تور اروپا: خطر از دست دادن حقوق شهروندی برای میلیون ها اروپایی مقیم انگلیس

به گزارش چه خبر آنلاین، میلیون ها شهروند اروپایی مقیم انگلیس به علت برگزیت در معرض خطر از دست دادن حقوق خود قرار دارند و نهاد انگلیسی نظارت بر حقوق شهروندان اتحادیه اروپا به همین دلیل شکایتی را علیه وزارت کشور انگلیس تنظیم نموده است.

تور اروپا: خطر از دست دادن حقوق شهروندی برای میلیون ها اروپایی مقیم انگلیس

با ما سفر کنید و با تور اروپا از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از نشریه دی سایت آلمان، میلیون ها شهروند اتحادیه اروپا در انگلیس به علت برگزیت در معرض خطر از دست دادن حقوق خود قرار دارند. این امکان وجود دارد که آن ها دسترسی به بازار کار و سیستم بهداشت و درمان را از دست بدهند.

حالا نهاد انگلیسی نظارت بر حقوق شهروندان اتحادیه اروپا در انگلیس شکایتی را در این باره علیه وزارت کشور تنظیم نموده است.

بر اساس گزارش اداره مستقل نظارت بر توافق نامه های حقوق شهروندان (IMA) تقریبا حدود 2.4 میلیون شهروند اتحادیه اروپا در انگلیس با توجه به قواعد رایج، حقوق تضمین شده خود در توافق برگزیت را از دست می دهند. این شرایط توافقنامه برگزیت را نقض می نماید.

معاهده برگزیت برای شهروندان اتحادیه اروپا و دیگر کشورها که قبل از خروج نهایی انگلیس از این اتحادیه وارد این کشور شده اند حقوقی مشابه حقوق قبلی را تضمین می نماید؛ اما آن ها باید برای این منظور درخواستی را به انگلیس بدهند.

بر این اساس فردی که کمتر از 5 سال در این کشور بوده است و تا به حال تنها شرایط اقامت موقت دریافت نموده است می تواند درخواست تمدید آن را داده و در صورت لزوم آن را به شرایط دائم تبدیل کند. با این حال اگراین مهلت منقضی گردد بر اساس مقررات فعلی حقوق زندگی، کار و حمایت دولتی به صورت اتوماتیک از فرد سلب می گردد.

نهاد انگلیسی نظارت بر حقوق شهروندان اتحادیه اروپا در انگلیس چنین قاعده ای را با توافق برگزیت ناسازگار می داند.

اداره مستقل نظارت بر توافق نامه های حقوق شهروندان (IMA) اعلام نموده که توافق نامه های حقوق مدنی تنها در شرایط بسیار محدود اجازه سلب حقوق شهروندان را می دهد که این مورد یکی از آن ها نیست.

دولت انگلیس در ماه سپتامبر گفت تمامی شهروندان اتحادیه اروپا که در انگلیس مانده اند و مجوز اقامت ندارند به صورت غیر قانونی در انگلیس هستند.

وزیر مهاجرت انگلیس گفت: انتظار می رود افراد مربوطه کشور را ترک نمایند؛ در غیر این صورت مقامات اخراج فوری این افراد را در دستور کار قرار می دهند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 28 دی 1400 بروزرسانی: 28 دی 1400 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 1135

به "تور اروپا: خطر از دست دادن حقوق شهروندی برای میلیون ها اروپایی مقیم انگلیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور اروپا: خطر از دست دادن حقوق شهروندی برای میلیون ها اروپایی مقیم انگلیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید