جلو مبلی عثمانی به دکوراسیون اضافه می شوند. توجه داشته باشید که جنس پارچه هم در ظاهر دکوراسیون شما تاثیر گذار است. پارچه های حریر، مخمل و ساتن جزء جدایی ناپذیر از دکورهای عربی هستند. هنگام انتخاب طرح ها سعی کنید طرح هایی که بیشترین درخشش و غنا را در ظاهر خود دارند انتخاب کنید. تعدادی لوازم جانبی دیگر مثل پرده بند های منگوله دار و کوسن های حاشیه کاری شده برای افزایش زیبایی دکوراسیون عربی نیز مفید خواهند بود.

مبلمان عربی

شاید بدانید که در زمان قدیم مبل و جایگاه در میان اعراب اصل رواج نداشته است. در حقیقت مبل و جایگاه تنها چند دهه است که به دکوراسیون داخلی خانه های عربی اضافه شده است. عرب ها معمولا بر روی پشتی، نیمکت و تخت های کم ارتفاع می نشستند. مواد غذایی برای پذیرایی هم معمولا بر روی سینی های مسی یا برنجی سرو می شد. اما حالا مبلمان عربی نیز با سبکی خاص به طراحی داخلی راه یافته اند. این مبلمان معمولا از چوب طبیعی بوده و منبت کاری به میزان زیاد و پرجزئیات بر روی آنها مشهود است. مبلمان عربی اکثراً از چوب درخت گردو، هلو، اقاقیا و چوب درخت لیمو ساخته می شوند. میز جلو مبلی عثمانی برای دکوراسیون های به سبک مراکشی که از زیر مجموعه های سبک عربی است نیز گزینه مناسبی هستند.

دکوری ها

برای دکوری اتاق پذیرایی به سبک عربی، بهتر است از لوازم فلزی طلایی یا مسی رنگ بهره ببرید، لوازم دکوری مثل سماور قدیمی، فانوس، ست سرو چایی لوکس یا میزهای عسلی سلطنتی فلزی گزینه مناسبی هستند.

بهترین ایده برای چیدمان منزل بدون مبل

نورپردازی

و درنهایت می رسیم به مبحث آخر که نورپردازی در دکوراسیون داخلی خانه های عربی باشد. لوستر کریستالی عظیم بهترین گزینه برای روشنایی فضای پذیرایی است. اندازه لوستر را تا جایی که فضای اتاق به شما اجازه می دهد عظیم انتخاب کنید. لوسترهای شمعی و همچنین چراغ های فانوسی زمینی نیز برای روشنایی هال پذیرایی بسیار مناسب هستند. فقط توجه داشته باشید که سیستم نورپردازی تان دارای قابلیت کنترل شدت نور باشد. با این قابلیت می توانید حس و حال دکوراسیون را به دلخواه خودتان تغییر دهید. برای مثل وقتی خواستید فضا را عرفانی و رمانتیک نشان دهید، می توانید شدت نور را کاهش داده و فضای تاریک تری داشته باشید.

منبع: اتاق
انتشار: 10 اسفند 1399 بروزرسانی: 10 اسفند 1399 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 672

به "دکوراسیون داخلی خانه های عربی، آشنایی با چیدمان به سبک عربی" امتیاز دهید

1 کاربر به "دکوراسیون داخلی خانه های عربی، آشنایی با چیدمان به سبک عربی" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دکوراسیون داخلی خانه های عربی، آشنایی با چیدمان به سبک عربی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید